  • 1. Data: 2009-08-05 18:09:00
    Temat: Ciecie zbrojonego betonu
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Sa takie slupki betonowe (takie ohydne, z ktorych robi sie
    betonowe ploty) , i te sluki sa zbrojone (nie za mocno)
    czterema drutami (bodaj fi 8).

    Chce uciac gore takiego slupka. Czym sie za to zabrac ?
    Sa jakies tarcze, ktore rowno ciachaja beton i stal ?

    Sluplki sa juz wkopane, wiec jedyne co wchodzi w gre to
    reczny flex

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2009-08-05 20:23:15
    Temat: Re: Ciecie zbrojonego betonu
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Chce uciac gore takiego slupka. Czym sie za to zabrac ?
    > Sa jakies tarcze, ktore rowno ciachaja beton i stal ?
    >
    > Sluplki sa juz wkopane, wiec jedyne co wchodzi w gre to
    > reczny flex

    dobra (droga) tracza diamentowa żere wszystko. Prawie wszystko.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-08-05 22:47:35
    Od: PH <s...@w...pl>

    Jackare pisze:

    > dobra (droga) tracza diamentowa żere wszystko. Prawie wszystko.

    Podaj linka.

    --
    PH

  • 4. Data: 2009-08-06 06:43:56
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Podaj linka.

    Bez sensu. Idź do pierwszego lepszego sklepu z narzędziami i kup najdroższą
    tarczę diamentową na jaką cię będzie stać. Efektywność będzie wpost
    proporcjonalna do wydanych pieniędzy.
    Aha. W mojej opinii podchodzenie do tych tematów z kątówką 500 W na tarcze
    fi 115mm mija się z celem. Piszę o dużych tarczach i dużych mocnych
    szlifierkach tarcze minimum 180 mm optymalnie 230 mm. Moc ok 2 kW.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2009-08-06 06:54:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 5 Sie, 20:09, "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote:

    > Sluplki sa juz wkopane, wiec jedyne co wchodzi w gre to
    > reczny flex

    A wiele tych słupków?
    Ja miałem do "obróbki" 3 sztuki, robiłem to wiertarką
    udarową (kilka dziurek na przestrzał), potem młotek
    i przecinak żeby skruszyć beton a na końcu piłka do
    metalu. Żmudne trochę ale poszło, natomiast
    jak masz tych słupków naście to może być męczące :>

    Pzdr.
    L.

  • 6. Data: 2009-08-06 08:20:45
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Chce uciac gore takiego slupka.

    Ja ciąłem słupy tarczami korundowymi do betonu.

    Diamentowych szkoda by mi było.

    Korundowe są tanie i nawet za szybko się nie zużywają. Ale muszą być do
    betonu a nie do stali.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 7. Data: 2009-08-06 08:38:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał
> [...]
    >metalu. Żmudne trochę ale poszło, natomiast
    >jak masz tych słupków naście to może być męczące :>

    Trotylem sie szybko tnie i bez zmeczenia :-)

    Ale jak on by chcial ladna rowna powierzchnie, to zostaje tarcza.

    J.

  • 8. Data: 2009-08-06 08:41:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

    > Bez sensu. Idź do pierwszego lepszego sklepu z narzędziami i kup
    > najdroższą tarczę diamentową na jaką cię będzie stać. Efektywność
    > będzie wpost proporcjonalna do wydanych pieniędzy.

    Kupi najdrozsza, okaze sie jednak ze za tania, i tylko pieniadze
    wyrzucone, podaj linka do sprawdzonej :-)

> [...]
    > na tarcze fi 115mm mija się z celem. Piszę o dużych tarczach i
    > dużych mocnych szlifierkach tarcze minimum 180 mm optymalnie 230

    Ja tam nie wiem, ale tarcza 115mm tnie tak samo jak 230mm, tylko
    wymaga dwukrotnie wiekszych obrotow.

    500W gumowka stal tnie, betonu nie probowale.

    J.

  • 9. Data: 2009-08-06 10:05:47
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Kupi najdrozsza, okaze sie jednak ze za tania, i tylko pieniadze
    > wyrzucone, podaj linka do sprawdzonej :-)

    Nie mam linków. Postępuję jak powyżej i jak dotąd nie przejechałem się.
    Zresztą szczerze mówiąc nawet nie znam marek takich tarcz. Pewnie jakieś
    boshe i makity.

    > 500W gumowka stal tnie, betonu nie probowale.

    Tnie oczywiście, ale nie słupy. Słunp można co najwyżej naciąć po obwodzie.
    Głębsze cięcie bezproblemowo zatrzyma 500W kątówkę.
    Nie polecam tarcz korundowych bo przy skrzywieniu kątówki w nacięciu w takim
    słupie tacza szybko pęka i można sobie zrobić bardzo dużą krzywdę. Naprawdę
    dużą.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2009-08-06 10:15:15
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    A ja próbowałem i szło jak burza.

    > Tnie oczywiście, ale nie słupy. Słunp można co najwyżej naciąć po
    > obwodzie. Głębsze cięcie bezproblemowo zatrzyma 500W kątówkę.

    Nie zatrzyma, a próbowałem Pegasussem za 39,99 :-)

    > Nie polecam tarcz korundowych

    A ja wręcz przeciwnie

    bo przy skrzywieniu kątówki w nacięciu w takim
    > słupie tacza szybko pęka i można sobie zrobić bardzo dużą krzywdę.
    > Naprawdę dużą.

    Dużą krzywdę można zrobić sobie kątówką, naprawdę dużą.

    Trzeba uważać.

    Pozdrawiam

    Jacek