  • 11. Data: 2009-02-15 23:32:58
    Temat: Re: Co to za krzywa?
    Od: " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " sok marchwiowy"
    > Zalet tyle samo co wad. Jak i w Bowclamp. Zależy do czego stosowane.
    >
    > Robert

    Wymieniaj po kolei wady. Ja znam tylko jedną, bo używałem czegoś takiego. Jest
    cięższe od deski i dwóch ścisków. Ale ciężar ma niewielkie znaczenie bo taki
    przyrząd albo leży w kącie albo jest założony i przytrzymuje sklejane
    elementy. Nie chodzi się z nim na wycieczki.

  • 12. Data: 2009-02-16 19:48:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 16 Lut, 00:24, "tornad" <t...@o...net> wrote:

    > Lo Jezuscku, toc to kuzdyn starszy stolarz stosuje albo ma czucie, ze to nie
    > jest glupi "patent". Pisalem o tym na grupie fizycznej. I nawet nazwalem ja,
    > ta krzywa, krzywa Leona. W wolnej chwili zagladnij tam bo mi sie tu nie chce
    > przepisywac.

    Zaglądam na fizykę rzadko bo nie mam siły przebierać tych bzdur.
    Widzę że napisaliście tam trochę mądrości z Robakiem, powiedzmy że dla
    mnie to bez większego znaczenia że ktoś belką o zmiennym przekroju
    obciążoną własnym ciężarem zastępuje sprężyste podparcie- w tym
    przypadku nie ma powodu spierać się o niuanse, bo ten bowclamp jest
    trochę jak religia- jak wierzysz- to udowodnisz że działa, jak nie
    wierzysz- to udowodnisz że nie działa. Ja jestem z pokolenia które
    raczej puści to w MESie na pętli optymalizacji ze zmienną "krzywizna
    po obciążeniu" mająca dążyć do nieskończoności, niż z ołówkiem
    wyprowadzi funkcję jej kształtu- ale tak czy siak na pewno bym tego
    nie modelował swobodnie zwisającą belką o zmiennym przekroju obciążoną
    tylo własnym ciężarem, bo to nie ta bajka. Powiedzmy, Krzywa Leona
    Drugiego.
    Konrad

  • 13. Data: 2009-02-16 19:58:40
    Od: "zmb_1" <b...@p...com>

    czyli ile osob tyle pogladow... a nikt nie wie na pewno
    ale rozwiazanie przeciez istnieje i to bardzo latwe do weryfikacji w
    praktyce
    dla zainteresowanych watek:
    http://www.e-manta.eu/forum/viewtopic.php?t=1174

  • 14. Data: 2009-02-16 21:21:32
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Użytkownik "zmb_1" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > czyli ile osob tyle pogladow... a nikt nie wie na pewno
    > ale rozwiazanie przeciez istnieje i to bardzo latwe do weryfikacji w
> [...]

    Dokładnie taki sam przyrząd widziałem w 1968 roku w stolarni
    na Mazurach pod Rucianem Nida. Stolarnia była tam od XIX wieku
    i ten przyrząd miał 19 wieczną datę wykonania. Tyle, że był
    stalowy (żeliwny?). Był używany do dociskania wąskich pasków
    forniru i klejenia tak zwanej "klejonki", czyli płyt
    sklejanych z wąskich listew. Zainteresowałem się wtedy tym
    przyrządem tylko dlatego, że mój ojciec inżynier też się tym
    bardzo zainteresował i nawet zebrał wymiary suwmiarką. Teraz
    zrozumiałem dlaczego...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
    Nie każdy Żywiec to piwo...

  • 15. Data: 2009-02-16 21:30:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczynski"
    > sklejanych z wąskich listew. Zainteresowałem się wtedy tym
    > przyrządem tylko dlatego, że mój ojciec inżynier też się tym
    > bardzo zainteresował i nawet zebrał wymiary suwmiarką. Teraz
    > zrozumiałem dlaczego...
    A te wymiary zachowały się? :-)

    Robert

  • 16. Data: 2009-02-16 21:47:51
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Krzysztof Tabaczynski"
    > A te wymiary zachowały się? :-)
    >
    > Robert

    ...ja nawet nie wiem gdzie ich szukać... :-)

    Miałem wtedy 14 lat i ta listwa była nieco
    dłuższa niż wówczas rozstaw moich ramion.
    Ale rozumiem, że akurat nie o ten wymiar Ci chodziło...

  • 17. Data: 2009-02-20 23:26:30
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

    > Jaka to krzywa, która daje po zaciśnięciu równy nacisk?

    Istnieje mechanizm, który zapewnia równomierny docisk,
    powodując ścisłe przyleganie do zmieniającej się powierzchni.
    Poczciwe wycieraczki samochodowe go mają.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Whippletree_(mechanism)

    WM