  • 1. Data: 2012-04-24 17:44:33
    Temat: Co ile warto zmieniać samochód?
    Od: "Piotrek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Niestety żadnym autem nie można jeździć do końca życia (chyba że życie będzie
    krótkie). Pytanie co ile Waszym zdaniem powinno się zmieniać samochód?
    Czy lepiej zmieniać co 2 lata czy co 5 a może lepiej co 10?

    Mowa o aucie używanym w cenie 20 000 zł - 30 000 zł i pytanie o kwestię
    ekonomiczną - jak najtaniej to wychodzi :) Czy lepiej długo jeździć jednym czy
    ciągle zmieniać?

  • 2. Data: 2012-04-24 17:47:52
    Temat: Re: Co ile warto zmieniać samochód?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/04/2012 16:44, Piotrek wrote:
> [...]
    > krótkie). Pytanie co ile Waszym zdaniem powinno się zmieniać samochód?
    > Czy lepiej zmieniać co 2 lata czy co 5 a może lepiej co 10?

    Różnie, zależy jak kto lubi. Ja chyba jeszcze żadnego dłużej niż 2 lata
    nie miałem.

    > Mowa o aucie używanym w cenie 20 000 zł - 30 000 zł i pytanie o kwestię
    > ekonomiczną - jak najtaniej to wychodzi :) Czy lepiej długo jeździć jednym czy
    > ciągle zmieniać?

    Różnie, zależy jaki samochód i czy wozisz nim 5 murarzy na budowę 400km
    od domu, czy dziecko na basen w soboty.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 3. Data: 2012-04-24 18:06:27
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > krótkie). Pytanie co ile Waszym zdaniem powinno się zmieniać samochód?
    > Czy lepiej zmieniać co 2 lata czy co 5 a może lepiej co 10?

    Wszytsko zalezy :-) Ja wymieniam jak skonczy mi sie miejsce w dowodzie :-)

    Dysiek

  • 4. Data: 2012-04-24 19:01:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Dysiek w <news:jn6j24$k4c$1@inews.gazeta.pl>:

    > Ja wymieniam jak skonczy mi sie miejsce w dowodzie :-)

    Dzieci od dawna do dowodu nie wpisują ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 5. Data: 2012-04-24 19:44:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotrek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
    > ekonomiczną - jak najtaniej to wychodzi :) Czy lepiej długo jeździć jednym

    To chyba dużo zależy od tego co to za samochód i jakie funkcje pełni...
    Jak masz toyotę lub hondę - te auta są niezniszczalne, naprawianie ich
    nic nie kosztuje bo się zwyczajnie nie psują. Można je więc trzymać
    wiecznie, no chyba że czas przychodzi na blacharkę po 15 zimach...
    Ja miałem toyotę camry z 440 tysięcy km na liczniku i dopiero jak mi
    padła pompa wody i pasek rozrządu na środku autostrady to
    zdecydowałem się kupić nowsze auto zamiast ściągać i naprawiać to.
    Ale z ekonomicznego punktu widzenia nie była to mądra decyzja bo
    tą starą toyotę naprawiłbym za pewnie mniej niż 2000zł i jeszcze wiele
    lat pojeździł, z tym że ja już chciałem coś nowszego i ładniejszego :-)
    Natomiast gdybym miał auto do którego co roku musiałbym dokładać to
    chyba wymieniłbym zaraz jakby mi się gwarancja skończyła (np. VW, Audi,
    BMW).

  • 6. Data: 2012-04-24 20:17:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Piotrek pisze tak:

    > Mowa o aucie używanym w cenie 20 000 zł - 30 000 zł i pytanie o
    > kwestię ekonomiczną - jak najtaniej to wychodzi :) Czy lepiej
    > długo jeździć jednym czy ciągle zmieniać?

    Jaka jest utrata wartości z 30tyś np po 3 latach do kosztów napraw?
    Często zmieniając tracimy więcej razy niż zmieniając rzadko?
    Często zmieniając ponosimy ryzyko kupowania częsciej.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 7. Data: 2012-04-24 21:07:31
    Od: "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl>

    > Ja miałem toyotę camry z 440 tysięcy km na liczniku i dopiero jak mi
    > padła pompa wody i pasek rozrządu na środku autostrady to
    > zdecydowałem się kupić nowsze auto zamiast ściągać i naprawiać to.

    wahaczy, gum, stabilizatorów, drążków kierowniczych, przekładni kierowniczych
    również się nie zmienia? Czy jeśli dziś kupię nowego japońca to też przejadę
    400 tyś bezawaryjnie?

  • 8. Data: 2012-04-24 21:08:39
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Dzieci od dawna do dowodu nie wpisują ;P

    rejestracyjnym ;-) A 6 lat w aucie zakupionym jako 7-9 latek (za 20 tys) to
    w sam raz moim zdaniem, o ile sztuka sie za bardzo nie sypie.

    Dysiek

  • 9. Data: 2012-04-24 21:12:09
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > kierowniczych
    > również się nie zmienia? Czy jeśli dziś kupię nowego japońca to też

    Robie 15-20 tys km rocznie. Mialem Honde Civic 1993 przez 6 lat. (sprzedalem
    rok temu). W tym czasie z wymienionych przez ciebie rzeczy wymieniony jeden
    drazek kierowniczy i jedna gumowa oslona przegubu wraz z nim.

    Dysiek

  • 10. Data: 2012-04-24 21:17:01
    Od: "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl>

    A tłumiki? Co naprawiałeś? ;) Chyba Ci się nudziło tak nic nie wymieniać?