-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!clea
nfeed1-b.proxad.net!nnrp4-1.free.fr!not-for-mail
From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
Subject: Czujnik prędkości bez rozpiski - jak odgadnąć?
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: Pan/0.139 (Sexual Chocolate; GIT bf56508 git://git.gnome.org/pan2)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: 09 Nov 2018 12:58:22 GMT
Lines: 26
Message-ID: <5be5846d$0$15173$426a74cc@news.free.fr>
Organization: Guest of ProXad - France
NNTP-Posting-Date: 09 Nov 2018 13:58:22 CET
NNTP-Posting-Host: 82.64.0.151
X-Trace: 1541768302 news-2.free.fr 15173 82.64.0.151:56194
X-Complaints-To: a...@p...net
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:737922
[ ukryj nagłówki ]Tematyka może bliższa grupie samochodowej, ale problem jest stricte
elektryczno-elektroniczny.
Wymieniłem ostatnio w samochodzie czujnik skorości (po polsku to chyba
"hallotron" się nazywa), który tak naprawdę nigdy nie działał... No i nie
działa nadal. Problem w tym, że nie mam pojęcia jak podpiąć go do
samochodu. Pod samochodem mam trzy kabelki: +12V, GND i sygnał (ten
ostatni zgaduję, pozostałe dwa sprawdziłem miernikiem). Sam czujnik ma 3
kabelki: zielony, czerwony i biały, a rozpiski do niego brak. Kolory
oczywiście całkiem inne niż te wystające pod samochodem.
No i pytanie: jak poznać na takim czujniku, który kabelek jest który?
Intuicja mi podpowiadała że czerwony to będzie +12V, zielony masa a biały
sygnał, tak podłączyłem no ale nie działa... Więc nie wiem. Równie dobrze
wiązkę mogę mieć padniętą, albo upalone wejście sygnałowe na ECU, albo
nowy czujnik felerny bądź sam go spaliłem moimi próbami. Ale zanim
poczynię dalsze kroki chciałbym w jakiś sposób upewnić się na 100% co do
tego jak ten czujnik powinien być podłączony.
Czujnik to takie cuś: http://tdpekar.ru/catalog/electrics/
datchik_skorosti/2112384301030/
Jak do tego podejść organoleptycznie, aby było możliwie bezpiecznie dla
samego czujnika?
Mateusz
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.18 20:34 wowa
- 09.11.18 21:05 Mateusz Viste
- 10.11.18 19:05 wowa
- 10.11.18 21:07 Mateusz Viste
- 10.11.18 22:05 t-1
- 10.11.18 22:13 Mateusz Viste
- 10.11.18 22:25 t-1
- 12.11.18 13:29 Mateusz Viste
- 14.11.18 12:24 Queequeg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Thunderbird i dysk...
- opornosc falowa
- Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- Tani zakup z ali?
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=