  • 1. Data: 2014-10-15 10:52:48
    Temat: suzuki sv 650
    Od: arkadios123 <placuszki@_NOSPAM_poczta.fm>

    WITAM przymierzam się do zakupu suzuki Sv 650 z rocznika 2002 i moje
    pytanie odnośnie czy polecacie ten motocykl ewentualnie jak nie to
    dlaczego,dodam ze zrobiłem dopiero prawo jazdy i to byłby mój drugi
    motocykl obecnie jeżdżę 125ccm w tym sezonie przejechałem około 7 tys km

  • 2. Data: 2014-10-15 17:44:25
    Temat: Re: suzuki sv 650
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-10-15 o 10:52, arkadios123 pisze:
    > WITAM przymierzam się do zakupu suzuki Sv 650 z rocznika 2002 i moje
    > pytanie odnośnie czy polecacie ten motocykl ewentualnie jak nie to

    Nie miałem, ale z tego co pamiętam to dobry motocykl:
    -lekki
    -przyjemny silnik V

    Ponoć przy tej masie, potrafi zaskoczyć i trzeba bardziej uważać przy
    otwieraniu i zamykaniu gazu.
    Parę uwag na temat SV znajdziesz tutaj:
    http://www.sv650.info/

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2014-10-16 08:56:14
    Od: Ekim <e...@g...com>

    Kończę właśnie SV-ką 650 S 4 sezon, ale wersją '05. Poprzednio przez 4 sezony była
    rzędówka-klasyk (Kawasaki Zephhyr 550 '91). Następne moto będzie też V. Sposób
    oddawania mocy jest w porównaniu do rzędówki jak TDI do benzyniaka w aucie. Dół
    mocny, góra też. Charakterystyka V-ki powoduje szybsze zużycie tylnej opony, ale to
    jedyny minus jaki zauważyłem.
    Z ręką na sercu polecam.
    A jeśli chodzi o polecanie na pierwsze moto,to wszystko zależy od tego ile ma się
    oleju w głowie. Jak jest człowiek rozsądny to i litra można brać. Czy SV wybacza
    błędy bardziej niż inne moto? Moim zdaniem jest w czołówce takich sprzętów. Zwłaszcza
    wersja bez owiewki - ma lepszą pozycję na miasto.

  • 4. Data: 2014-10-16 15:27:09
    Od: ARO <a...@p...pl>

    W dniu 2014-10-16 o 08:56, Ekim pisze:

    > [...] Jak jest człowiek rozsądny to i litra można brać.
    > Czy SV wybacza błędy bardziej niż inne moto? Moim zdaniem
    > jest w czołówce takich sprzętów.

    Można brać i lytra, a co tam. Odruchy wyrobione na pół-ćwiartce się
    przydadzą. Jak gość rozsądny, to może i się nie rozjebie w krótkiej
    perspektywie, ale potencjału maszyny prędko nie wykorzysta, bo będzie
    zwyczajnie pękał. Nie bez powodu wieść gminna głosi by zaczynać od
    mniejszego. Znam pacjenta, który na pierwsze moto kupił VTRkę i do dziś
    zmienia je tylko na nowsze roczniki. Pacjent zakręty przejeżdża na
    prosto - cycki na bokach opony jak nowe, a na środku szmata. Samemu
    trzeba sobie odpowiedzieć czy chce się "mieć" czy "być".

    > Zwłaszcza wersja bez
    > owiewki - ma lepszą pozycję na miasto.

    Różnica mniej więcej taka jak pomiędzy przecinakiem a golasem.

    pzdr
    --
    ARQ
    transalp

  • 5. Data: 2014-10-16 15:35:28
    Od: ARO <a...@p...pl>

    W dniu 2014-10-15 o 17:44, Piotr Rezmer pisze:

    > Ponoć przy tej masie, potrafi zaskoczyć i trzeba bardziej uważać przy
    > otwieraniu i zamykaniu gazu.

    I to jest w tych fałkach genialne :) Niby tylko coś koło 70KM, ale
    wrażenia niesamowite. Może z racji małej masy.

