  • 1. Data: 2021-02-26 17:07:09
    Temat: Cold welding
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Chińczycy zachwalają na YT tę metodę spawania. Na filmach rzeczywiście
    wygląda rewelacyjnie. Ale czy tak jest rzeczywiście? Ktoś próbował?
    Myślę o "przystawce" do TIGa.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2021-02-27 03:31:32
    Temat: Re: Cold welding
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 27 February 2021 at 01:07:21 UTC+9, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Powitanko,
    >
    > Chińczycy zachwalają na YT tę metodę spawania. Na filmach rzeczywiście
    > wygląda rewelacyjnie. Ale czy tak jest rzeczywiście? Ktoś próbował?
    > Myślę o "przystawce" do TIGa.

    Zabawka, do niczego produkcyjnego się nie nadaje. Ale do majsterkowania wokół domu
    może być przydatne.

  • 3. Data: 2021-02-28 15:27:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 26 lutego 2021 o 17:07:21 UTC+1 Pawel "O'Pajak" napisał(a):
    > Powitanko,
    >
    > Chińczycy zachwalają na YT tę metodę spawania. Na filmach rzeczywiście
    > wygląda rewelacyjnie. Ale czy tak jest rzeczywiście? Ktoś próbował?
    > Myślę o "przystawce" do TIGa.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    > --
    > "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
    Trudno podejrzewać że wielu wstawiających filmy na YT się zmówilo. Do tego zakres
    zastosowań duży. Są filmy jak na próbę spawają kawałki blachy i jak formy wtryskowe,
    wykrojniki itp naprawiają. Na innych pierścionki i obrączki tym spawają. Na filmach
    spawają blachy grubości 3mm i żyletki pod kątem prostym. Nigdzie nie spotkałem
    parametrów spawania. Widziałem filmy na których po zajrzeniu łuku po dotknięciu
    elektrody do metalu elektromagnes odciaga elektrode i takie że łuk jest zapalany
    wysokim napięciem i jakiś układ czasowy go wyłącza. Nigdzie się nie spotkałem z tym
    jakie są parametry spawania takie jak napięcie łuku, prąd spawania, charakterystyka
    źródła prądu. Jak masz tiga to spróbuj a nie pytaj przed próbą. Próba trwa minutę a
    czekanie na odpowiedź dni, tygodnie czy nawet lata.

  • 4. Data: 2021-02-28 20:57:42
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Jak masz tiga to spróbuj a nie pytaj przed próbą. Próba trwa minutę

    TIGa mam i właśnie pytam o przystawkę do niego. Nie jestem takim szybkim
    rewolwerowcem, by tak krótkie impulsy włączać.
    O takie cuś np.:
    https://tiny.pl/r4h7z

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2021-02-28 22:47:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 28 lutego 2021 o 20:57:44 UTC+1 Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> [...]
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
    Oczywiście że dasz radę włączać na krótki czas łuk. Tam nie ma pikosekund tylko
    dziesiątki milisekund. Możesz nie mieć powtarzalności. Ale do pierwszej próby nie
    jest ona niezbędna. Inne wyjście. Jak sam nie potrafisz to daj komuś żeby na układzie
    scalonym za złotówkę, 555, zrobił potrzebny układ czasowy. Wyjście na przekaźnik a
    styki przekaźnika równolegle do styku w uchwycie. Problem nie jest w tym że mając
    tiga nie da się spróbować. Jest w tym że tobie się nie chce spróbować i wolisz dupę
    zawracać. Poza tym jak się nie da jak się da
    https://youtu.be/ldSRSwEdVP4