  • 1. Data: 2009-06-30 21:21:52
    Temat: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: "cdn" <c...@s...pl>

    Ciekawa galeria na Onecie
    http://portalwiedzy.onet.pl/127615,8,1,0,galeria_med
    ia.html

    --
    cdn

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4201
    (20090630) __________

  • 2. Data: 2009-07-01 07:00:47
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 30 Jun., 23:21, "cdn" <c...@s...pl> wrote:
    > Ciekawa galeria na Oneciehttp://portalwiedzy.onet.pl/127615,8,1,0,galer
    ia_media.html

    > --

    owszem ciekawa . ale sa to zdjecia elektronicznie restaurowane.
    Robil 3 odbitki przez filtry RGB.majac do dyspozycji te oryginalne
    negatywy mozna dzisiaj uzyskac wspaniale kolory , ktore niewiele maja
    wspolnego z jakoscia oryginalow przed laty.

  • 3. Data: 2009-07-01 07:38:51
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 1 Jul 2009 00:00:47 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

> [...]
    > negatywy mozna dzisiaj uzyskac wspaniale kolory , ktore niewiele maja
    > wspolnego z jakoscia oryginalow przed laty.

    I to jest właśnie fajne - wtedy było tak sobie, dziś jest super.
    A co z dzisiejszymi zdjęciami? Teraz są takie sobie a za jakiś
    czas będą tak samo takie sobie, bo nic więcej się z nich nie
    wyciśnie. Robimy teraz na granicy jakości...

    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 4. Data: 2009-07-01 07:56:33
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1bshog9bsiw1l$.8z4veun2ymdp$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > czas będą tak samo takie sobie, bo nic więcej się z nich nie
    > wyciśnie. Robimy teraz na granicy jakości...

    A najzabawniejsze jest to,
    że większość komentatorów Onetowych
    nie wierzy w autentyczność tych zdjęć :)

    JD

  • 5. Data: 2009-07-01 07:58:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Henry(k) pisze:

    > I to jest właśnie fajne - wtedy było tak sobie, dziś jest super.

    To już druga ''odsłona'' tych zdjęć, mocno poprawiona względem
    pierwszej, ale... wciąż kolor jest tam ''uszkodzony''. Trochę tego nie
    rozumiem, jak już restaurujemy to do końca oczywiście pozostawiając do
    wglądu oryginał.
    Pewnie za trzecim razem będzie już ok :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 6. Data: 2009-07-01 07:58:43
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 1 Jul., 09:38, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:
    > Dnia Wed, 1 Jul 2009 00:00:47 -0700 (PDT), XX YY napisa (a):

    > I to jest w a nie fajne - wtedy by o tak sobie, dzi jest super.
    > A co z dzisiejszymi zdj ciami? Teraz s takie sobie a za jaki
    > czas b d tak samo takie sobie, bo nic wi cej si z nich nie
    > wyci nie. Robimy teraz na granicy jako ci...
    >
    > Henry

    ja mysle ze za 100 lat zdjecia , ktore taraz robimy beda rowna
    atrakcja.
    tak niewiele ich ocaleje do tego czasu , ze beda rownym rarytasem jak
    dzisiaj zdjecia z roku 1910 - a moze nawet wiekszym.

    to co dzisiaj robimy i zapisujemy na dostepnych nosnikach zniknie .

  • 7. Data: 2009-07-01 08:00:39
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    XX YY napisał(a):

> [...]
    > dzisiaj zdjecia z roku 1910 - a moze nawet wiekszym.
    >
    > to co dzisiaj robimy i zapisujemy na dostepnych nosnikach zniknie .

    A archiwum google? ;)

    wer

  • 8. Data: 2009-07-01 08:02:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > tak niewiele ich ocaleje do tego czasu , ze beda rownym rarytasem jak
    > dzisiaj zdjecia z roku 1910 - a moze nawet wiekszym.

    Nawet jeśli ocaleje jeden promil to i tak będzie tego miliony razy
    więcej, niż dziś z roku 1910.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lustro jest dla mnie źródłem chwil szczęścia i wzruszeń/

  • 9. Data: 2009-07-01 08:39:04
    Od: Marx <M...@n...com>

    Henry(k) pisze:

> [...]
    > czas będą tak samo takie sobie, bo nic więcej się z nich nie
    > wyciśnie. Robimy teraz na granicy jakości...

    jak masz RAWy to jest szansa ze jednak bedzie lepiej
    moze wyjsc np jakis superowy algorytm odszumiana czy konwersji
    Marx

  • 10. Data: 2009-07-01 08:42:01
    Od: Kurian <k...@p...com.pl>

    Marx pisze:

    > jak masz RAWy to jest szansa ze jednak bedzie lepiej
    > moze wyjsc np jakis superowy algorytm odszumiana czy konwersji
    > Marx

    problemem bedzie nie format zapisu a nosnik ... co by bylo gdy ktos dzis
    wyciagnol zdjecia zapisane na dyskach 8 calowych czy tasmie perforowanej ?

    pozdrawiam
    Kurian