  • 1. Data: 2023-03-29 16:23:39
    Temat: papier do d
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    No i Zenek wyprorokował

    https://www.eska.pl/slaskie/papier-toaletowy-bedzie-
    jeszcze-drozszy-to-skutek-przepisow-w-unii-europejsk
    iej-aa-2VqE-xNfW-abfW.html

    "Wszystko przez przepisy Unii Europejskiej, które wymuszą ograniczenie
    tradycyjnej produkcji papieru toaletowego z drewna lub zastąpienie go
    innym surowcem."

    Juz starozytni Rzymianie uzywali wielorazowych gąbek :-)

    Japonczycy sobie nie radzą bez papieru?

    J.

  • 2. Data: 2023-03-29 16:53:19
    Temat: Re: papier do d
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 29.03.2023 o 16:23, J.F pisze:
> [...]
    >
    > "Wszystko przez przepisy Unii Europejskiej, które wymuszą ograniczenie
    > tradycyjnej produkcji papieru toaletowego z drewna lub zastąpienie go

    "Tymczasem Unia Europejska dąży do tego, aby na europejski rynek
    dopuszczane były wyłącznie produkty niepowodujące wylesiania i legalne.
    Na celowniku urzędników UE znalazły się takie towary, które powodują
    wylesianie i degradację lasów, jak:

    *kawa*

    ..."

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 3. Data: 2023-03-30 01:29:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > innym surowcem."
    >
    > Juz starozytni Rzymianie uzywali wielorazowych gąbek :-)

    Nie wiem, ale w czasach socjalizmu w Polsce papier toaletowy produkowany
    był m.in. z makulatury i słomy, więc jakby coś z tym art. nie do końca
    halo. Z drugiej strony był to towar niewątpliwie deficytowy, ale też
    srano i podcierano się jak najbardziej, a o stosowaniu gąbek słychać nie
    było.

    > Japonczycy sobie nie radzą bez papieru?

    W mech trzeba będzie pójść.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2023-03-30 07:13:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-29 o 16:23, J.F pisze:
    > No i Zenek wyprorokował

    On prorokował pranie,
    więc może będą szmatki.

  • 5. Data: 2023-03-30 09:32:23
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > halo. Z drugiej strony był to towar niewątpliwie deficytowy, ale też
    > srano i podcierano się jak najbardziej, a o stosowaniu gąbek słychać nie

    https://glaz-bud.pl/produkt/toaleta-myjaca-meissen-g
    enera-ultimate-square-37x60cm/

    WM

  • 6. Data: 2023-03-30 12:27:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Mar 2023 23:29:20 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    >
    > Nie wiem, ale w czasach socjalizmu w Polsce papier toaletowy produkowany
    > był m.in. z makulatury i słomy, więc jakby coś z tym art. nie do końca

    Nie wiem jak tam teraz w skupach, ale ja gazet nie kupuje, i
    makulatury coraz mniej.
    W kubłach widac kartony po paczkach i pizzach :-)

    > Z drugiej strony był to towar niewątpliwie deficytowy, ale też
    > srano i podcierano się jak najbardziej, a o stosowaniu gąbek słychać nie
    > było.

    Bo była Trybuna Ludu :-)

    J.

  • 7. Data: 2023-03-31 01:51:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-30, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    jeszcze-drozszy-to-skutek-przepisow-w-unii-europejsk
    iej-aa-2VqE-xNfW-abfW.html

    > https://glaz-bud.pl/produkt/toaleta-myjaca-meissen-g
    enera-ultimate-square-37x60cm/

    W płd-wch Azji w powszechnym użyciu jest zwykły wąż z końcówką z lekka
    ciśnieniową.

    https://i.stack.imgur.com/pUCe2.jpg

    Kiedyś takie coś było w każdym kiblu, czy to biednym czy wypasionym,
    teraz raczej w tych biedniejszych/starszych.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2023-03-31 01:58:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-30, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > makulatury coraz mniej.
    > W kubłach widac kartony po paczkach i pizzach :-)

    No właśnie. Gazet mniej, ale opakowań przybyło od groma, a jako, że ma
    być eko, są papierowe. Obstawiam, że jest tego więcej niż ze zwrotów
    gazet.

    > Bo była Trybuna Ludu :-)

    Rozwiązaniem problemu będą pewnie wyspecjalizowane plantacje
    odpowiednich, szybko rosnących gatunków. Niekoniecznie drzewa, ale
    jakies krzaczory np. Od dłuższgo czasu papier, który kupuje jest robiony
    z bambusa.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2023-03-31 11:23:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Mar 2023 23:58:50 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > odpowiednich, szybko rosnących gatunków. Niekoniecznie drzewa, ale
    > jakies krzaczory np. Od dłuższgo czasu papier, który kupuje jest robiony

    No wlasnie - bambus, słoma, stare szmaty.

    Choc po prawdzie ... a drewno złe?
    Tylko trzeba drzewo wyciąc i zaraz następne posadzic ...

    J.

  • 10. Data: 2023-03-31 11:25:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Mar 2023 23:51:52 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    >
    > Kiedyś takie coś było w każdym kiblu, czy to biednym czy wypasionym,
    > teraz raczej w tych biedniejszych/starszych.

    A w nowszych króluje papier?

    Bo japonskie kible to wypasione są, i maja chyba wbudowane ...

    J.