  • 1. Data: 2014-03-05 17:56:50
    Temat: Czy YAMAHA DT 80 LC II nadaje się w teren?? :D
    Od: DanY336 <danielowato@_NOSPAM_o2.pl>

    Siema no więc mam Yamaszke od dwóch tygodni chciałbym pojeździć w jakimś
    terenie ale nie wiem w jakim będzie dobrze chodzi mi o to żeby motocykl
    się zbytnio nie męczył no i do ilu obr/min mam ciągnąć żeby tłok wytrzymał
    jakiś czas.Yamaha jest zablokowana jak coś. :D

    Pls doradźcie mi o tych obrotach i terenie thx :D

  • 2. Data: 2014-03-06 10:44:07
    Temat: Re: Czy YAMAHA DT 80 LC II nadaje się w teren?? :D
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 5 Mar 2014 16:56:50 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za DanY336
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > jakiś czas.Yamaha jest zablokowana jak coś. :D
    >
    > Pls doradźcie mi o tych obrotach i terenie thx :D

    Największą żywotność tłoka zapewnisz poprzez staczanie się z górek na
    wolnych obrotach. Pod podjazdy najlepiej pchać - również na luzie.

    A tak serio to nie wkręcaj ponad czerwone pole na obrotomierzu i tyle.
    Detek zniesie w terenie na prawdę wiele, prędzej ty wymiękniesz niż ten
    motocykl.

    Piotr Klimek
    Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 3. Data: 2014-03-12 23:28:19
    Od: p...@b...pl

    W dniu czwartek, 6 marca 2014 10:44:07 UTC+1 użytkownik Piotr Klimek napisał:

    > Największą żywotność tłoka zapewnisz poprzez staczanie się z górek na

    > wolnych obrotach.

    Zamykanie gazu na zjazdach to nie jest dobry pomysł, po przed sekundą pod górkę
    waliłeś na pełnym gazie, silnik się mocno zgrzał a tu na zjeżdzie nagle odcinasz
    smarowanie. No chyba że faktycznie pod górke moto też się pchało, to tak jak
    proponujesz ;-)

    > A tak serio to nie wkręcaj ponad czerwone pole na obrotomierzu i tyle.
    >
    > Detek zniesie w terenie na prawdę wiele, prędzej ty wymiękniesz niż ten
    >
    > motocykl.

    No ale to 125, a 80 i to jeszcze skastrowane?
    To w terenie słabo pojedzie, ale jakby tak zmienić przełożenia na zębatkach, nie
    żałować gazu to można się pobawić, no i trza oczywiście mieć terenowe opony.

    KJ

  • 4. Data: 2014-03-13 08:34:55
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 12 Mar 2014 15:28:19 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za p...@b...pl
> [...]

    smarowanie. No chyba że faktycznie pod górke moto też się pchało, to tak jak

    Chyba pomyliło Ci się z hamowaniem silnikiem, które faktycznie może
    dwusuwa bez dozownika zaboleć, ale zjazd na luzie nawet z największej
    górki nie powinien zaszkodzić :)

    > No ale to 125, a 80 i to jeszcze skastrowane?
    > To w terenie słabo pojedzie, ale jakby tak zmienić przełożenia na zębatkach,
    > nie żałować gazu to można się pobawić, no i trza oczywiście mieć terenowe opony.

    Ja mam w DT przełożenia 13/52 gazu nie żałuję a i tak nie jedzie - więc to
    kwestia mocno subiektywna :)

    Piotr Klimek
    Yamaha DT125R, Suzuki DR-Z 470S/SM
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 5. Data: 2014-03-13 12:37:52
    Od: p...@b...pl

    W dniu czwartek, 13 marca 2014 08:34:55 UTC+1 użytkownik Piotr Klimek napisał:

    > Chyba pomyliło Ci się z hamowaniem silnikiem, które faktycznie może
    >
    > dwusuwa bez dozownika zaboleć, ale zjazd na luzie nawet z największej
    >
    > górki nie powinien zaszkodzić :)

    Dla debiutanta Twoje na luzie i moje na zamkniętym gazie to będzie jedno i to samo.

    > Ja mam w DT przełożenia 13/52 gazu nie żałuję a i tak nie jedzie - więc to
    > kwestia mocno subiektywna :)

    Ty masz tego DT-ka już ze 3-ci sezon?
    Więc nie dziwne że Ci nie jedzie, ale teraz to najbardziej wg mnie zawias Ci nie
    pozwala pojechać a nie silnik ;-)
    Ale nasz wannabe enduro z DT80 póki co ma problemy inaczej rozłożone.

    KJ

  • 6. Data: 2014-03-13 14:39:09
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 13 Mar 2014 04:37:52 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za p...@b...pl
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Dla debiutanta Twoje na luzie i moje na zamkniętym gazie to będzie jedno i to samo.

    Tak się tylko czepiam :)

    > Ty masz tego DT-ka już ze 3-ci sezon?

    Chyba czwarty, ale jeżdzę na nim sporadycznie. Od zeszłego sezonu mam
    DR-Z.

    > Więc nie dziwne że Ci nie jedzie, ale teraz to najbardziej wg mnie zawias Ci nie
    pozwala pojechać a nie silnik ;-)

    Wjechać i wyjechać można detkiem prawie wszędzie - tyle że DR-Z daje przy
    tym samym więcej funu.

  • 7. Data: 2014-03-13 16:02:12
    Od: p...@b...pl

    W dniu czwartek, 13 marca 2014 14:39:09 UTC+1 użytkownik Piotr Klimek napisał:

    > Chyba czwarty, ale jeżdzę na nim sporadycznie. Od zeszłego sezonu mam
    >
    > DR-Z.

    O, bo chyba bym miał kogoś kto chyba by chciał takom DeTke.
    Weź mi co napisz na priv czy laski na to lecą i czy pompowany azotem i jaka ma dla
    Ciebie wartość sentymentalna w wartosciach ponadczasowych abo walucie lokalnej.

    p_kiljan at o2 peel

    > Wjechać i wyjechać można detkiem prawie wszędzie

    Znam taką jedną dziurę koło NDM co mnie z niej 3 wyciągało ;-)

    KJ

  • 8. Data: 2014-03-14 09:01:58
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 13 Mar 2014 08:02:12 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za p...@b...pl
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Znam taką jedną dziurę koło NDM co mnie z niej 3 wyciągało ;-)

    Im lepsza terenówka tym dalej trzeba iść po traktor :)