  • 1. Data: 2009-02-12 07:10:03
    Temat: Rura.
    Od: "w...@g...com" <w...@g...com>

    Dwa lata nie minęło jak wymieniłem oryginalną rurę między tłumkami w
    Wartburgu 1.3 na, niestety, rodzimej produkcji. Korozja zewnętrzna
    zżera ją w zaskakującym tempie. Będę kupował więc nową i najpewniej
    też rodzimej produkcji bo o oryginał trudno. Czym ją potraktować przed
    zamontowaniem?
    Spray cynkowy (FEJDAL ZINKSPRAY ALU ?) na "posrebrzaną" powierzchnię
    po jej oczyszczeniu?
    W.Kr.

  • 2. Data: 2009-02-12 08:49:50
    Temat: Re: Rura.
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Korozja zewnętrzna
    zżera ją w zaskakującym tempie. Będę kupował więc nową i najpewniej
    też rodzimej produkcji bo o oryginał trudno.

    A tego sie nie robi z nierdzewki ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-02-12 09:32:20
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > A tego sie nie robi z nierdzewki ?

    W Wartburgu z nierdzewki?

  • 4. Data: 2009-02-12 09:44:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 12 Feb, 09:32, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:

    > W Wartburgu z nierdzewki?

    A co, niegodzien?

    Konrad

  • 5. Data: 2009-02-12 10:06:05
    Od: "w...@g...com" <w...@g...com>

    On 12 Lut, 10:44, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > A co, niegodzien?
    >
    > Konrad
    Pewnie jakaś półnierdzewna ( jak jest półstalowy drut, to może jest i
    "półnierdzewka"?).
    Oryginał nie przerdzewiał. Po 14 latach spaliny wylizały sporą dziurę
    i pocieniły ściankę za pierwszym tłumikem.
    Popawanie z doróbką końcówki było kłopotliwe.
    W.Kr. z pozdrówkami.

  • 6. Data: 2009-02-12 10:23:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    09:32, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > i pocieniły ściankę za pierwszym tłumikem.
    > Popawanie z doróbką końcówki było kłopotliwe.

    Panie Wiesławie, ja myślę że małe zakładziki które dorabiają te rury,
    używają w dzisiejszych czasach ferrytycznej nierdzewki, więc nie
    powinno być większym problemem zamówienie tego z porządnego materiału
    (S43932, ferrytyczny nierez stabilizowany tytanem i niobem, z
    zawartością węgla w okolicach dwóch setek- jeszcze do niedawna
    materiał prawie że kosmiczny). Jedyny problem to że w takiej
    nierdzewnej rurze większość ceny to koszt materiału, więc może się
    okazać, że ona się nagle stanie kilka razy droższa. Tak czy siak,
    wymiana rury w moim Lancerze kosztowała jakiś czas temu 70PLN razem z
    robocizną.
    Konrad

  • 7. Data: 2009-02-12 11:34:56
    Od: "w...@g...com" <w...@g...com>

    On 12 Lut, 11:23, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    Tak czy siak,
    > wymiana rury w moim Lancerze kosztowała jakiś czas temu 70PLN razem z
    > robocizną.
    > Konrad
    Też tak myślę, kupić nową, cena z wymianą okolo 45-50 zet. Tylko
    wstyd na przeglądzie jak sympatyczny znajomy powiada:
    "panie Wiechu, o te rure to pan nie dba. Ruda jak ta artyska. " Dla
    tego zapytałem czym taką zabejcować. Za trzy lata pewnie obaj, ja i
    Messerschmitt pójdziemy na emeryturę komunikacyjną. Metryki pożółkły
    i już się strzępią.
    Pozdrawiam.
    Wiesiek.

  • 8. Data: 2009-02-12 11:53:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 12 Feb, 11:34, "w...@g...com"
    <w...@g...com> wrote:
> [...]
    > tego zapytałem czym taką zabejcować.  Za trzy lata pewnie  obaj, ja i
    > Messerschmitt pójdziemy na emeryturę komunikacyjną.  Metryki pożółkły

    Jeśli to będzie nierdzewka, to lepiej w ogóle niczym nie dotykać. Ale
    jeśli rdzewne żelazo- polecam taką fajną farbę z Oliwy, pył aluminiowy
    w modyfikowanym silikonie. Piękna jest, elastyczna, odporna na
    temperaturę. Malowałem tym wymiennik do elektrowni atomowej, to
    zadzwonili spytać skąd ja w Polsce taką farbę wziąłem, bo w Kanadzie
    takich nie ma. Niestety, nie pamiętam nazwy, a dzisiaj nie mam czasu
    poszukiwać, bo jestem w galopie. Droga nie była.
    Konrad

  • 9. Data: 2009-02-12 11:54:39
    Od: Goska <m...@w...pl>

    09:32, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > i pocieniły ściankę za pierwszym tłumikem.
    > Popawanie z doróbką końcówki było kłopotliwe.

    Jedynym materiałem odpornym na temperaturę spalin jest 8CrSi7-7
    (1.4700).

  • 10. Data: 2009-02-12 12:02:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    09:32, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:

    > Jedynym materiałem odpornym na temperaturę spalin jest 8CrSi7-7

    Brawo, Gośka! Cała reszta idzie do kosza, taki Gianonni produkuje
    rocznie z półtorej miliona wymienników ciepła do kotłów
    kondensacyjnych- okazuje się że z fajansu, który się nie nadaje :-)
    Konrad