  • 1. Data: 2012-07-18 23:21:28
    Temat: Światła drogowe w dzień - inaczej
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Niedawno rozegrała się tu bitwa na światła drogowe (długie) używane za dnia.

    Oto moja przeróbka instalacji, która miała na celu zaoszczędzić trochę
    mocy pracującemu "na limicie" alternatorowi.

    Zamiast 2x55W (krótkie H4) używam 2x60W (długie H4) puszczone na około
    7V. Oszczędzam z 70W.

    Efekt jest taki:
    http://www.youtube.com/watch?v=eHpy41pP-pA

    Oślepiam? Ani trochę. Czasem nie widać różnicy między światłami
    dziennymi i mijania.

    --
    MN

  • 2. Data: 2012-07-18 23:58:57
    Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Oto moja przeróbka instalacji, która miała na celu zaoszczędzić trochę
    > mocy pracującemu "na limicie" alternatorowi.

    Nie prościej byłoby dać np. LEDa na tył?

    --
    Drzewo
    www.moto-opinie.info - Opinie na temat produktów motocyklowych w jednym

  • 3. Data: 2012-07-19 00:10:45
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    W dniu 18.07.2012 23:21, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Efekt jest taki:
    > http://www.youtube.com/watch?v=eHpy41pP-pA
    >
    > Oślepiam? Ani trochę. Czasem nie widać różnicy między światłami

    Żarówki halogenowe pracujące przy obniżonym napięciu będą mieć niższą
    temperaturę pracy. Jest niestety duża szansa, że nie będzie zachodzić
    prawidłowy cykl halogenowy, przez co bańka może szybciej się zaczernić.
    Wyjdzie w praniu ;-) Daj znać za jakiś czas jeśli możesz ;-)

  • 4. Data: 2012-07-19 00:53:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-18, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Efekt jest taki:
    > http://www.youtube.com/watch?v=eHpy41pP-pA
    >
    > Oślepiam? Ani trochę. Czasem nie widać różnicy między światłami

    We FZSie jest "motocyklowy" alternator na stalych magnesach? Jezeli tak,
    to regulator bedzie mial wiecej mocy do puszczania w cieplo.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2012-07-19 00:58:57
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-18, AZ <a...@g...com> wrote:

    > We FZSie jest "motocyklowy" alternator na stalych magnesach? Jezeli tak,
    > to regulator bedzie mial wiecej mocy do puszczania w cieplo.

    Aaa i popracuj nad pozycja.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2012-07-19 08:53:40
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-07-18 23:21, Marcin N pisze:

    > Zamiast 2x55W (krótkie H4) używam 2x60W (długie H4) puszczone na około
    > 7V. Oszczędzam z 70W.

    Może Ci umknęło, ale łamiesz prawo. Światła do jazdy dziennej podlegają
    homologacji.
    Olewasz to?

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 7. Data: 2012-07-19 08:56:38
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ TO poczta.fm>

    AZ<a...@g...com> wrote:
    > We FZSie jest "motocyklowy"
    > alternator na stalych magnesach?

    Tak. Poza tym to fazer ma jedna lampe od krótkich a drugą od mijania (krótkie h1,
    długie h4-jedno włókno nieużywane). Czyli kolega ma coś na starcie pomieszane.

    --
    Ivam
    Android Usenet Reader

  • 8. Data: 2012-07-19 09:12:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-19 08:56, Ivam pisze:

    > Tak. Poza tym to fazer ma jedna lampe od krótkich a drugą od mijania
    > (krótkie h1, długie h4-jedno włókno nieużywane). Czyli kolega ma coś na
    > starcie pomieszane.

    Nic nie jest pomieszane. Ten rocznik tak ma. Dwa światła krótkie i dwa
    długie (dwie żarówki H4). Znakomite światła do jazdy po ciemku.

    --
    MN

  • 9. Data: 2012-07-19 09:27:49
    Temat: Odp: Światła drogowe w dzień - inaczej
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "WW" czyli ordnung must sein:

    > Może Ci umknęło, ale łamiesz prawo. Światła do jazdy dziennej podlegają
    > homologacji.
    > Olewasz to?

    Ja dziś puściłem cichacza pod kołdrą. W pracy wydajność spadła do absolutnie
    nietolerowalnego poziomu. Muszę złożyć samokrytykę. Zapodaj gdzie się udać,
    bo nie umiem z tym żyć ;-(

    Zdroofka Johnny

  • 10. Data: 2012-07-19 10:08:06
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    W dniu 19.07.2012 01:06, Adam Wysocki pisze:
    > Tu piszą, że będzie ok:
    >
    > http://www.swiatlo.tak.pl/oswietlenie/halogeny-efekt
    -halogenowy.php

    > "Można je ściemniać praktycznie bez ograniczeń, gdyż poprzez
    > zredukowanie przepływu prądu najpierw obniża się parowanie wolframu,
    > a dopiero potem następuje przerwanie obiegu halogenu. Ewentualne
    > zaczernienie bańki ustępuje natychmiast po uzyskaniu przez lampę
    > pełnej mocy."

    No to super ;-)