  • 1. Data: 2013-11-10 13:12:14
    Temat: Czy FF schodzi na psy?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Albo robię jakiś błąd w kodzie albo mam coś nie tak z komputerem albo FF
    schodzi na psy przejmując pałeczkę po IE, który kiedyś słynął z tego, że
    miał gdzieś podążanie za standardami HTML czy CSS. Czy poniższy kod:

    <!DOCTYPE HTML>
    <head>
    select {
    font-size: 24px;
    font-family: Arial, sans-serif;
    }
    select option {
    font-size: 12px;
    }
    </head>

    <select>
    <option value="1">test</option>
    </select>

    Widzicie podobnie jak ja?

    http://imageshack.us/a/img109/2443/ue0q.png

    Czy jest jakaś sztuczka, która spowoduje, że wyłoni się zaginione pół
    czcionki pod FF? Wiem, ze przyczyną jest mniejsza czcionka dla <option>
    i ma być tam mniejsza. Ewentualnie jeśli się nie da tego "naprawić", to
    czy istnieje możliwość zadeklarowania innej wielkości czcionki dla FF
    bez użycia JS?

    Marek

  • 2. Data: 2013-11-10 14:51:15
    Temat: Re: Czy FF schodzi na psy?
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    Dnia 10-11-2013 13:12 Marek napisał:
    > Albo robię jakiś błąd w kodzie albo mam coś nie tak z komputerem albo FF
    > schodzi na psy przejmując pałeczkę po IE, który kiedyś słynął z tego, że
    > miał gdzieś podążanie za standardami HTML czy CSS. Czy poniższy kod:

    [...]

    > Widzicie podobnie jak ja?

    W FF tak, w Chrome i Operze nie. W tych przeglądarkach z kolei rozmiar
    <option> jest przejmowany z <select> i nie ma możliwości (w Twoim
    przykładzie) zróżnicowania rozmiaru czcionki dla obu elementów.
    Nie wiem co gorsze :)

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 3. Data: 2013-11-10 17:08:15
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 10 Nov 2013 13:12:14 +0100, Marek napisał(a):

    > Albo robię jakiś błąd w kodzie albo mam coś nie tak z komputerem albo FF
    > schodzi na psy przejmując pałeczkę po IE, który kiedyś słynął z tego, że
    > miał gdzieś podążanie za standardami HTML czy CSS.

    Wręcz przeciwnie. Z reguły muszę później poprawiać dla Webkita.
    Pałeczkę po IE przejął Android i jego zabugowana przeglądarka.

    > Czy jest jakaś sztuczka, która spowoduje, że wyłoni się zaginione pół
    > czcionki pod FF?

    Tak, sztuczka nazywa się "height: 32px".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2013-11-10 23:00:20
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-10 17:08, Borys Pogoreło pisze:

    > Wręcz przeciwnie. Z reguły muszę później poprawiać dla Webkita.

    A tak, sam z tym walczę nierzadko. Jednakże to jest naprawialny problem.
    Nie ma natomiast "kita" dla Mozilli, który by spowodował usunięcie tej
    oraz innych niekompatybilności.

    > Pałeczkę po IE przejął Android i jego zabugowana przeglądarka.

    Urządzenia mobilne to inna para kaloszy. Dołączona do Androida
    przeglądarka aktualizuje się tak często jak sam Android. W urządzeniach
    z "nakładkami" (czyli nie Nexusach) aktualizacje te kończą się.. bardzo
    szybko. W efekcie przeglądarka reprezentuje sobą stan nierzadko sprzed
    roku lub dwóch. Błąd jest więc koncepcyjny bardziej niż samej
    przeglądarki jako takiej.

    > Tak, sztuczka nazywa się "height: 32px".

    Tajemniczy jesteś. Rozwiń myśl.

    Marek

  • 5. Data: 2013-11-10 23:01:03
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-10 14:51, Wojtek Gapiński pisze:

> [...]
    > <option> jest przejmowany z <select> i nie ma możliwości (w Twoim
    > przykładzie) zróżnicowania rozmiaru czcionki dla obu elementów.

    No to kiszka. :-( Dziękuję za komentarz.

    Marek

  • 6. Data: 2013-11-11 15:34:43
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 10 Nov 2013 23:00:20 +0100, Marek napisał(a):

    > A tak, sam z tym walczę nierzadko. Jednakże to jest naprawialny problem.
    > Nie ma natomiast "kita" dla Mozilli, który by spowodował usunięcie tej
    > oraz innych niekompatybilności.

    Jakie są te inne niekompatybilności? Serio, wymień - bo dotychczas
    spotkałem się ze słownie jedną, mianowicie narzuconym line-height dla
    niektórych elementów formularza.

    > Urządzenia mobilne to inna para kaloszy.

    Nie, taka sama. Trzeba się z nimi liczyć już prawie na równi z
    desktopowymi przeglądarkami. Całkowity udział urządzeń mobilnych w liczbie
    odwiedzin jest już większy, niż niektórych przeglądarek, dla których się
    testuje na co dzień.

