  • 1. Data: 2024-01-06 15:07:03
    Temat: Ciekawostka [problem rozwiązany] (Nie)spotykany ? problem z pendrive (Kingston Data Traveler 2.0 16GB)
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Może dla tych co pracują w serwisie, składają komputery instalują
    systemy po kilkanaście dziennie nie będzie to pewnie zdziwieniem, dla
    mnie było bo robię to okazjonalnie i amatorsko.

    Dostałem do postawienia system Windows 11 na nowym kompie stacjonarnym,
    czysta instalacja, świeża, a użytkownik początkujący, więc żadnego
    kombinowania z modyfikacją instalacji. A więc:
    1. Oficjalny obraz ISO ze strony M$ (uprzedzając pytania dlaczego nie
    Media Creation Tool - nie lubię go;)
    2. Rufus + wykopany z odmętów szuflady Kingston Data Traveler 2.0 - 16GB
    (tak to wygląda: https://proline.pl/?p=KING+USB+2GB+DT100)
    3. Obraz instalacji wgrany na pendrive - zapisany bez błędów z
    odpowiednimi opcjami (rozruch z UEFI, wsparcie dla partycji GPT)
    4. Rozruch z pendrive, pendrive widoczny w boot menu na liście
    5. I... zonk: komunikat w trybie tekstowym: ,,No bootable media. Insert
    bootable media and press any key to restart"

    Wersja oficjalna jest taka, że od razu wpadłem na to, żeby wsadzić
    pendrive do innego komputera i zobaczyć, że na innym kompie jest
    __dokładnie taki sam problem__, a nie kombinowałem ponad 2,5 godziny z
    tym grzebiąc w UEFI z ustawieniami CSM i włączaniem kontrolerów USB
    2.0/3.0, trybami ,, usb legacy" itp:))))

    W każdym razie winnym okazał się Kingston Data Traveler 2.0 gdyż po
    zmianie pendrive na inny (Sandisk Crusier 32GB) i wgrania obrazu systemu
    tak jak w pkt. 3 wszystko poszło dalej bez przygód, czyli nie popełniłem
    błędu, a winny okazał się nośnik.

    Moje teorie:
    1. Kingston jest walnięty, uszkodzony, zajechany itp. Ale sam nie wiem:
    potem w ramach testów (dla zaspokojenia swojej ciekawości) sprawdziłem i
    wszystkie pliki z niego dały się skopiować na HDD, więc odczyt z niego
    przebiegł prawidłowo
    2. Ten Kingston ma ponad 15 lat albo i więcej, może wtedy nie wszyscy
    producenci myśleli o tym, żeby używać nośników USB do uruchamiania z
    nich komputerów i ten pędrak zwyczajnie w świecie tego nie potrafi robić
    od nowości. Nigdy nie był użyty do takich celów, więc nie mam porównania

    Mieliście podobne historie?
    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2024-01-06 15:16:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:unbmq8$kn7m$1@dont-email.me>
    user Tomaszek pisze tak:

    > 4. Rozruch z pendrive, pendrive widoczny w boot menu na liście
    > 5. I... zonk: komunikat w trybie tekstowym: ,,No bootable media.
    > Insert bootable media and press any key to restart"
    >
    > Mieliście podobne historie?

    Mieliśmy ale pomogło F12 i pokazanie kompu palcem tego usb.
    Jak to nie pomoże to nie wiem.

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 3. Data: 2024-01-06 16:04:45
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 6.01.2024 o 15:07, Tomaszek pisze:

    > Mieliście podobne historie?

    Tak, z jednymi BIOSami nie chce działać gdy partycja na pendrive
    rozpoczyna się od sektora 63 (po staremu), a z innymi od sektora 2048
    (po nowemu).
    --
    Olek

  • 4. Data: 2024-01-06 17:19:48
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 06.01.2024 o 15:16, PiteR pisze:
    > Mieliśmy ale pomogło F12 i pokazanie kompu palcem tego usb.
    > Jak to nie pomoże to nie wiem.

    On tam był widoczny pod F12 (Launch Menu, Boot Menu - zapewne to masz na
    myśli), tylko z niego nie startował:)

    --
    t0maszek

  • 5. Data: 2024-01-06 17:20:45
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 06.01.2024 o 16:04, Olek pisze:
    > Tak, z jednymi BIOSami nie chce działać gdy partycja na pendrive
    > rozpoczyna się od sektora 63 (po staremu), a z innymi od sektora 2048
    > (po nowemu)

    Ok. Dzięki za info. Zgłębię temat:)

    --
    t0maszek