  • 1. Data: 2022-03-02 12:15:00
    Temat: Format karty SD
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Jak w Windows wymusić sformatowanie tytułowej karty?  Ani nie daja się
    usunąć pliki które są na tej karcie ani nie można jej sformatować. Gdy
    usuwam pliki to wszystko jest w porządku, kreator usuwania kończy pracą,
    ikona karty pokazuje że jest pusta, ale za chwilę mignięcie i karta
    znowu pełna.  próba formatu skutkuje tylko komunikatem - "system Windows
    nie mógł ukończyć formatowania".

  • 2. Data: 2022-03-02 12:22:14
    Temat: Re: Format karty SD
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/03/2022 12:15, trybun wrote:
    > za chwilę mignięcie i karta
    > znowu pełna.

    Karta przeszła w tryb read-only.

    1) pstryczek na karcie przesunięty - ale to sam windows zgłasza

    2) własnie umarła i jest w trybie awaryjnym.

    Jesli 2) to zgraj co jest i do kosza, wcześniej potraktuj młotkiem.

  • 3. Data: 2022-03-02 14:43:59
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 02.03.2022 o 12:22, heby pisze:

    > Karta przeszła w tryb read-only.
    >
    > 1) pstryczek na karcie przesunięty - ale to sam windows zgłasza
    >
    > 2) własnie umarła i jest w trybie awaryjnym.
    >
    > Jesli 2) to zgraj co jest i do kosza, wcześniej potraktuj młotkiem.

    Najprawdopodobniej zaistniała opcja nr2 - umarła. O ile ten tryb
    awaryjny pozwala na wyświetlanie zawartości. Bo poza tym że nie daje się
    sformatować czy usunąć zawartej na niej danych działa, dane można
    czytać, kopiować z i na itd .

  • 4. Data: 2022-03-02 22:32:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 2 Mar 2022 12:15:00 +0100, w <svnjjl$je4$1@gioia.aioe.org>, trybun
    <M...@j...cb> napisał(-a):

> [...]
    > ikona karty pokazuje że jest pusta, ale za chwilę mignięcie i karta
    > znowu pełna.  próba formatu skutkuje tylko komunikatem - "system Windows

    Karta kaputt. 100%

  • 5. Data: 2022-03-03 00:38:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-02, trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
    > ikona karty pokazuje że jest pusta, ale za chwilę mignięcie i karta
    > znowu pełna.  próba formatu skutkuje tylko komunikatem - "system Windows

    Ratuj co się da. Jak już uratujesz, to sprawdź czy to co uratowałeś jest
    tym co myslisz, że uratowałeś - np. przejrzyj czy jpeg'i się otwierają i
    pokazują nieuszkodzone zdjęcia.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2022-03-03 08:42:30
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "trybun" napisał:

    > "system Windows nie mógł ukończyć formatowania".

    A nie chodzi przypadkiem o to, że kartę można sformatować tylko w
    urządzeniu, w którym była używana? Miałem taki przypadek, że z karty wyjętej
    z kamery nie mogłem niczego usunąć. Mogłem to zrobić tylko w kamerze. A z
    drugiej strony są dedykowane programy do formatowania kart pamięci.

    Pzdr

  • 7. Data: 2022-03-03 09:31:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/03/2022 08:42, Kamil wrote:
    > A nie chodzi przypadkiem o to, że kartę można sformatować tylko w
    > urządzeniu, w którym była używana?

    Karty nie mają takich zabezpieczeń. To tylko duzo boków, które można
    nadpisać dowolną wartością.

    Nie można wykluczyć, że Windows jest do tego stopnia gówno wart, że nie
    potrafi sobie poradzić z jakimś uszkodzonym systemem plików, ale wątpię.
    W razie czego można odpalić normalny, uzyteczny system operacyjny i dd
    if=/dev/zero of=/dev/sdx. Jestem jednak na 100% pewny, że po tej
    operacji wszystko na karcie będzie dalej istniało, bo karta nie
    obsługuje już zapisów.

  • 8. Data: 2022-03-03 09:43:34
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.03.2022 o 08:42, Kamil pisze:

> [...]
    > wyjętej z kamery nie mogłem niczego usunąć. Mogłem to zrobić tylko w
    > kamerze. A z drugiej strony są dedykowane programy do formatowania

    Nie, rejestrator w aucie informuje że karta została sformatowana, ale
    przeczy temu stan faktyczny.  Dedykowany program do obsługi dysków pod
    Win10 twierdzi to samo - "formatowanie dysku zakończone powodzeniem" a
    wcale tak nie jest..

  • 9. Data: 2022-03-03 09:45:31
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Ratuj co się da. Jak już uratujesz, to sprawdź czy to co uratowałeś jest
    > tym co myslisz, że uratowałeś - np. przejrzyj czy jpeg'i się otwierają i
    > pokazują nieuszkodzone zdjęcia.

    Nie ma czego ratować, - to karta z samochodowego rejestratora, cała
    zawartość to nikomu do niczego niepotrzebne klipy wideo z drogi. Filmiki
    wszystkie się odtwarzają.

  • 10. Data: 2022-03-03 10:51:19
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 3 Mar 2022 09:43:34 +0100
    doszła do mnie wiadomość <svpv3m$e5o$1@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

> [...]
    >przeczy temu stan faktyczny.  Dedykowany program do obsługi dysków pod
    >Win10 twierdzi to samo - "formatowanie dysku zakończone powodzeniem" a

    Heby ci odpowiedział, młotkiem i do kosza(tryb read-only, nic nie
    poradzisz).

    --
    Szwambuł Trantiputl
    Inter stercus/faeces et urinam nascimur