  • 1. Data: 2021-03-15 08:02:31
    Temat: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W końcu prawdziwa przyszłość motoryzacji, a nie ślepa uliczka samochodów
    elektrycznych z półtonowymi bateriami, które ładujesz kilka godzin:

    https://youtu.be/qWMqZgiFhQY

    W filmie od 6 minuty inżynierowie trochę opowiadają o tym projekcie.

    W skrócie:
    Zużycie wodoru około 0.8 kg/100km, zasięg około 700 km, moc 134 kW, czas
    tankowania 4-5 minut.

    Bardzo się cieszę, że motoryzacja pójdzie w tym kierunku. Ta technologia
    NAPRAWDĘ może zastąpić silniki spalinowe.

    --
    MN

  • 2. Data: 2021-03-15 08:21:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-03-2021 o 08:02, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > Bardzo się cieszę, że motoryzacja pójdzie w tym kierunku. Ta technologia
    > NAPRAWDĘ może zastąpić silniki spalinowe.

    Albo czytasz bardzo wybiórczo, albo nie rozumiesz co czytasz.
    Tutaj możesz się dowiedzieć, że ładnie to wygląda tylko w folderach
    (albo ciężarówkach):
    https://www.youtube.com/watch?v=xb3uryVUxSI

  • 3. Data: 2021-03-15 11:57:21
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/03/2021 07:02, Marcin N wrote:
> [...]
    >
    > Bardzo się cieszę, że motoryzacja pójdzie w tym kierunku. Ta technologia
    > NAPRAWDĘ może zastąpić silniki spalinowe.

    To jest droga, ktora pojdzie motoryzacja ale jeszcze duzo do zrobienia z
    samym napedem zanim to bedzie mialo sens.

  • 4. Data: 2021-03-15 16:07:22
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-03-15 08:02, Marcin N wrote:
> [...]
    >
    > W skrócie:
    > Zużycie wodoru około 0.8 kg/100km, zasięg około 700 km, moc 134 kW, czas

    Cena 400 tys zł.

    > Bardzo się cieszę, że motoryzacja pójdzie w tym kierunku. Ta technologia
    > NAPRAWDĘ może zastąpić silniki spalinowe.

    Przecież to dostarczanie paliwa jest a nie jego spalanie.

  • 5. Data: 2021-03-15 17:24:18
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-03-15 o 08:02, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Bardzo się cieszę, że motoryzacja pójdzie w tym kierunku. Ta technologia
    > NAPRAWDĘ może zastąpić silniki spalinowe.

    Najbliższa stacja jest w Berlinie.
    No i trochę nieciekawe jest mieć zbiornik na ponad 700 barów pod
    tyłkiem... Dla porównania - LPG ma ok. 1,5 a CNG - do 140.
    Ciekawy też jestem jak się gasi takie auto i czy ktoś chciałby podejść,
    jak się pali.
    T.

  • 6. Data: 2021-03-15 17:51:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-03-2021 o 17:24, T. pisze:

> [...]
    > tyłkiem... Dla porównania - LPG ma ok. 1,5 a CNG - do 140.
    > Ciekawy też jestem jak się gasi takie auto i czy ktoś chciałby podejść,

    W sensie że boisz się o wybuch butli?
    Obstawiam, że jest na to mniejsza szansa, niż w przypadku plastikowego
    baku z benzyną.
    I dużo mniejsza niż na samozapłon baterii, lub jej wybuch przy pożarze auta.

  • 7. Data: 2021-03-15 18:14:45
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-03-15 o 17:51, Cavallino pisze:

> [...]
    > baku z benzyną.
    > I dużo mniejsza niż na samozapłon baterii, lub jej wybuch przy pożarze

    Samozapłon baterii jest realny i niebezpieczny. Bodaj w zeszłym tygodniu
    było info, że zapalił się samochód elektryczny w garażu - wcześniej
    prawdopodobnie przebił pod spodem osłonę akumulatorów i trafił mu się
    przejazd przez dużą kałużę, gdzie nabrał wody. I nieszczęście gotowe...
    Zwłaszcza że nie ma tego jak ugasić.
    Szansa na wybuch pewnie jest mała, tak jak na wybuch/zapłon LPG,
    szybkowara czy katastrofę lotniczą. Ale pokaż mi kogoś, kto się nie boi
    jak wsiada do samolotu.
    T.

  • 8. Data: 2021-03-15 18:19:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-03-2021 o 18:14, T. pisze:

    > Szansa na wybuch pewnie jest mała, tak jak na wybuch/zapłon LPG,
    > szybkowara czy katastrofę lotniczą. Ale pokaż mi kogoś, kto się nie boi
    > jak wsiada do samolotu.

    Ja się nie boję.
    Przynajmniej nie bardziej niż jak wsiadam do samochodu.

  • 9. Data: 2021-03-15 18:46:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 15.03.2021 o 08:21, Cavallino pisze:

    > Albo czytasz bardzo wybiórczo, albo nie rozumiesz co czytasz.
    > Tutaj możesz się dowiedzieć, że ładnie to wygląda tylko w folderach
    > (albo ciężarówkach):
    > https://www.youtube.com/watch?v=xb3uryVUxSI

    Obejrzałem.
    Zacytuję: "chyba nie rozumiesz, co oglądałeś".

    Powtórzę: wodór wydaje się przyszłością i Zachar w swoim filmie to
    potwierdził.
    Jedyny jego argument przeciw: "to jest za duże, żeby zmieściło się do
    małego samochodu".

    Dziś silnik w Mirai'u jest za duży, ale ten silnik ma 180 KM i zasięg
    700 km. Miejskie jeździdełko może mieć połowę tego. Poza tym -
    poczekajmy. Eksperci coś wymyślą.

    --
    MN

  • 10. Data: 2021-03-15 18:53:47