  • 1. Data: 2014-10-15 10:22:21
    Temat: Cichy kask
    Od: "Krwawy Misio" <f...@i...pl>

    Witam
    Jako ze przyszedł juz czas na nowy kask mam takie pytanko: który kask do 2,5
    tys wybrac aby był jak najcichszy? Mam juz dosyc kasków któree generują szum
    na poziomie odrzutowca....
    pozdro
    tomek
    gsx-r

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-10-15 11:14:11
    Temat: Re: Cichy kask
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Integral czy z podnoszoną szczęką? Pewnie integral...
    Ciężki temat bo głośność kasku jest dosyc subiektywną kwestią i w dużej
    mierze zależy od motocykla i pozycji na nim względem szyby.
    Miałem kiedyś TDM 850 i Nolana N100 z podnoszona szczęką - w pozycji
    siedzącej był dosyć głośny, w pozycji stojąc znacznie cichszy. Potem
    Shoei MultiTec - znacznie cichszy niż Nolan ale też w niezaburzonej
    strudze powietrza ponad szybą było ciszej.
    Z tego co miałem na głowie to najciszej było w Cabergu C3.

    --
    Qlfon, Lublin

  • 3. Data: 2014-10-15 11:41:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-10-15 10:22, Krwawy Misio pisze:
    > Witam
    > Jako ze przyszedł juz czas na nowy kask mam takie pytanko: który kask do
    > 2,5 tys wybrac aby był jak najcichszy? Mam juz dosyc kasków któree
    > generują szum na poziomie odrzutowca....

    Na hałas w kasku wpływa wiele czynników, o których się zapomina.

    Owiewka.
    Wysoka owiewka jest najtańszym sposobem na wyciszenie motocykla. Wydasz
    2-3 stówy i problem rozwiązany.

    Problem jednak narasta gdy owiewka jest tylko trochę wyższa od
    standardowej i kask jest opływany przez powietrze pełne turbulencji.
    Wtedy faktycznie "na stojaka" będzie ciszej niż w tej turbulencji.

    Podbródek i kołnierz.
    Ważne elementy zmniejszające turbulencje powietrza opływającego szybę.
    Im większe - tym skuteczniejsze.

    Uszczelka szyby - oczywiste, że im staranniej naklejona, lepszej jakości
    - tym ciszej. Dobrym pomysłem jest wybrać kask z dodatkowym dociskiem
    szyby do uszczelki w pozycji zamkniętej. Wiele kasków (nawet drogich)
    jest zaprojektowanych tandetnie i między szybą a uszczelką nie raz widać
    jakieś szpary.

    No i na koniec - nawet najlepsze kaski powodują trwałe uszkodzenie
    słuchu przy prędkości powyżej 100 km/h. Polecam więc zestaw: kask,
    zatyczki, wysoka szyba.

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-10-15 12:36:48
    Od: "Leszek Karlik" <l...@g...com>

    On Wed, 15 Oct 2014 10:22:21 +0200, Krwawy Misio <f...@i...pl>
    wrote:

    > Jako ze przyszedł juz czas na nowy kask mam takie pytanko: który kask do
    > 2,5 tys wybrac aby był jak najcichszy? Mam juz dosyc kasków któree
    > generują szum na poziomie odrzutowca....

    Wszystkie kaski generują szum na poziomie odrzutowca, różnią się tylko
    tym, czy zaczynają go generować przy 60, 80 czy 100 km/h :-)

    Jedyna metoda to przejechać się na swoim motocyklu i sprawdzić, bo
    owiewka i pozycja podczas jazdy wpływa na hałas. Schuberth i Shoei robią
    dość ciche kaski, niezbyt znany w Polsce Baehr się specjalizuje w
    wyciszonych kaskach.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    http://leslie.hell.pl/

  • 5. Data: 2014-10-15 23:15:12
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2014-10-15 11:41, Marcin N pisze:

    > No i na koniec - nawet najlepsze kaski powodują trwałe uszkodzenie
    > słuchu przy prędkości powyżej 100 km/h.

    A to dlatego nie przekraczasz nigdy tej magicznej predkosci ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C

  • 6. Data: 2014-10-16 14:47:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-10-15, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > A to dlatego nie przekraczasz nigdy tej magicznej predkosci ?

    Kiedy ma to robic? Jak calymi dniami czyta o jezdzie na motocyklu,
    o pozycji, itd. jak juz skonczy to jest ciemno a po ciemku motocyklem
    sie nie jezdzi.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2014-10-16 15:04:52
    Od: ARO <a...@p...pl>

    W dniu 2014-10-16 o 14:47, AZ pisze:

    > [...] jak juz skonczy to jest ciemno a po ciemku motocyklem
    > sie nie jezdzi.

    Też tak myślałem dopóki nie sprawiłem sobie V-Stroma.

    --
    ARQ
    transalp

  • 8. Data: 2014-10-16 15:31:25
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2014-10-16 14:47, AZ pisze:

    > Kiedy ma to robic? Jak calymi dniami czyta o jezdzie na motocyklu,
    > o pozycji, itd. jak juz skonczy to jest ciemno a po ciemku motocyklem
    > sie nie jezdzi.

    Myslalem ze konczy gdy mu juz zabraknie dwuzlotowek na warczacy i
    mrugajacy motocykl w centrum handlowym.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C

  • 9. Data: 2014-10-16 16:14:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-10-16 15:31, Kuczu pisze:

    > Myslalem ze konczy gdy mu juz zabraknie dwuzlotowek na warczacy i
    > mrugajacy motocykl w centrum handlowym.

    No niby śmieszne, ale zupełnie od czapy. Gryziecie żeby gryźć zupełnie
    poza tematem hałasu.

    Szkoda.

    --
    MN

  • 10. Data: 2014-10-16 22:00:12
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2014-10-16 16:14, Marcin N pisze:

    > No niby śmieszne, ale zupełnie od czapy. Gryziecie żeby gryźć zupełnie
    > poza tematem hałasu.
    >
    > Szkoda.

    Wystarczy ze Ty pierdolisz jak potluczony w tym temacie.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C