  • 1. Data: 2021-03-22 10:07:42
    Temat: Coś rozładowuje akumulator
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    VW Polo 1,4 '99 (pierwszy właściciel ;)), wersja podstawowa, szyby na
    korbę, bez radia. Dodatkowo zamontowany tylko auto-alarm w serwisie.
    Obecnie stan fabryczny bez przeróbek. Przez 20 lat zero awarii, aż tu nagle
    coś rozładowuje akumulator.
    Pytanie: -Co?

  • 2. Data: 2021-03-22 10:23:44
    Temat: Re: Coś rozładowuje akumulator
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-03-2021 o 10:07, roman pisze:
> [...]
    > korbę, bez radia. Dodatkowo zamontowany tylko auto-alarm w serwisie.
    > Obecnie stan fabryczny bez przeróbek. Przez 20 lat zero awarii, aż tu nagle

    Jeśli faktycznie coś go rozładowuje, to alarm może być pierwszym
    podejrzanym jeśli innej elektroniki brak.
    Ale skąd wiadomo, że aku się rozładowuje?
    Może po prostu pada i nie poddaje prądu sam z siebie?

  • 3. Data: 2021-03-22 10:46:04
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-22 10:07, roman wrote:
> [...]
    > korbę, bez radia. Dodatkowo zamontowany tylko auto-alarm w serwisie.
    > Obecnie stan fabryczny bez przeróbek. Przez 20 lat zero awarii, aż tu nagle

    Na przykład uszkodzona elektronika alternatora. Jak jesteś pewien że
    akumulator jest dobry, ma ładowanie, to zamykasz auto, włączasz alarm
    czekasz kilka-kilkanaście minut, bierzesz multimetr do ręki i lecisz:

    https://www.youtube.com/watch?v=8c43Ix6Lf2c

  • 4. Data: 2021-03-22 19:46:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s39moj$n8g$1@gioia.aioe.org>
    user roman pisze tak:

> [...]
    > serwisie. Obecnie stan fabryczny bez przeróbek. Przez 20 lat zero
    > awarii, aż tu nagle coś rozładowuje akumulator.

    od razu odrzuciłeś liderów to trudno powiedzieć ;)

    Przełączniki przy kierze nie robią się ciepłe?

    Prąd duży czy mały? (duży to ponad 500mA)
    Podłącz multimetr i wyciągaj bezpieczniki

    Schowek może? lampka w bagażniku? na drzwiach.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 5. Data: 2021-03-22 20:31:49
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    roman pisze:
> [...]
    > korbę, bez radia. Dodatkowo zamontowany tylko auto-alarm w serwisie.
    > Obecnie stan fabryczny bez przeróbek. Przez 20 lat zero awarii, aż tu nagle

    Może starość?
    Wiązki suche?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2021-03-23 08:01:30
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    roman pisze:
> [...]
    > korbę, bez radia. Dodatkowo zamontowany tylko auto-alarm w serwisie.
    > Obecnie stan fabryczny bez przeróbek. Przez 20 lat zero awarii, aż tu nagle

    a może sam akumulator?

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 7. Data: 2021-03-23 15:34:45
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 22.03.2021 o 10:07, roman pisze:

    > Pytanie: -Co?

    Trzeba sprawdzić upływ prądu i po kolei wszystko.

    Mi raz kuna przegryzła kabel do czujnika załączającego wentylator
    chłodnicy. Na zimnym silniku podczas postoju znienacka włączał się ów
    wentylator i działał do kompletnego rozładowania akumulatora.

  • 8. Data: 2021-03-23 19:06:06
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > korbę, bez radia. Dodatkowo zamontowany tylko auto-alarm w serwisie.
    > Obecnie stan fabryczny bez przeróbek. Przez 20 lat zero awarii, aż tu nagle

    Pierwszy podejrzany to alarm.

    Bez badania miernikiem nic się nie wywróży.

    yabba