    --
    ARQ
    transalp

  • 6. Data: 2014-10-29 19:25:53
    Od: kopyt <p...@w...wp.totez.pl>

    Czesc!

    Ekim pisze:
    >Dół mocny, góra też.

    Ja sie z tym akurat nie zgodze. A argumenty mam takie: w garazu CBR900 '98 oraz
    SV1000 '05 -- mam wiec bezposredie porownanie co moze rzedowa 4-ka, a co V-twin o
    podobnych mocach(130KM vs. 110KM)/pojemnosciach(919cm^3 vs. 998 cm^3). I przesiadam
    sie z jednego na drugi w takt napraw to jednego to drugiego. IMHO, dolu to obydwie te
    maszyny nie maja, choc w CBR900 jest go jednak wiecej (bo to stary sport, jeszcze
    niespecjalnie podkrecany dla fanow katalogow). Ale.. SV1000 zaczyna zyc dopiero od
    4krpm. Nizej nie ma co szukac, szarpie lancuchem jak glupia, jezdzac w gestym ruchu
    miejskim trzeba sie przyzwyczic do pol-sprzegla. CBR-ka zdecydowanie toleruje
    mniejsze obroty i juz mozna plynnie jechac miedzy samochodami. Porownujac krzywe
    (moc) z hamowni to CBR ma wiecej miesa na dole, potem przy tych 7-8 kRPM SV1000
    bedzie lepsza (bo od 6500 kRPM juz sie tam krzywa mocno wyplaszcza), ale na koniec
    CBR900 znowu pokaze wiecej, bo zamiast tych 110 KM, bedzie miec pod czerwonym jakies
    120-125
    KM.

    Ogolnie wiec moim zdaniem ta "mocny dol, mocna gora" w V-twinach (w zwlaszcza SV) to
    jakies urban legend jest. To jest troche jak z zeglowaniem na ostrych halsach -- w
    rzeczywistosci plyniesz wolniej, ale ze niemal pod wiatr i w ostrym przechyle, to sie
    wydaje ze zapier...lasz jak cholera. Z V-twinami tak samo: praca motocykla mniej
    kulturna niz w rzedowce, glosniej to wszystko wrzeszczy, mocniej sie trzesie,
    przymykanie gazu czuc od razu (zwl. gdy przepustnice ciut rozsynchronizowane),
    solidne odkrecenie tez czuc, wiec sie i wydaje ze moto potezniejsze jest i tak
    jezdzcem miota.

    Co nie zmienia faktu, ze SV1000 daje banana na gebie w trakcie jazdy i po niej, a o
    to w sumie chodzi. Ale CBR tez, tylko inaczej...

    A wracajac do tematu, to kupujac SV650 raczej sie nie mozna pomylic -- ruchu tamowac
    nie bedzie. Chyba, ze ktos akurat tego V-twinowego stylu jazdy nie polubi.

    Pawel

  • 7. Data: 2014-11-08 12:40:42
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    kopyt napisał(a):
> [...]
    >
    > Ogolnie wiec moim zdaniem ta "mocny dol, mocna gora" w V-twinach (w
    > zwlaszcza SV) to jakies urban legend jest.

    Amen! Dziękuję za przypomnienie mojego sporu z Watsonem sprzed -nastu
    lat. :)

  • 8. Data: 2014-11-14 10:22:13
    Od: kopyt <p...@w...wp.totez.pl>

    Czesc!

    zbigi pisze:

    > Amen! Dziękuję za przypomnienie mojego sporu z Watsonem sprzed -nastu lat. :)

    Ze niby wszystko juz bylo:)) No cos w tym jest: ja juz tak zaczynam miec, ze jedyne
    ciekawe motocykle to te juz nieprodukowane: np. prawdziwy krol mocnego dolu i mocnej
    gory, czyli B12 w wersji olej/powietrze. Duza wodka temu ktory ogarnietego kierownika
    B12 lyknie na swiatlach jadac jakimkolwiek innym seryjnym sprzetem (z wyjatkiem
    starej GXSR1300).

    I dlatego pewnie na grupie zalew pytan o skutery itp. -- no tego nie bylo, wiem
    archiwum sie wzbogaca caly czas:))

    Pawel