  • 1. Data: 2021-08-06 10:17:35
    Temat: Conexant i 5 GHz
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Miał ktoś problemy techniczne z Conexantem (modemorouter UPC)?
    Często nie działa u mnie pasmo 5 GHz - niby SSID widać, a nie da się połączyć ( z
    różnych urządzeń).
    Do tego zaczęły się problemy z ethernetem (jakby fizyczny brak połączenia, gasnące
    diody kontrolne w switchu), ale 2,4 GHz działa
    zawsze jak z nut.
    Po paru sesjach telefonicznych ze wsparciem (reset, aktualizacja, zmiana kanału)
    zamówiłem na dziś technika do mieszkania, ale może
    powinienem coś wiedzieć żeby nie spuścił na drzewo?

  • 2. Data: 2021-08-07 21:05:17
    Temat: Re: Conexant i 5 GHz
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Fri, 06 Aug 2021 10:17:35
    From: ąćęłńóśźż
> [...]
    > zmiana kanału) zamówiłem na dziś technika do mieszkania, ale może
    > powinienem coś wiedzieć żeby nie spuścił na drzewo?

    Nie mam UPC, więc jakbyś podał dokładny model, to można byłoby poszukać
    w internecie. A tak, to standardowa rada z pcp: zmień zasilacz. ;)

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 3. Data: 2021-08-08 12:17:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.upc.pl/internet/poznaj/connectbox/
    Standard specification compliant: DOCSIS 3.0
    Hardware version: 5.01

    Co do obsługi klienta UPC przekonałem się po raz kolejny, jakie to są ch_je: dzień
    wcześniej przysłali dwa SMS-y, że wizyta 15-18.
    Czekam więc od 15, około 17 mnie tknęło i dzwonię, odpowiedź paniętki "widzę w
    systemie, że wizyta odwołana, bo działa".
    No qrwa mać dziś akurat działa, ale wczoraj 5 GHz nie działało (np. podczas rozmowy
    telefonicznej z działem technicznym, co technik
    zdalnie potwierdzał) i tak od paru miesięcy - i najgorsze nikt mnie kompletnie nie
    powiadomił, że wizyta odwołana!
    UPC amerykańskie jest? To głosuję za lex TVN ;-)

    -----

  • 4. Data: 2021-08-08 12:20:42
    Temat: Re: Bonesan i 5 Guz
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ty się śmiej, ale do poprzedniego ich modemu (Thomson) zmieniłem ich oryginalny
    zasilacz ciężką cegiełkę na mały lekki impulsowy
    oszczędzając sporo watów i °C.

    -----

  • 5. Data: 2021-08-14 02:48:22
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Sun, 08 Aug 2021 12:17:17
    From: ąćęłńóśźż
    > www.upc.pl/internet/poznaj/connectbox/
    > Standard specification compliant: DOCSIS 3.0
    > Hardware version: 5.01

    Wygląda na to, że to może być Compal CH7465:
    https://wikidevi.wi-cat.ru/Compal_Broadband_Networks
    _CH7465LG-LC

    Rzuć okiem na zdjęcia, zgadza się?

    Pozdrawiam,
    Dominik

  • 6. Data: 2021-08-14 08:34:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak wygląda.
    Co ciekawe wg programiku Wifi Info View (NirSoft) sieć 5 GHz rozgłasza się jako
    mająca szybkość 1300 Mb/s.
    Ciekawe dlatego, że wszystkie inne okoliczne sieci (sąsiadów) pokazują mniej (a są od
    różnych dostawców z różnymi urządzeniami), z
    jednym wyjątkiem jednego sąsiada gdzie czasem pokazuje 1600 Mb/s.
    Rozumiem to jako prędkości maksymalne, bo rzeczywista połączenia jest sporo mniejsza.

    Przy okazji pojawił się innym problem: do sieci WiFi tego routera mogę się zalogować
    z telewizora Samsung zarówno na pasmach 2,4 GHz
    jak i na 5 GHz (nadane przez mnie SSID).
    Natomiast nie mogę z TV zalogować się do UPCWiFree (z komputera czy telefonu mogę),
    wyskakuje błąd.
    WiFree działa na 2,4 GHz.
    Może to nie do końca ta grupa, ale pytanie:
    Czy powyższy problem z logowaniem TV do UPCWiFree leży w innym uwierzytelnianiu się
    urządzeń do sieci WiFree (WPA2 Enterprise PEAP)
    niż do sieci LAN (WPA2 Personal), czego TV nie ogarnia?

    -----

  • 7. Data: 2021-08-15 08:03:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kłopot w tym, że po wyborze sieci wg SSID widzianego przez TV, wyskakuje na ekranie
    TV pole do wpisania hasła tej sieci, i działa to
    spokojnie z domową LAN (WAP2-Personal).
    Natomiast zalogowanie do UPCWiFree (WAP2-Enterprise) wymaga wcześniejszego podania
    nazwy użytkownika, a takie pole do wpisania nazwy
    użytkownika przy wyborze sieci wifi w TV w ogóle nie pojawia się.
    Czy jest jakieś obejście?

    -----

  • 8. Data: 2021-08-18 11:36:45
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Sun, 15 Aug 2021 08:03:39
    From: ąćęłńóśźż
> [...]
    > wcześniejszego podania nazwy użytkownika, a takie pole do wpisania
    > nazwy użytkownika przy wyborze sieci wifi w TV w ogóle nie pojawia

    Jeśli telewizor nie obsługuje WPA2 Enterprise, to nie znam obejścia.

    Pozdrawiam,
    Dominik