  • 1. Data: 2021-05-10 10:34:27
    Temat: Co piąty właściciel elektryka... wrócił do auta spalinowego!
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Co piąty właściciel elektryka... wrócił do auta spalinowego!

    Czytaj więcej na
    https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samoch
    ody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-co-piaty-w
    lasciciel-elektryka-wrocil-do-auta-spalinowego,nId,5
    216799#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaig
    n=chrome

  • 2. Data: 2021-05-10 12:40:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Radekp,

    Monday, May 10, 2021, 10:34:27 AM, you wrote:

    > Co piąty właściciel elektryka... wrócił do auta spalinowego!

    Co oznacza, że 80% jednak pozostało przy elektryku.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2021-05-10 13:25:13
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-10 o 10:34, r...@k...pl pisze:
> [...]
    lasciciel-elektryka-wrocil-do-auta-spalinowego,nId,5
    216799#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaig

    To są zupełnie inne realia.
    Odległości w USA są nieco większe niż w Europie, jeśli poruszać się po
    własnym kraju.
    Paliwo tanie jak barszcz. nie wiem, ile tam kosztuje prąd - może sie
    okazać, że jest droższy niż benzyna.
    Auta spalinowe oferują znacznie większy komfort, do którego Amerykanie
    są przyzwyczajeni. Choćby do tego, że są większe.

    T.

  • 4. Data: 2021-05-10 14:04:40
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/05/2021 12:25, T. wrote:

> [...]
    > Auta spalinowe oferują znacznie większy komfort, do którego Amerykanie
    > są przyzwyczajeni. Choćby do tego, że są większe.

    Ale w europie jest podobny trend. Sporo ludzi kupilo elektryki i
    podrozuje nimi pomiedzy UK i poludniem FR, a pozniej placze na swoich
    blogach.

  • 5. Data: 2021-05-10 15:10:57
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-10-maja-2021 o 12:40, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > że 80%

    Tylko ;-)

  • 6. Data: 2021-05-11 11:02:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 May 2021 13:04:40 +0100, K wrote:
    ody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-co-piaty-w
    lasciciel-elektryka-wrocil-do-auta-spalinowego,nId,5
    216799#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaig
    n=chrome

    Ale wiesz - to ma tez odwrotne skutki.
    Nie jedziesz, lecisz. Bo jazda to na 3 dni :-)

    Dobrze, ze im limit 55mph podniesli :-)

    Jak barylka byla po $120, to sie okazalo, ze drogie ...

    A to juz chyba zalezy kto.
    Sa tam ludzie tacy, ze faktycznie moga miec klopoty, a w samolocie
    potrzebuja dwa miejsca.
    https://blueoctopusllc.wordpress.com/2011/09/20/i-li
    ke-the-fat-policeman/
    https://knowyourmeme.com/photos/1932528-fat-american

    Ale tak jakby mniejsze samochody i u nich sie przebijaja.
    Tzn taki np passat.
    A Tesla ... chyba nie taka mala.

    > Ale w europie jest podobny trend. Sporo ludzi kupilo elektryki i
    > podrozuje nimi pomiedzy UK i poludniem FR, a pozniej placze na swoich
    > blogach.

    Nie widzialy galy co braly? :-)

    Wpuszczaja ich do eurotunelu?
    Bo LPG kategorycznie nie, nawet pustego nie :-(

    Z Londynu ... ~1200km, trasa faktycznie na jeden dzien, jak sie w
    tunelu/promie uda zdrzemnac, a korkow nie bedzie.
    Albo z noclegiem po drodze - a preciez atrakcji po drodze troche jest.

    Chociaz ... jazdy moze umiarkowanie, ale przez te kanaly przerw
    wiecej. To moze drzemka na ładowarce mile widziana.
    A ze cieplo i nie pada ... rozlozyc sie gdzies na kocyku :-)

    Google mi tu co prawda podpowiada, ze Londynu do Montpellier niecale
    13h ... w tym godzinka w pociagu ...

    J.

  • 7. Data: 2021-05-12 10:28:38
    Od: K <n...@e...com>

    On 11/05/2021 10:02, J.F wrote:

    > Nie widzialy galy co braly? :-)
    >
    > Wpuszczaja ich do eurotunelu?
    > Bo LPG kategorycznie nie, nawet pustego nie :-(

    Pojecia nie mam ale wydaje mi sie, ze tak. Moze jak w sierpniu gdzies
    wyskoczymy i tunel nie bedzie jakos masakrycznie drogi to sie przyjrze.

    > Z Londynu ... ~1200km, trasa faktycznie na jeden dzien, jak sie w
    > tunelu/promie uda zdrzemnac, a korkow nie bedzie.
    > Albo z noclegiem po drodze - a preciez atrakcji po drodze troche jest.

    Z okolic Cambridge mam do Trojmiasta 1680km, wyjezdzajac o 5 rano z UK
    plynac promem jestem na miejscu 22.30-23.30 lokalnego czasu (+1h) w
    zaleznosci od korkow/przerw. Przy tunelu mozna urwac jeszcze z 1.5h.
    Tempomat ustawiam na 140-150kmh, czasem gdzies sobie przycisne sprawdzic
    czy wszystkie konie jeszcze zyja ale to takie chwilowe. Spalanie w
    dizelku tez zacheca do szybszej jazdy bo przy 150kmh nie przekracza
    6.5l/100km, w z22yh to bylo 11l/100.

> [...]
    > A ze cieplo i nie pada ... rozlozyc sie gdzies na kocyku :-)
    >
    > Google mi tu co prawda podpowiada, ze Londynu do Montpellier niecale

    Ja nie jestem w stanie spac w ciagu dnia, szczegolnie w samochodzie.
    Kawy na codzien nie pije, wiec w takiej trasie jak wypije dwie to mnie
    telepie jak po amfetaminie ;) Natomiast w nocy tej trasy nie robie bo
    moja jakby mnie miala zmienic to bysmy faktycznie dwa dni jechali do PL.

  • 8. Data: 2021-05-12 12:20:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2021 09:28:38 +0100, K wrote:

    > Pojecia nie mam ale wydaje mi sie, ze tak. Moze jak w sierpniu gdzies
    > wyskoczymy i tunel nie bedzie jakos masakrycznie drogi to sie przyjrze.

    Wyglada na to, ze na razie mozna.
    nawet podladowac mozna - i to darmo
    https://www.eurotunnel.com/uk/travelling-with-us/veh
    icles/electric-vehicle-charging/

    A tak przy okazji
    https://www.eurotunnel.com/uk/

    Make sure you, your family and your vehicle get the right insurance
    protection whilst driving abroad.

    -Includes cover for Covid-19

    -European Motor breakdown and Travel Insurance cover available

    -Service provided by Allianz Assistance part of the worldwide Allianz
    insurance group

    -Cheaper than AA, RAC, Direct Line and Post Office*

    -Cancellation cover from the day insurance purchased

    -?10 million medical cover

    Osoby pracujace w UK ... maja po brexicie polskie i unijne
    ubezpieczenie zdrowotne?

    J.

  • 9. Data: 2021-05-12 12:29:29
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/05/2021 11:20, J.F wrote:

> [...]
    >
    > -?10 million medical cover
    >
    > Osoby pracujace w UK ... maja po brexicie polskie i unijne

    To sa zalecenia, wszystko co potrzebujesz to DR, PJ, OC/AC, zielona
    karte ale na granicy sprawdzaja ci tylko DO/paszport. Nadal dziala
    europejska karta zdrowia czy jak to sie tam nazywa, jesli zostala wydana
    (w UK) przed 1.01.2021, a jak przestanie dzialac to maja to zastapic
    czyms innym. Indywidualne ubezpieczenie zdrowotne jest opcjonalne. My w
    PL skladek ZUS ani podatkow nie oplacamy wiec przysluguje nam co
    najwyzej pomoc konsularna.

  • 10. Data: 2021-05-12 12:45:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2021 11:29:29 +0100, K wrote:
> [...]

    [...]
    > To sa zalecenia, wszystko co potrzebujesz to DR, PJ, OC/AC, zielona

    Rachunek za leczenie Covid moze byc jednak spory :-(

> [...]
    > europejska karta zdrowia czy jak to sie tam nazywa, jesli zostala wydana
    > (w UK) przed 1.01.2021, a jak przestanie dzialac to maja to zastapic

    Te karty mialy termin waznosci. Ale widze, ze to za drogo bylo,
    bo cos wydluzyli
    https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/nasze-zdrowie-w-
    ue/leczenie-w-krajach-unii-europejskiej-i-efta/jak-w
    yrobic-karte-ekuz/

    >Indywidualne ubezpieczenie zdrowotne jest opcjonalne. My w
    > PL skladek ZUS ani podatkow nie oplacamy wiec przysluguje nam co
    > najwyzej pomoc konsularna.

    NFZ to nie ZUS :-)
    Cos kiedys PiS bakal, ze darmowe leczenie jest dla wszystkich polskich
    obywateli, nie tylko dla placych skladki, ale nie wiem co z tego
    wyszlo.

    Za to w linku powyzej

    -"jesteś osobą ubezpieczoną nie wymienioną wcześniej lub jesteś osobą,
    dla której nie został spełniony obowiązek ubezpieczenia zdrowotnego."

    W Polsce nie przysluguje, ale za granicą przysluguje?

    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=W
    DU20042102135

    J.