  • 1. Data: 2009-12-02 09:51:49
    Temat: [Cross] WinAPI, GDI+
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl>

    Crosspost na pl.comp.lang.delphi i pl.comp.programming
    FUT: pl.comp.lang.delphi

    Witam!

    Piszę wprawdzie w Delphi, ale pytanie dotyczy bardziej WinAPI niż Delphi,
    więc sądzę, że i programiści innych języków będa mogli mi pomóc.

    Otóż zainteresowałem się ostatnio GDI+, ponieważ chciałbym przyspieszyć
    rysowanie komponentów, wykorzystać antyaliasing i możliwość renderowania
    bitmap z alphą. Dokumentację MSDNu przeglądnąłem pobieżnie, ale wynika z
    niej, że z GDI+ współpracuje się przy pomocy tworzonego na czas pracy
    obiektu, zaś podczas jego tworzenia przekazuje mu się uchwyt do DC, na
    którym ma rysować.

    Czytałem kiedyś na temat DC i MSDN informował, że DC powinno się używać
    krótko i zwalniać tak szybko, jak to jest możliwe. Faktycznie, jest to
    wartość bardzo ulotna, bo choćby zmiana parenta komponentu (lub dowolnego
    parenta wzwyż hierarchii zawierania komponentów), wystarczy żeby DC
    przestało być aktualne (przerabiałem to z OpenGLem).

    Oznaczałoby to jednak, że DC powinienem pobierać przed każdym pojedynczym
    odrysowaniem komponentu... ale z kolei wtedy za każdym razem musiałbym
    również tworzyć obiekt GDI+, a ponieważ chcę korzystać z GPGraphics, to do
    tego doszedłby jeszcze narzut czasowy związany z konstrukcją klasy
    obudowującej funkcje GDI+. Sądzę, że ciągłe konstrukcje i destrukcje
    obiektów w znacznym stopniu spowolniłyby operację odrysowywania.

    Wydaje mi się jednak, że MS przewidział fakt, częstych zmian DC i istnieje
    jakieś proste rozwiązanie tego problemu. Czy ktoś ma pomysł, jak to zrobić?

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 2. Data: 2009-12-02 10:51:26
    Temat: Re: [Cross] WinAPI, GDI+
    Od: Tomasz Sowa <t...@t...NOSPAM.org>

    Dnia Wed, 2 Dec 2009 10:51:49 +0100, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

    > Wydaje mi się jednak, że MS przewidział fakt, częstych zmian DC i istnieje
    > jakieś proste rozwiązanie tego problemu. Czy ktoś ma pomysł, jak to zrobić?

    Para funkcji z winapi:
    HDC GetDC(HWND hWnd);
    int ReleaseDC(HWND hWnd, HDC hDC);

    --
    http://www.ttmath.org

  • 3. Data: 2009-12-04 18:41:45
    Temat: Re: WinAPI, GDI+
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 2 Gru, 11:51, Tomasz Sowa <t...@t...NOSPAM.org> wrote:
> [...]

    Odpisałem, ale wcięło gdzieś post. Zainteresuj się "trwałymi"
    obiektami GDI, nie
    wiem na pewno, być może są tym czego szukasz.