  • 1. Data: 2022-03-07 19:38:32
    Temat: Co kupić?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    2 kości po 8 Giga Ram
    czy
    1 kość 16 Giga Ram?

    Jak na razie cena nieistotna a banków na MB 4 sztuki

  • 2. Data: 2022-03-07 19:54:31
    Temat: Re: Co kupić?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 7 marca 2022 o 12:39:05 UTC-6 _Master_ napisał(a):
    > 2 kości po 8 Giga Ram
    > czy
    > 1 kość 16 Giga Ram?
    >
    > Jak na razie cena nieistotna a banków na MB 4 sztuki
    2x8GB

    Wtedy zazwyczaj chipset ogarnia komunikacje z pamiecia szybciej.
    A jak jest zapas to kiedys mozna dolozyc do pozostalych slotow.

  • 3. Data: 2022-03-07 19:59:33
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 7 Mar 2022 19:38:32 +0100
    doszła do mnie wiadomość <62265129$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
    od _Master_ <M...@...pl> :
    >2 kości po 8 Giga Ram
    >czy
    >1 kość 16 Giga Ram?
    >
    >Jak na razie cena nieistotna a banków na MB 4 sztuki

    Chyba nie ma sensu 1x16, bo może takich pamięci nie obsługuje(sprawdź
    manual), ja bym brał 2x8 albo, jeśli to obsługuje kości 16GiB i czeka
    to rozbudowa, to od razu 2x16.
    Natomiast zawsze lepiej brać dwie kości(włączy się dual channel -
    będzie nieco szybcjej).
    Co to jest za płyta?

    --
    Szwambuł Trantiputl

  • 4. Data: 2022-03-07 20:43:19
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Co to jest za płyta?

    Asus Prime B250M-A

    Ile to będzie szybciej?

    Pewnie z 15 lat temu już mówiło się na mieście dual chanel, dual chanel. ;-)

    Tymczasem w rzadko którym kompie który wpadał mi przez ten czas miał
    dual chanel.

    Nie miałem okazji sprawdzać albo zauważyć tego w normalnym użytkowaniu

    Ilość Ram tak, Szybkość i czas dostępu SSD Tak ;-)

  • 5. Data: 2022-03-07 22:42:11
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 7 Mar 2022 20:43:19 +0100
    doszła do mnie wiadomość <62266058$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    od _Master_ <M...@...pl> :

> [...]
    >
    >Nie miałem okazji sprawdzać albo zauważyć tego w normalnym użytkowaniu
    >
    >Ilość Ram tak, Szybkość i czas dostępu SSD Tak ;-)

    Czyli akceptuje moduły 16GiB.
    Trudny wybór, w zasadzie 2x8 starczy do większości zastosowań, gry też
    zaspokoi, więc w tym przypadku 2x8 będzie najlepszym wyborem(2x16 to
    chyba się nie opłaca) ale jak robisz profesjonalne prace(wirtualizacja
    czy skomplikowane grafiki lub podobne) to 2x16 może być dobrym
    wyborem.
    Sam musisz zdecydować, do przeczytania testy single/dual/quad channel:
    https://www.purepc.pl/test-pamieci-ram-ddr4-single-v
    s-dual-vs-quad-channel?page=0,23
    https://whatnext.pl/test-pamieci-ram-single-channel-
    vs-dual-channel-w-grach/
    Płyta obsługuje XMP więc można kupić pamięci zgodne z XMP(widać na
    stronie Asusa) i załadować profil, pewnie cały system jeszcze szybciej
    będzie działał.

    --
    Szwambuł Trantiputl.