  • 91. Data: 2009-07-01 19:49:36
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > No ja Cię nie będę lubił jak weźmiesz atari na plener :)

    Atarowca wal z gumowca!

  • 92. Data: 2009-07-01 19:57:31
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Waldek Godel:

    > W sieci czyli gdzie? dane będą sobie lewitować w drutach czy jak?

    Wykupisz sobie usługę przechowywania danych 5 zł za petabajt na rok i tyle.
    Najprawdopodobniej od razu z systemem operacyjnym.

    Już teraz większość ludzi trzyma zdjęcia przede wszystkim w Picasie Web i
    innych takich serwisach. Wgrywają je tam i nigdy już nie tykają oryginałów.
    Są serwisy gdzie możesz wgrać gigabajtowy film wideo i pokazywać go innym
    zupełnie za darmo. Jak pojawił się Gmail to jednym z pierwszych jego
    zastosowań stał się emulowany dysk sieciowy.
    5 lat temu mogłeś co najwyżej zapisać się na kilka MB darmowego serwera na
    prv.pl. To co niby będzie za kolejne 5 lat?

  • 93. Data: 2009-07-01 19:59:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 1 Jul 2009 21:57:31 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Wykupisz sobie usługę przechowywania danych 5 zł za petabajt na rok i tyle.

    Ale przechowywanie gdzie?

> [...]
    > 5 lat temu mogłeś co najwyżej zapisać się na kilka MB darmowego serwera na
    > prv.pl. To co niby będzie za kolejne 5 lat?

    ale te serwisy to jakoś zaklinają te bity, w nadprzestrzeń wysyłają?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 94. Data: 2009-07-01 20:02:13
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mateusz Ludwin:

    http://www.gladinet.com/f02.html

  • 95. Data: 2009-07-01 20:03:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Waldek Godel:

    > Ale przechowywanie gdzie?

    U dostawcy.

    > ale te serwisy to jakoś zaklinają te bity, w nadprzestrzeń wysyłają?

    A gdzie google trzyma zawartość milionów gigabajtowych skrzynek pocztowych?
    Dyski są teraz tanie, bardzo tanie. A ciebie nie będzie obchodzić czy będą
    tam streamery, talerze czy pamięc holograficzna, o ile tylko transfer będzie
    odpowiedni.

  • 96. Data: 2009-07-01 20:05:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 1 Jul 2009 22:02:13 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > http://www.gladinet.com/f02.html

    No i? Bo teraz to już zupełnie nie mam pojęcia o czym piszesz, miałbym
    łatwiej, gdybyś się łaskawie zdecydował w którą stronę dązysz.
    Pomysły typu "wszystko na serwerze" oraz cloud computing wzajemnie się
    wyklyczają.
    I wciąż nie wiem gdzie będą lewitowały te bajty jak dysków już nie będzie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 97. Data: 2009-07-01 20:06:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 1 Jul 2009 22:03:50 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > U dostawcy.

    Będzie tymi bajtami żonglował, żeby na podłogę nie upadły?

    > A gdzie google trzyma zawartość milionów gigabajtowych skrzynek pocztowych?
    > Dyski są teraz tanie, bardzo tanie.

    no tak, to świnto prowdo. Ale właśnie założyłes, że dysków już nie będzie,
    to własnie się poważnie zainteresowałem gdzie, jak nie na dyskach.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 98. Data: 2009-07-01 20:12:31
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Waldek Godel:

    > no tak, to świnto prowdo. Ale właśnie założyłes, że dysków już nie będzie,
    > to własnie się poważnie zainteresowałem gdzie, jak nie na dyskach.

    Nie będzie. Dla mnie nie będzie. Dane które wgram teraz będą automatycznie
    migrować między nowymi nośnikami przez kolejne lata. Nie będzie mnie już w
    ogóle obchodzić jak mam je odczytać z urządzenia. A że nie zrobiłeś sobie
    kopii swoich danych sprzed 15 lat? Sooooooorrrrrry. Ja mam na dysku kopie
    wielu danych jeszcze z Amigi, z dyskietek i HDD. I te dane mi nie zaginą, bo
    będę je kopiować między kolejnymi nośnikami aż wgram je do sieci. Potem kto
    inny się tym zajmie.

  • 99. Data: 2009-07-01 20:13:17
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Waldek Godel:

> [...]
    > wyklyczają.
    > I wciąż nie wiem gdzie będą lewitowały te bajty jak dysków już nie będzie.

    Może zrozumiesz o co chodzi.

  • 100. Data: 2009-07-01 20:28:49
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 1 Jul 2009 21:35:03 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org>
    wrote:

    >Rzecze rs:

    >Mam od jakiegoś czasu na shortliście. Na razie chcę skończyć Accelerando.

    ta stross'a? i jak? warto? <rs>