  • 1. Data: 2023-04-02 17:30:46
    Temat: Ciekawy Efekt
    Od: robot <r...@o...pl>

    Cześć.

    https://youtu.be/A7ZqIH3gZFw?t=464

    Nie do końca rozumiem zasadę działania tego efektu wibracji.

  • 2. Data: 2023-04-02 17:57:38
    Temat: Re: Ciekawy Efekt
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sun, 2 Apr 2023 17:30:46 +0200, użytkownik robot napisał:

    > Cześć.
    >
    > https://youtu.be/A7ZqIH3gZFw?t=464
    >
    > Nie do końca rozumiem zasadę działania tego efektu wibracji.

    Gość schładza mosiężny pierścień na kostce suchego lodu. Gdy kładzie
    ciepły pierścień, CO2 gwałtownie sublimuje a przepływ gazu powoduje
    wibracje.

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2023-04-02 18:28:30
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2023-04-02 o 17:30, robot pisze:
    > Cześć.
    >
    > https://youtu.be/A7ZqIH3gZFw?t=464
    >
    > Nie do końca rozumiem zasadę działania tego efektu wibracji.

    Dysk Eulera?
    youtube.com/watch?v=L3o0R2hStiY

    WM

  • 4. Data: 2023-04-03 02:51:50
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 02.04.2023 o 17:57, Jacek pisze:

    > Gość schładza mosiężny pierścień na kostce suchego lodu. Gdy kładzie
    > ciepły pierścień, CO2 gwałtownie sublimuje a przepływ gazu powoduje
    > wibracje.

    Kurna.
    Że też ja na to nie wpadłem.
    Bardziej szedłem w kierunku szybkiej nierównomiernej zmiany rozmiarów
    części metalowej pod wpływem zmiany temperatury.

    Chyba przekombinowałem :)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2023-04-03 02:58:00
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 02.04.2023 o 18:28, WM pisze:

    > Dysk Eulera?
    > youtube.com/watch?v=L3o0R2hStiY

    Nie sądzę.
    Do dysku eulera potrzebny jest symetryczny kształt,
    wycinek sfery powiedzmy.
    Suchy lód nie spełnia tego warunku.

  • 6. Data: 2023-04-03 16:49:15
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    robot napisał(a):
    > Cześć.
    >
    > https://youtu.be/A7ZqIH3gZFw?t=464
    >
    > Nie do końca rozumiem zasadę działania tego efektu wibracji.

    Z głupotek ostatnio trafiem na cięcie szkła nożyczkami
    i robienie otworów gwoździem w ceramice/szkle
    za pomocą młotkowania.
    https://youtu.be/tEAxhMECluM?t=129
    hasło dla jutuba "efekt Rebindera"

    Tego wcale nie znałem.
    https://docplayer.pl/49074445-Eksplozja-cieplna-prze
    bieg-zjawiska-na-podstawie-obecnego-stanu-wiedzy.htm
    V. video:
    https://youtu.be/ZpMe193KoHM v. przeźroczysta
    https://youtu.be/Hn8hDY4bvpI na szybko 40*C różnicy między końcami

    Podnośnik hybrydowy. Totane głupotki z przymróżeniem oka.
    https://s3-us-west-1.amazonaws.com/hmt-forum/organic
    _forklift.mp4