    > Błąd jest więc koncepcyjny bardziej niż samej przeglądarki jako takiej.

    Przyczyna mnie nie interesuje - niezależnie od niej mamy teraz "IE naszych
    czasów". Do tego urządzenia z Androidem 2.x i jego jeszcze bardziej
    zacofaną przeglądarką są nadal sprzedawane.

    > Tajemniczy jesteś. Rozwiń myśl.

    Nadaj tę wysokość selectowi, a tekst się ujawni.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2013-11-12 00:24:38
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-11 15:34, Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    >
    > Jakie są te inne niekompatybilności? Serio, wymień - bo dotychczas
    > spotkałem się ze słownie jedną, mianowicie narzuconym line-height dla

    1. Patrz mój wątek o buttonach z 2013-11-05 (pseudoelement ::before na
    buttonie nie reaguje na mysz)

    2. Niniejszy wątek: przycinanie select'a

    No i dodatkowo, historycznie (do niedawna):

    3. Wczytywanie obrazków tła (background-image) dopiero wtedy, gdy
    kawałek tego tła pokazał się na ekranie (szlag trafiał animacje
    przesuwającej się galerii)

    Nie notowałem usterek FF bo rozprawy na ten temat nie piszę lecz
    regularnie ich doświadczam.

> [...]
    > odwiedzin jest już większy, niż niektórych przeglądarek, dla których się

    No ale jeśli nie działa to nie da się sznurka popchnąć. Np. nie udało mi
    się spowodować na Androidzie, że SWF w tle był faktycznie w tle a nie na
    pierwszym planie.

    Widziałem też u kogoś na Androidzie 2, że osadzone w HTML5 video z
    Youtube wybijało zawsze na plan pierwszy nawet jeśli plan pierwszy
    stanowiła półprzejrzysta blenda z galerią zdjęć. Na innych
    przeglądarkach - ok. Tam jest błąd na błędzie.

    Ponadto skąd masz takie dane?
    http://ranking.pl/pl/rankings/web-browsers.html

    Nie chce mi się sumować ale na oko jakieś 5-6% to rynek mobilny.

    > Nadaj tę wysokość selectowi, a tekst się ujawni.

    Nici z tego - tylko wierzchołek liter jest widoczny. Nie wspomnę, że
    okno selecta robi się wtedy mega-wielkie.Im większa jest różnica między
    wielkością czcionki w <option> a <select> tym mniejszy kawałek widać w
    <select>.

    Marek

  • 8. Data: 2013-11-12 10:47:40
    Od: Tomasz Sowa <t...@N...ttmath.org>

    On 2013.11.12 00:24, Marek wrote:

    > Nici z tego - tylko wierzchołek liter jest widoczny.[...]

    U mnie po dodaniu height pokazuje się cały napis w select (ff 25.0).

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2013-11-12 12:33:55
    Temat: Re: Czy FF schodzi na psy? [ot]
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2013-11-12 00:24, Marek pisze:
    > Nie chce mi się sumować ale na oko jakieś 5-6% to rynek mobilny.

    Tylko, ze to jakas wartosc srednia uwzgledniajaca ogol badanych serwisow
    bez podzialu na branze, wielkosc, grupy docelowe etc. Mam w GA polskie
    serwisy z 2-3% ruchu mobilnego, i takie, ktore aktualnie notuja 11-15%
    wizyt z mobile+tablet.

    Ale jeszcze wazniejsza jest dynamika - w porownaniu z 2012 160-400%,
    rekord to 1200% (sic!) wzrostu z mobile+tablet. I to na serwisie z ponad
    400 tys. wizyt/mc, a nie hermetycznym blogu gdzie kazda nowa osoba to
    wzrost o 100% :-) Nawet na przytoczonym ranking.pl mozna zaobserwowac,
    ze tylko wiodace Android + iOS z ok 2,5% udziału w 2012 skoczyły na
    7,23% obecnie.
    http://ranking.pl/pl/rankings/operating-systems.html

    Patrzac nieco dalej niz Polska jestesmy i tak mocno "zacofani" jesli
    chodzi o ruch mobilny w stosunku do desktopowego. Choc jak wspomnialem,
    szybko gonimy :-)

    Ciekawostka ekstremalna - Facebook deklaruje, ze 48% ich uzytkownikow
    korzysta tylko z kanalu mobilnego.
    http://techcrunch.com/2013/10/30/nearly-half-48-of-d
    aily-users-of-facebook-are-now-mobile-only-says-ceo-
    zuckerberg/

    --
    NotBear

  • 10. Data: 2013-11-12 16:33:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-12 10:47, Tomasz Sowa pisze:

    > U mnie po dodaniu height pokazuje się cały napis w select (ff 25.0).

    Jaką wysokość fontu dałeś dla <option> ?

    Marek