  • 1. Data: 2009-02-15 13:04:16
    Temat: Co to za krzywa?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Witam.
    Jaka to krzywa, która daje po zaciśnięciu równy nacisk?
    http://www.bowclamp.com/projects.html

    Robert

  • 2. Data: 2009-02-15 18:04:47
    Temat: Re: Co to za krzywa?
    Od: " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

    > Witam.
    > Jaka to krzywa, która daje po zaciśnięciu równy nacisk?
    > http://www.bowclamp.com/projects.html
    >
    > Robert

    Facetowi się kijek wypaczył a Ty wynalazku szukasz. Podejrzewam że od momentu
    kiedy zrobił ktoś pierwszy klej do drewna to używał patentu z krzywym kijkiem.

  • 3. Data: 2009-02-15 20:21:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 15 Lut, 19:04, " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl>
    wrote:

    > Facetowi się kijek wypaczył a Ty wynalazku szukasz. Podejrzewam że od momentu
    > kiedy zrobił ktoś pierwszy klej do drewna to używał patentu z krzywym kijkiem.

    A może coś o belce na "elastic foundation" (sprężyste podparcie?), o
    równaniu Bernoulliego-Eulera byś dodał? O tym że można je
    przekształcić w funkcję wysokości przekroju? Jak się chce komuś pisać
    to jest o czym. Nawet o tym że to się lepiej reklamuje niż działa :-)
    Konrad

  • 4. Data: 2009-02-15 20:31:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel"
[...]

    A tak stolarzowi jak odpowiesz? Bo metodą prób i błędów przy dociskaniu
    środek zaczyna odchodzić jak końce dochodzą do powierzchni.

    Robert

  • 5. Data: 2009-02-15 20:39:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 15 Lut, 21:31, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > A tak stolarzowi jak odpowiesz? Bo metodą prób i błędów przy dociskaniu
    > środek zaczyna odchodzić jak końce dochodzą do powierzchni.

    Wiesz, dla mnie to ściema. Owszem, da się wyznaczyć taką krzywiznę
    żeby dla założonej sztywności tego co ściskasz i założonej siły
    docisku wyszło równo, ale to są dwie zmienne, nad którymi nie masz
    żadnej kontroli. Myślę że stolarze mają lepsze patenty, ja na ten
    orczyk bym grosza nie wydał.
    Konrad

  • 6. Data: 2009-02-15 21:21:10
    Od: "w...@g...com" <w...@g...com>

    On 15 Lut, 21:39, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > docisku wyszło równo, ale to są dwie zmienne, nad którymi nie masz
    > żadnej kontroli. Myślę że stolarze mają lepsze patenty, ja na ten
    Mnie uczono kiedyś, jak pobierałem nauki praktyczne w Instytucie
    Szybownictwa w BB, że jak potrzeba doklejać takie długie listwy, to "
    weź grubą belkę, przestrugaj jedną powierzchnię na strugarce, albo wg
    liniału ręcznie. Przyłóż gdzie trzeba i pierwszym ściskiem w połowie
    rozpiętość-długości ściś porządnie. Klej wyciśniesz i dociśniesz do
    powierzchni. Następna dwa ściski załóż w połowie połówek. Dociśnij.
    Klej wyciśniesz i dociśnierz do powierzchni. Dalsze dwa, jak potrzeba,
    załóż tak, by ściskać to co łączysz ale trochę przed końcem części
    łączonych. Resztkę kleju wyciśniesz i dociśniesz.
    Zawsze pierwszy ścisk zakładaj w połowie długości i dobrze dokręć.
    Póżniej można poprawić docisk stosując zasadę jak z dokręcaniem śrub
    na deklach." Na ściskach nie należy oszczędzać.
    W.Kr.

  • 7. Data: 2009-02-15 21:34:19
    Od: "zmb_1" <b...@p...com>

    Na ściskach nie należy oszczędzać.

    wlasnie ten patent ma wyeliminowac zbedna sciski
    zostaja tylko 2 szt...

  • 8. Data: 2009-02-15 22:52:11
    Od: " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl>

    zmb_1 <b...@p...com> napisał(a):

    > Na ściskach nie należy oszczędzać.
    >
    > wlasnie ten patent ma wyeliminowac zbedna sciski
    > zostaja tylko 2 szt...

    Na okoliczność eliminowania ścisków i jednakowego docisku dawno temu wymyślono
    prasy. W najprostszej postaci taka prasa składa się z dwóch ceowników z
    otworami na końcach, dwóch gwintowanych prętów i kawałka zaślepionego z dwóch
    stron węża strażackiego. W wężu jest zawór, może być od felgi od bezdętkowej
    opony. Dalej chyba nie muszę tłumaczyć jak działa i jakie ma zalety.

  • 9. Data: 2009-02-15 23:06:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik " sok marchwiowy"
    > opony. Dalej chyba nie muszę tłumaczyć jak działa i jakie ma zalety.
    Zalet tyle samo co wad. Jak i w Bowclamp. Zależy do czego stosowane.

    Robert

  • 10. Data: 2009-02-15 23:24:26
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > docisku wyszło równo, ale to są dwie zmienne, nad którymi nie masz
    > żadnej kontroli. Myślę że stolarze mają lepsze patenty, ja na ten

    Lo Jezuscku, toc to kuzdyn starszy stolarz stosuje albo ma czucie, ze to nie
    jest glupi "patent". Pisalem o tym na grupie fizycznej. I nawet nazwalem ja,
    ta krzywa, krzywa Leona. W wolnej chwili zagladnij tam bo mi sie tu nie chce
    przepisywac.
    Pzdr.