    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Czy FF schodzi na psy?
    Date: Tue, 12 Nov 2013 00:24:38 +0100

    W dniu 2013-11-11 15:34, Borys Pogoreło pisze:
    > Dnia Sun, 10 Nov 2013 23:00:20 +0100, Marek napisał(a):
    >
    > Jakie są te inne niekompatybilności? Serio, wymień - bo dotychczas
    > spotkałem się ze słownie jedną, mianowicie narzuconym line-height dla
    > niektórych elementów formularza.

    1. Patrz mój wątek o buttonach z 2013-11-05 (pseudoelement ::before na
    buttonie nie reaguje na mysz)

    2. Niniejszy wątek: przycinanie select'a

    No i dodatkowo, historycznie (do niedawna):

    3. Wczytywanie obrazków tła (background-image) dopiero wtedy, gdy
    kawałek tego tła pokazał się na ekranie (szlag trafiał animacje
    przesuwającej się galerii)

    Nie notowałem usterek FF bo rozprawy na ten temat nie piszę lecz
    regularnie ich doświadczam.

    > Nie, taka sama. Trzeba się z nimi liczyć już prawie na równi z
    > desktopowymi przeglądarkami. Całkowity udział urządzeń mobilnych w liczbie
    > odwiedzin jest już większy, niż niektórych przeglądarek, dla których się
    > testuje na co dzień.

    No ale jeśli nie działa to nie da się sznurka popchnąć. Np. nie udało mi
    się spowodować na Androidzie, że SWF w tle był faktycznie w tle a nie na
    pierwszym planie.

    Widziałem też u kogoś na Androidzie 2, że osadzone w HTML5 video z
    Youtube wybijało zawsze na plan pierwszy nawet jeśli plan pierwszy
    stanowiła półprzejrzysta blenda z galerią zdjęć. Na innych
    przeglądarkach - ok. Tam jest błąd na błędzie.

    Ponadto skąd masz takie dane?
    http://ranking.pl/pl/rankings/web-browsers.html

    Nie chce mi się sumować ale na oko jakieś 5-6% to rynek mobilny.

    > Nadaj tę wysokość selectowi, a tekst się ujawni.

    Nici z tego - tylko wierzchołek liter jest widoczny. Nie wspomnę, że
    okno selecta robi się wtedy mega-wielkie.Im większa jest różnica między
    wielkością czcionki w <option> a <select> tym mniejszy kawałek widać w
    <select>.

    Marek