  • 1. Data: 2014-05-18 16:23:28
    Temat: Co kupić?
    Od: fronczu <fronczu@_NOSPAM_gmail.com>

    Witam wszystkich, za kilka dni będę miał egzamin na prawo jazdy w
    kategorii A2, problem w tym, że będę(jeśli zdam)pierwszym motocyklistą w
    rodzinie. Nie ma więc kto mi podpowiedzieć jaki motocykl najlepiej kupić.
    Jestem w stanie wydać do 12 000 zł, chciałbym dobrze zaznajomić się z
    mocą, adrenaliną i prędkością jakich można doznać na motocyklu, więc
    dobrze by było, gdyby moc mieściła się pomiędzy 30-35 kW. Kieruję więc
    pytanie: jaki motocykl, używany spełniający w miarę moje warunki warto
    kupić? Dziękuję z góry za odpowiedzi i pozdrawiam. :)

  • 2. Data: 2014-05-18 17:15:14
    Temat: Re: Co kupiae?
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 18/05/14 16:23, fronczu wrote:
    > dobrze by było, gdyby moc mieściła się pomiędzy 30-35 kW

    Owszem, inaczej nie zmieścisz się w uprawnienia A2.
    Górny zakres to pięćsetki: Suzuki GS500 (uwaga: niektóre egzemplarze
    wersji F mają wbitą minimalnie większą moc, i wychodzą ponad limit),
    Honda CB500, Kawasaki ER5. Porównywalne cenowo, możliwościami i
    eksploatacją. Z Twoimi funduszami spokojnie kupisz nawet wypieszczone
    sztuki z nowszych roczników (tylko po co, i tak się wywalisz :-D ).
    Nie zapomnij o ciuchach - nie myśl nawet o jeżdżeniu w zwykłych
    ubrankach i z gołymi rękami.

    No i spokojnego podejścia do egzaminu.

    --
    Alf/red/

  • 3. Data: 2014-05-18 22:20:29
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 18 - 05 - 2014 (niedziela) o godzinie 17:15, Alf/red/ napisał(a):

> [...]
    > Górny zakres to pięćsetki: Suzuki GS500 (uwaga: niektóre egzemplarze
    > wersji F mają wbitą minimalnie większą moc, i wychodzą ponad limit),

    Niestety, z tej trójki w grę wchodzi tylko GS500. CB500 (oczywiście stara)
    i ER5 - jeżeli nie były kastrowane, to nie mieszczą się w limicie mocy na
    A2.

    Generalnie niewiele jest fajnych, używanych sprzętów na A2 - ostatnio pytał
    mnie właśnie o to znajomy małolat, więc trochę przejrzałem temat. IMHO
    wygląda to tak:
    - z ćwiartek: Honda VTR 250, lekki, fajny motocykl. Nówki w Polsce się nie
    sprzedawały z powodu wysokiej ceny, teraz zaczynają się pojawiać
    sprowadzone 4-5 letnie sztuki za rozsądne pieniądze (choć nadal są drogie).
    Jak kogoś stać, warto się zainteresować.
    - z większych: Yamaha MT 03. Możesz też poszukać Moto Guzzi Nevada 750
    (tylko wybrane roczniki, moc zmieniała się od 46 do 52 KM, więc te
    najsłabsze by podeszły)
    - turystyczne enduro: Suzuki XF 650 Freewind, Yamaha 660 Tenere, Honda
    SRL/FMX 650.
    - trochę chopperów, jeżeli kogoś kręcą takie klimaty: Suzuki Savage 650,
    Honda Shadow 600/750, Suzuki Intruder 600, Yamaha Virago 535 (osobiście
    tego ostatniego bardzo go nie lubię, ale są tacy, którym się podoba)
    - można też trafić na najróżniejsze sprzęty, które zostały kiedyś
    fabrycznie zdławione w Niemczech, nie ma tu reguły.

    Tyle mniej więcej udało mi się znaleźć. Nie brałem tu pod uwagę sprzętów z
    lat osiemdziesiątych, bądź starszych. Wszelkie uzupełnienia listy mile
    widziane.

    --
    Yorick
    MG Nevada 750