  • 11. Data: 2009-09-16 05:26:27
    Temat: Re: Czas stygnięciamateriału
    Od: " " <m...@g...pl>

    kogutek <k...@o...pl> napisał(a):

    > Kostka nie będzie chłodzona powietrzem. Z tego co zrozumiałem to ona
    będzie w
    > formie. Nie wiadomo czy to forma ceramiczna, piaskowa czy stalowa.

    Forma stalowa chłodzona powietrzem z otoczenia

  • 12. Data: 2009-09-16 07:29:30
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > prostopadłościennej

    > miała po

    > topienia  1083
    > może

    > będzie w
    >
    > Forma stalowa chłodzona powietrzem z otoczenia
    >
    > --
    rozwiń trochę temat.

  • 13. Data: 2009-09-16 07:34:51
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    <m...@g...pl> napisał(a):

    > WM mam rozumieć że te czasy co wyliczę ze wzorów to temperatura ustali się
    > do temperatury otoczenia ??

    Jak wstawisz za Tx temperaturę otoczenia, to ci wyjdzie czas nieskonczony ;-)
    Wstaw temperaturę 5 do 10 stopni wyzszą od otoczenia.
    Pojemnosć cieplna tygla możesz dodatkowo uwzglednić w obliczeniach.

    WM

  • 14. Data: 2009-09-16 07:39:29
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > ...i potem dziwił się, dlaczego miernik nic nie pokazuje.
    >
    > --
    > P. Jankisz
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    > tylu idiotów" Stanisław Lem
    Wyobraźni brakuje jak to zrobić?

  • 15. Data: 2009-09-16 07:49:52
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    kogutek pisze:

    > Wyobraźni brakuje jak to zrobić?

    Jakoś nie wyobrażam sobie, co pozostanie z taniutkiej termopary z trudem
    znoszącej 200 st C, jak się ją potraktuje 1000 st. C.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2009-09-16 08:28:49
    Od: " " <m...@g...pl>

    WM <c...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Wstaw temperaturę 5 do 10 stopni wyzszą od otoczenia.
    > Pojemnosć cieplna tygla możesz dodatkowo uwzglednić w obliczeniach.

    WM ten wzór co napisałeś to ma mieć postać

    tx=(m*Cp/(F*alfa)) * Ln[(Tt-Tot)/(Tx-Tot)]
    czy taką ?
    tx=(m*Cp/(F*alfa)) / Ln[(Tt-Tot)/(Tx-Tot)]

  • 17. Data: 2009-09-16 08:38:08
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    <m...@g...pl> napisał(a):
    > WM ten wzór co napisałeś to ma mieć postać
    >
    > tx=(m*Cp/(F*alfa)) * Ln[(Tt-Tot)/(Tx-Tot)]
    > czy taką ?
    > tx=(m*Cp/(F*alfa)) / Ln[(Tt-Tot)/(Tx-Tot)]

    tx=(m*Cp/(F*alfa)) * Ln[(Tt-Tot)/(Tx-Tot)]

    Ln - logarytm naturalny

    WM

  • 18. Data: 2009-09-16 08:51:01
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    Pewno ze świeczki ją zrobili. Ale myśl dalej.

  • 19. Data: 2009-09-17 22:41:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyliczeniu tego czasu. Materiał zalewany miedź temperatura topienia 1083
    > stopnie celcjusza. Chodzi o przybliżone czasy. Nie wiem jak to ugryźdź

    Moim zdaniem należy rozważyć dwa okresy. Pierwszy polegający na wyrównaniu
    się temperatury kostki z temperaturą formy. Drugi polegający na
    odprowadzeniu ciepła z układu kostka+forma za pośrednictwem powietrza.

    W pierwszym okresie kluczowym będzie znajomość współczynnika przepływu
    kostka - forma. W drugim możliwość przejęcie energii przez przepływające
    powietrze. W praktyce moim zdaniem najdokładniejszym sposobem będzie
    zapytanie jakiegoś odlewnika, bo niewiadomych niemożliwych do teoretycznego
    wyznaczenia tu tak dużo, że błąd oszacowania teoretycznego może mieć kilka
    rzędów wielkości.

  • 20. Data: 2009-09-18 09:48:48
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Marek <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > wyliczeniu tego czasu. Materiał zalewany miedź temperatura topienia 1083
    > stopnie celcjusza. Chodzi o przybliżone czasy. Nie wiem jak to ugryźdź

    Dziękuję za pomoc problem już rozwiązany. (mam taką nadzieję)