  • 1. Data: 2012-07-19 10:18:35
    Temat: Czy jest na sali doświadczony defibrylant? [Aku]
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    Wiem, że w archiwum nie znajdę odpowiedzi, a procesy rejestracyjne na
    klasycznych forumach wywołują u mnie reakcję alergiczną, więc najpierw
    spróbuję tu, licząc na fachową, rzeczową odpowiedź, za którą z dołu
    podziękuję, jeśli taką otrzymam.

    Przypadaek przedstawia się następująco:
    Pacjent to nowy, jeszcze nie zalany akumulator kwasowo-ołowiowy.
    Cechy: 12V, 4Ah, 56A.
    Kroplówkę z elektrolitem 1,28 (25°C) mam pod ręką.
    Brak tylko prostownika. Mam fajny, oldschoolowy CCCP, ale nie ufam mu na
    tyle, by podłączyć do niego nowy akumulator. Na nowy chwilowo nie mam
    $rodków. Mam za to ładowarkę, która na wyjściu daje:
    12V DC, 400mA - więc teoretycznie chyba idealnie.
    Wątpliwość pojawiła się przy rzuceniu okiem na tabelę z instrukcji, z
    której wynika, że aku naładowany w 100% powinien mieć 12,7V i dalej:
    75% - 12,5V, 50% - 12,2V, 25% - 12,0V, 0% - 11,9 lub mniej.
    Od razu napiszę, że nie mam pod ręką (sprawnego) woltomierza; stąd
    zresztą ten wątek.

    --
    ? $heikh el $hah
    ? ????? ?????? ?????? ?????

  • 2. Data: 2012-07-19 10:28:30
    Temat: Re: Czy jest na sali doświadczony defibrylant? [Aku]
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "$heikh el $hah" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    no super, tylko nie napisales o co pytasz :-)

    b.

  • 3. Data: 2012-07-19 10:31:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-19, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > 75% - 12,5V, 50% - 12,2V, 25% - 12,0V, 0% - 11,9 lub mniej.
    > Od razu napiszę, że nie mam pod ręką (sprawnego) woltomierza; stąd

    Zalej, poczekaj godzine-dwie, wloz i idz pojezdzic.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2012-07-19 10:37:16
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-07-19 10:28, Budyń pisze:
    > Użytkownik "$heikh el $hah" <s...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:ju8fsp$ra7$1@usenet.news.interia.pl...
    >

    > no super, tylko nie napisales o co pytasz :-)

    No, czy taką ładowarką, która ma nominalnie 12V na wyjściu, naładowałbym
    ten akumulator do 100%.

    --
    ? $heikh el $hah
    ? ????? ?????? ?????? ?????

  • 5. Data: 2012-07-19 10:51:45
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-07-19 10:31, AZ pisze:

    > Zalej, poczekaj godzine-dwie, wloz i idz pojezdzic.

    tak, na 99% aku jest sucholadowane.

    wystarczy zalac, poczekac pol godzinki, zatkac korki, odstawic jeszcze
    na pare chwil, wlozyc do pojazdu i mozna jezdzic.

    I niech nie zapomni bialej frotki na reke !.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 6. Data: 2012-07-19 10:54:21
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-07-19 10:31, AZ pisze:
    > Zalej, poczekaj godzine-dwie, wloz i idz pojezdzic.

    Myślałem o tym, ale akumulator nie jest jedyną rzeczą do wymiany, więc
    ta solucja odpada, bo jeżdżenie wkoło komina dla doładowania aku
    wyglądałoby co najmniej kuriozalnie. ;)
    Zresztą gdybym miał płacić za prąd jak za zboże/paliwo, to bym taniej
    odpowiednią ładowarkę kupił. :|

    --
    ? $heikh el $hah
    ? ????? ?????? ?????? ?????

  • 7. Data: 2012-07-19 10:57:47
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-19, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > wyglądałoby co najmniej kuriozalnie. ;)
    > Zresztą gdybym miał płacić za prąd jak za zboże/paliwo, to bym taniej

    Bez przesady, nie wiem jaki jest w Twoim potworze alternator ale
    akumulatorowi 4Ah duzo nie potrzeba.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2012-07-19 11:01:39
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-07-19 10:51, Kuczu pisze:

    > tak, na 99% aku jest sucholadowane.

    Suchoładowane jest na 100%, do ok. 75%.
    Instrukcja mówi, żeby zalać, odczekać min. pół godziny, uzupełnić
    elektrolit, jeżeli w tym czasie spadnie poniżej dolnej kreski, po czym
    ładować przez 3-4h i ew. dolać monotlenku diwodoru, jeśli przy ładowaniu
    poziom elektrolitu znowu spadnie.

    > wystarczy zalac, poczekac pol godzinki, zatkac korki, odstawic jeszcze
    > na pare chwil, wlozyc do pojazdu i mozna jezdzic.

    Po prostu nie chcę na starcie skrócić mu żywotności.

    > I niech nie zapomni bialej frotki na reke !.

    Biała gdzieś się zapodziała i została tylko trójkolorowa włoska. :(

    --
    ? $heikh el $hah
    ? ????? ?????? ?????? ?????

  • 9. Data: 2012-07-19 11:03:24
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-19, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > poziom elektrolitu znowu spadnie.

    > Po prostu nie chcę na starcie skrócić mu żywotności.

    A czemu mialbys mu skrocic zywotnosc?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2012-07-19 11:05:19
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-07-19 10:57, AZ pisze:

    > Bez przesady, nie wiem jaki jest w Twoim potworze alternator ale
    > akumulatorowi 4Ah duzo nie potrzeba.

    No, okej. Jak nie będzie innego rozwiązania, to tak zrobię, byle pogoda
    się poprawiła, bo nam tu na Podhalu trąby powietrzne wieszczą. o_O

    --
    ? $heikh el $hah