  • 1. Data: 2022-03-08 00:52:16
    Temat: dokształt z RAID 0
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Znalazłem na śmietniku komp z RAID 0
    Mały nvme 16gb + hdd 1000gb

    Dotąd zwalczałem wszelkie raidy.

    Ciekawi mnie w czym to jest lepsze od
    jednego dysku nvme np 500gb na C a spowalniacz
    hdd wyrzucić całkiem z kompa i wyłączyć raid.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 2. Data: 2022-03-08 08:57:45
    Temat: Re: dokształt z RAID 0
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 7 marca 2022 o 17:50:27 UTC-6 PiteR napisał(a):
> [...]
    >
    > Ciekawi mnie w czym to jest lepsze od
    > jednego dysku nvme np 500gb na C a spowalniacz
    > hdd wyrzucić całkiem z kompa i wyłączyć raid.

    Nie jest lepsze.
    Te wynalazki intelowe to byl blad i slepa uliczka.
    I to co tam masz to najpewniej nie jest zaden raid tylko intelowy optane.

    Ceny nvme sa na tyle niskie ze nie warto kombinowac tylko nawet do starego kompa
    wsadzic ssd taki czy owaki a hdd zostawic na filmy czy inne mp3 albo jakis backup...

  • 3. Data: 2022-03-08 19:16:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5b476cb1-3ade-4234-aec1-cf9c0ae51f56n@googlegr
    oups.com>
    user ptoki pisze tak:

    > Nie jest lepsze.
    > Te wynalazki intelowe to byl blad i slepa uliczka.
    > I to co tam masz to najpewniej nie jest zaden raid tylko intelowy
    > optane.

    Tak to intel optane.
    Nie zetknąłem się z nim jeszcze. Zaraz o nim poczytam.

    Tak napisałem bo hwinfo pokazuje tę parę jako raid
    Spod windowsa nie widać tego intela 16gb, tylko sam hdd jako C.

    > Ceny nvme sa na tyle niskie ze nie warto kombinowac tylko nawet do
    > starego kompa wsadzic ssd taki czy owaki a hdd zostawic na filmy
    > czy inne mp3 albo jakis backup...

    Wyjac ten optane wsadzić normalny nvme?
    Czy wyjąć hdd, sklonować na ssd i wstawić.

  • 4. Data: 2022-03-08 20:21:07
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 08 Mar 2022 18:16:52 GMT
    doszła do mnie wiadomość <X...@1...0.0.1>
    od PiteR <e...@f...pl> :
> [...]
    >Spod windowsa nie widać tego intela 16gb, tylko sam hdd jako C.

    >Wyjac ten optane wsadzić normalny nvme?
    >Czy wyjąć hdd, sklonować na ssd i wstawić.

    Optane robi za cache tego zwykłego dysku(jeśli jest tak ustawiony).
    Nie jestem pewien co się stanie po usunięciu Optane, bo on cachuje
    zapisy, trzeba go chyba jakoś "odłączyć" w sterownikach Intela.

    --
    Szwambuł Trantiputl.

  • 5. Data: 2022-03-08 22:23:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:n0bf2h1shsi35293gjidchg046pcntllt0@4ax.com>
    user pisze tak:

    > Optane robi za cache tego zwykłego dysku(jeśli jest tak ustawiony).
    > Nie jestem pewien co się stanie po usunięciu Optane, bo on cachuje
    > zapisy, trzeba go chyba jakoś "odłączyć" w sterownikach Intela.

    Czy ten slot gdzie siedzi optane
    akceptuje normalne dyski NVMe?

  • 6. Data: 2022-03-08 22:55:40
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 08 Mar 2022 21:23:59 GMT
    doszła do mnie wiadomość <X...@1...0.0.1>
    od PiteR <e...@f...pl> :
    >in <news:n0bf2h1shsi35293gjidchg046pcntllt0@4ax.com>

    >Czy ten slot gdzie siedzi optane
    >akceptuje normalne dyski NVMe?

    Teoretycznie powinien, najlepiej pogrzebać w dokumentacji tego kompa i
    na forach, bo czort jeden wie, czy nie ma jakiejś blokady.
    Te najtańsze Optany 16GiB miały pracować głównie jako cache, ale nie
    wypaliło(pamiętam, że testy nie wykazywały zawrotnych osiągów
    podsystemu dyskowego z Optane jako cache, a cachowanie dysku SSD jest
    bez sensu).
    Ciekawostka, Intel produkuje dyski SSD w których dodatkowo umieszczony
    jest chip Optane jako cache.
    https://www.anandtech.com/show/16681/optane-memory-h
    20-enmotus-fuzedrive-ssd-review

    --
    Szwambuł Trantiputl.

  • 7. Data: 2022-03-09 02:14:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:8hjf2hpgak47j0lql1nqtoi20vibulqjm7@4ax.com>
    user pisze tak:

> [...]
    > nie wypaliło(pamiętam, że testy nie wykazywały zawrotnych osiągów
    > podsystemu dyskowego z Optane jako cache, a cachowanie dysku SSD

    aha dzięki.

  • 8. Data: 2022-03-09 05:55:37
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 8 marca 2022 o 19:12:24 UTC-6 PiteR napisał(a):
    > in <news:8hjf2hpgak47j0lql...@4ax.com>

    > aha dzięki.

    Zalezy od laptopa/komputera.
    U mnie sie dalo wyjac i wsadzic cos wiekszego i uzyc jako osobny dysk.

    Mozesz w sterownikach poszperac i ten optane odpiac z bycia cache i zrobic normalny
    dysk na nim.
    16GB to duzo nie jest ale dla starszego kompa sie nada na dysk systemowy. Taka opcja
    bezkosztowa.

    Ja u siebie wyjalem bo bez sensu bylo a ssd nie byl drogi.

    Ale jakbys sobie skladal maszyne retro z jakims starszym windowsem czy jakis linux do
    internetu to czemu nie? Te intelowe ssd to dosyc dobre byly. Nie zdychaly za szybko.

  • 9. Data: 2022-03-09 18:19:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:7f6888bf-28e6-4701-98b2-71108bbdb7ben@googlegr
    oups.com>
    user ptoki pisze tak:

> [...]
    > czy jakis linux do internetu to czemu nie? Te intelowe ssd to
    > dosyc dobre byly. Nie zdychaly za szybko.

    ok