  • 1. Data: 2010-05-26 16:20:22
    Temat: Co zawiera nagłówek Content-Length ?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    W jaki sposób należy mierzyć ilość przesyłanych bajtów dla potrzeb nagłówka
    Content-Length? Czy zawiera on długość treści pod nagłówkami czy również
    ilość danych wraz z nimi?

    Jeśli ma to znaczenie to chodzi mi o wysłanie z serwera obrazka.

    Teraz drugi wariant pytania. Jeśli serwer lub PHP dokonuje kompresji
    wysyłanych danych, to w jaki sposób określa się Content-Length?

  • 2. Data: 2010-05-26 19:26:39
    Temat: Re: Co zawiera nagłówek Content-Length ?
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 26 May 2010 17:20:22 +0100, Marek <b...@e...com> wrote:

    > W jaki sposób należy mierzyć ilość przesyłanych bajtów dla potrzeb
    > nagłówka
    > Content-Length? Czy zawiera on długość treści pod nagłówkami czy również
    > ilość danych wraz z nimi?

    To jest ilość bajtów od końca nagłówków (zaczyna się za podwójnym CRLF) do
    końca transmisji (lub początku następnych nagłówków).

    > Teraz drugi wariant pytania. Jeśli serwer lub PHP dokonuje kompresji
    > wysyłanych danych, to w jaki sposób określa się Content-Length?

    To jest wielkość po kompresji. Kompresowanie normalnych formatów
    graficznych na poziomie HTTP nie ma sensu.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2010-05-27 08:46:11
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Wed, 26 May 2010 20:26:39 +0100, porneL napisał(a):

    > To jest ilość bajtów od końca nagłówków (zaczyna się za podwójnym CRLF) do
    > końca transmisji (lub początku następnych nagłówków).

    Dzięki :-)

    > To jest wielkość po kompresji. Kompresowanie normalnych formatów
    > graficznych na poziomie HTTP nie ma sensu.

    Zgadza się - stosuję kompresję wyłącznie dla JS, CSS, HTML, TXT, XLS,
    DOC(X) itp. Czy orientujesz się jak uzyskać informację o wielkości
    skompresowanych plików zanim nagłówki wyślesz w PHP? Stosuję metodę - lecz
    nie wiem czy prawidłową:

    ...tu sprawdzam mime-type i włączam lub nie kompresję w PHP dla konkretnego
    pliku. Potem wysyłam go tak:

    ob_strart();
    header(...);
    header("Content-Length: ".ob_get_length());
    tu treść pliku
    ob_flush();

    Kompresja po stronie serwera wyłączona. Funkcja ob_get_length() nie
    uwzględnia nagłówków. Czy nie jest to przekombinowane?