  • 11. Data: 2021-05-12 14:17:49
    Temat: Re: Co piąty właściciel elektryka... wrócił do auta spalinowego!
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/05/2021 11:45, J.F wrote:

    > [...]
    >
    > Rachunek za leczenie Covid moze byc jednak spory :-(

    Karta EKUZ powinna sprawe zalatwic. Poza tym dostalem z dwa tygodnie
    temu zaproszenie na szczepienie. Jako, ze nie chcialem AstryZeneki, a
    Pfizera ani Moderny w moim miescie nie maja na stanie to wrzucili mnie
    na liste oczekujacych. Wczoraj ktos dzwonil ale nie moglem odebrac, wiec
    moze juz maja dawke dla mnie ;)

    > Te karty mialy termin waznosci. Ale widze, ze to za drogo bylo,
    > bo cos wydluzyli
    > https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/nasze-zdrowie-w-
    ue/leczenie-w-krajach-unii-europejskiej-i-efta/jak-w
    yrobic-karte-ekuz/

    Tak, te karty mialy chyba 5 lat waznosci, moja sie konczy z tego co
    pamietam w 2024.

    > NFZ to nie ZUS :-)
    > Cos kiedys PiS bakal, ze darmowe leczenie jest dla wszystkich polskich
    > obywateli, nie tylko dla placych skladki, ale nie wiem co z tego
    > wyszlo.
    >
    > Za to w linku powyzej
    >
    > -"jesteś osobą ubezpieczoną nie wymienioną wcześniej lub jesteś osobą,
    > dla której nie został spełniony obowiązek ubezpieczenia zdrowotnego."
    >

    > W Polsce nie przysluguje, ale za granicą przysluguje?
    >
    > http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=W
    DU20042102135

    Obstawiam, ze karta EKUZ zalatwia sprawe.

  • 12. Data: 2021-05-12 15:06:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2021 13:17:49 +0100, K wrote:

    > Karta EKUZ powinna sprawe zalatwic.

    U nas jest jeszcze tak, ze karta EKUZ moze byc wazna, ale uprawnienia
    do ubezpieczenia wygasly. I potem ... komornik po powrocie?

    https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/nasze-zdrowie-w-
    ue/leczenie-w-krajach-unii-europejskiej-i-efta/wypoc
    zynek-w-panstwach-czlonkowskich-ueefta-ekuz/

> [...]
    > Pfizera ani Moderny w moim miescie nie maja na stanie to wrzucili mnie
    > na liste oczekujacych. Wczoraj ktos dzwonil ale nie moglem odebrac, wiec

    Ale nie tylko Covid grozi drogim leczeniem w szpitalu :-(

    DU20042102135

    > Obstawiam, ze karta EKUZ zalatwia sprawe.

    "Pamiętaj. Jeśli w trakcie ważności EKUZ utracisz prawo do świadczeń z
    NFZ, nie możesz się nią dalej posługiwać."

    J.

  • 13. Data: 2021-05-12 15:19:49
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/05/2021 14:06, J.F wrote:

> [...]
    >
    > "Pamiętaj. Jeśli w trakcie ważności EKUZ utracisz prawo do świadczeń z
    > NFZ, nie możesz się nią dalej posługiwać."

    Ale moja EKUZ zostala wydana w UK przez NHS, wiec w przypadku potrzeby
    kontaktu z polska sluzba zdrowia to NHS bedzie placil za moje leczenie.