  • 1. Data: 2009-09-12 12:28:19
    Temat: Silnik Gustawa Różyckiego
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    Ciągle słyszałem o legendarnym silniku Różyckiego,
    ale nie widziałem jak on wyglądał.
    Trochę pracy i znalazłem opis patentowy silnika Różyckiego.
    Warto zobaczyć, czy był podobny do silnika Wankla.

    http://tiny.pl/hqgnz
    http://pubserv.uprp.pl/PublicationServer/Temp/eji90e
    n5qi030andscgl1ghqs4/PL33
    788B1.pdf

    Nr 33788
    Gustaw Różycki
    (Bytom, Polska)
    KI. 59 e, 5
    Maszyna ssącotłocząca z tłokiem o ruchu mimośrodoworównoległym,
    stosowana jako pompa, sprężarka lub silnik
    # Zgłoszono 8 maja 1947 r.
    Udzielono 16 sierpnia 1949 r.
    Pierwszeństwo: 20 maja 1946 r. (Wielka Brytania)

    Legenda miejska o silniku Różyckiego pobrzmiewa i w takich
    dziwnych tekstach jak ten o wiatrochodzie:
    http://www.tygodniknowy.pl/aktualnosci/pokaz/9275.dh
    tml

    Pozdrawiam WM

  • 2. Data: 2009-09-12 16:17:29
    Temat: Re: Silnik Gustawa Różyckiego
    Od: Qwerty <k...@j...pl>

    WM pisze:

    > Legenda miejska o silniku Różyckiego pobrzmiewa i w takich
    > dziwnych tekstach jak ten o wiatrochodzie:
    > http://www.tygodniknowy.pl/aktualnosci/pokaz/9275.dh
    tml

    I to jest powód do nałożenia akcyzy na wiatr :)

  • 3. Data: 2009-09-12 21:57:32
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Sep 2009 12:28:19 +0000, WM napisał(a):

> [...]
    > on wyglądał. Trochę pracy i znalazłem opis patentowy silnika Różyckiego.
    > Warto zobaczyć, czy był podobny do silnika Wankla.

    Raczej do scrolla, tylko nie spiralnego ;)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski