  • 1. Data: 2020-11-21 10:21:54
    Temat: Cyfrowy adapter dynamometryczny
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem.

    Poszukując alternatywy dla klucza dynamometrycznego natrafiłem na coś
    takiego ( link przykładowy )

    https://jason.com.pl/adaptery-przejsciowki-i-redukcj
    e/14792-adapter-dynamometryczny-1-4-6-30nm-cyfrowy.h
    tml

    Ma ktoś doświadczenia i coś napisze ? W necie opinii niewiele, a jeżeli
    już to dotyczą adapterów na momenty "samochodowe" tj. 20...200 Nm,
    tymczasem mnie pasuje zakres 6-30 Nm.

    W tym zakresie klasyczne klucze ( z klikiem ) wydają się być
    niedokładne. Dodatkowo, klucz akceptowalnej jakości, versus w/w adapter
    cyfrowy cenowo nie wypada jakoś bardzo korzystnie - czytaj: cena gadżetu
    akceptowalna, a tzw. św. Mikołaj emaile przyjmuje :)

    Zastosowanie: warsztat rowerowy, taki bardziej zaawansowany.

    Niestety, na przykład widelca amortyzowanego metodą starych mechaników
    wolę już nie skręcać, bo mam *zdecydowanie niedobre* doświadczenia w
    temacie.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2020-11-30 16:54:16
    Temat: Re: Cyfrowy adapter dynamometryczny
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-11-21 o 10:21, PeJot pisze:
    > a ktoś doświadczenia i coś napisze ? W necie opinii niewiele, a jeżeli
    > już to dotyczą adapterów na momenty "samochodowe" tj.  20...200 Nm,
    > tymczasem mnie pasuje zakres 6-30 Nm.

    Mam samochodowy, bardzo podobny i sobie chwalę. Tu masz po prostu
    mniejszy zakres. W moim ustawiam alarm np. 140 Nm na koła i piszczy, jak
    osiągnie. Tu piszą o alarmie, jak osiągniesz grubo powyżej zakresu. Czy
    to wyklucza ustawiany samodzielnie alarm - tego nie wiem. Zaletą
    "analogowego" klucza jest to, że nie pozwoli przekroczyc zakresu, w
    takim czymś możesz.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2020-11-30 17:25:38
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-30 o 16:54, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > to wyklucza ustawiany samodzielnie alarm - tego nie wiem. Zaletą
    > "analogowego" klucza jest to, że nie pozwoli przekroczyc zakresu, w

    A jak ze stabilnością parametrów w dłuższym czasie ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 4. Data: 2020-12-02 03:01:57
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-11-30 o 17:25, PeJot pisze:
    > A jak ze stabilnością parametrów w dłuższym czasie ?

    Trudno powiedzieć. Kołu jest w zasadzie wszystko jedno, dokręcę 130,
    czy 140Nm Generalnie tensometry mało "pływają".

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa