  • 1. Data: 2009-08-04 20:26:18
    Temat: spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    przymierzam się do samodzielnego wykonania kilku drobnych napraw tą
    technologią. Chętnie wysuchałbym jakichś porad, patentów i ostrzeżeń.
    --
    Jackare

  • 2. Data: 2009-08-04 20:40:29
    Od: żółta pięta <...@...a>

    >Chętnie wysuchałbym jakichś porad, patentów i ostrzeżeń.

    zapomnij. kup migomat.

  • 3. Data: 2009-08-04 21:47:27
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > zapomnij. kup migomat.
    Lutowanie twarde palnikiem powinno wyjść nawet amatorowi. A jak nie to
    sprawdzona technologia. Wiertarka, małe śrubki albo nity zrywalne, blacha,
    szpachla. Wyjdzie jak nowy i na jakiś czas wytrzyma.

  • 4. Data: 2009-08-05 06:43:02
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Migomat mam ale nie o to pytam.

    > Lutowanie twarde palnikiem powinno wyjść nawet amatorowi. A jak nie to
    > sprawdzona technologia. Wiertarka, małe śrubki albo nity zrywalne, blacha,
    > szpachla. Wyjdzie jak nowy i na jakiś czas wytrzyma.
    Nie nie nie, żadne nity śrubki i przede wszystkim żadne szpachle. Chodzi mi
    o całkowicie klasyczną technologię naprawy i tu pytanie: lutowanie twarde
    czy spawanie. Lutowanie twarde to z mojej strony żaden problem, ale pytam o
    spawanie, takie klasyczne z przetopem materiału "na styk" krawędź do
    krawędzi. Na co uważać, jakiego drutu (grubość) użyć.
    Jak pracować palnikiem aby uniknąc pofałdowania blachy na skutek
    temperatury:
    - spawać szwem, czy punktować, jeżeli punktować to w jakiej kolejności a
    może w ogóle spawać przez punktowanie ?
    - grzać krótko (miejscowo) czy długo (szew) ?
    - chłodzić blachę czy nie ?
    - spawać w prawo czy w lewo ?
    - czy blacha (spaw) po spawaniu gazowym wymaga odpuszczania ?
    - wywijać krawędzie czy nie ( w przypadku jeżeli jest taka mozliwość)?
    - czym szlifować spawaną blachę: szlifierką prostą z kamieniem (ok 12 tys
    obr) czy kątówką z tarczą do szlifowania lub kamieniem ?
    - czy "nowoczesne" blachy karoseryjne (mam trochę tego materiału na wstawki)
    które są bodajże molibdenowane, cynkowane i ogólnie traktowane jakąś chemią,
    w ogóle znoszą pracę z palnikiem ?

    Wyrównanie powierzchni po spawaniu i szlifowaniu zamierzam wykonać także
    klasycznie przez lutowanie cyną. Szpachla jeżeli już to cieniutka warstwa
    fillera pod lakier.

    Wiem że teoria teorią i trzeba sobię tą umiejętność wypracować poprzez
    praktykę, ale chciałbym uniknąć odkrywania Ameryki przynajmniej w części
    teoretycznej.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2009-08-05 09:16:03
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Jak

    Abyś się czasem czegoś takiego tu nie dowiedział :-(

    Popytaj ewentualnie na grupie "inżynieria".

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 6. Data: 2009-08-05 16:25:19
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Abyś się czasem czegoś takiego tu nie dowiedział :-(
    >
    > Popytaj ewentualnie na grupie "inżynieria".
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Jacek

    jest crosspost na obydwie
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2009-08-08 13:41:48
    Od: żółta pięta <...@...a>

    > Abyś się czasem czegoś takiego tu nie dowiedział :-(

    no przeciez sie dowiedzial. odpowiedzialem mu.

  • 8. Data: 2009-08-23 18:53:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jackare pisze:
    > przymierzam się do samodzielnego wykonania kilku drobnych napraw tą
    > technologią. Chętnie wysuchałbym jakichś porad, patentów i ostrzeżeń.

    A jaką przewagę ma ta technologia nad pospawaniem tego migomatem i potem
    wyrównaniem spawu na gładko?

  • 9. Data: 2009-08-23 19:55:57
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > A jaką przewagę ma ta technologia nad pospawaniem tego migomatem i potem
    > wyrównaniem spawu na gładko?
    Ma kolosalną przewagę. Migomat nie umożliwia spawania zardzewiałych cienkich
    blach. Od razy wypala dziury. Mogomat jest dobry do spawania całych elementów.
    Nawet jest specjalna metoda spawania mogomatem imitująca zgrzewanie. Palnikiem
    acetylenowym można spawać zardzewiałe cienkie blachy. Można precyzyjnie wycinać
    elementy. Dla wykwalifikowanego spawacza nie jest problemem redukcja rdzy do
    żelaza. Spawanie palnikiem acetylenowym przy samochodzie to sztuka wymagająca
    bardzo wysokich kwalifikacji. W zamian dająca doskonale efekty. Metody spawania
    elektrycznego nadają się do nie skorodowanych samochodów i nie wymagają żadnych
    kwalifikacji z wyjątkiem umiejętności przyłożenia palnika do blachy. Mig to
    typowa metoda napraw powypadkowych. Spawanie gazowe to metoda pozwalająca
    odtworzyć uszkodzone elementy.

  • 10. Data: 2009-08-24 23:08:46
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > A jaką przewagę ma ta technologia nad pospawaniem tego migomatem i potem
    > wyrównaniem spawu na gładko?

    prowadzi do zetknięcia się z rzadką umiejętnością nieocenioną np przy
    naprawach pojazdów zabytkowych, szczelnym spawaniu rur z blach
    cienkościennych itp.
    Mam samochód przy którym wygląd nie jest najważniejszym kryterium, chętnie
    więc nauczę się czegoś nowego :)
    --
    Jackare