  • 91. Data: 2013-07-11 11:42:37
    Temat: Re: Czy operator przechowuje treść smsów ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jak chcesz sprawdzic 7 tysiecy numerow naraz, to sie staje uciazliwe,
    > trzeba specjalnego grepa napisac :-)

    man grep -- to akurat jest od dawna (-f).

    > Ale notoryczny len moze rownie dobrze stwierdzic ze najmniej sie narobi
    > pakujac wszystko do bazy danych.
    > Po co wymyslac na nowo kolo ? :-)

    Dla lenia nigdy nie ma "równie dobrze". Leń zawsze najpierw wkłada wiele
    wysiłku w analizę mającą na celu dać precyzyjną odpowiedź na pytanie, jak
    tu coś zrobić i się nie narobić zbyt wiele. Jeśli już jest bilingowa baza
    danych, do której można się podpiąć, to się podepnie.

    --
    Jarek

  • 92. Data: 2013-07-11 17:53:07
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl>

    > Jednak nie jest. Nikt normalny tego nie zrobi w ten sposób.

    Ale co nie jest ? Indeks może być na FAT choćby wydawało Ci się to
    nienormalne

  • 93. Data: 2013-07-11 18:40:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Kołalsky napisał:

    > Ale co nie jest ? Indeks może być na FAT choćby wydawało Ci się to
    > nienormalne

    Nic mi się nie wydaje -- wiem, że indeks może być w fat. Ale wiem też,
    że nkt normalny nie zrobi tego w opisany sposób (nntp, fat, nagłówki,
    indeks...).

    --
    Jarek

  • 94. Data: 2013-07-11 18:41:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Kołalsky napisał:

    > Ale co nie jest ? Indeks może być na FAT choćby wydawało Ci się to
    > nienormalne

    Nic mi się nie wydaje -- wiem, że indeks może być w fat. Ale wiem też,
    że nikt normalny nie zrobi tego w opisany sposób (nntp, fat, nagłówki,
    indeks...).

    --
    Jarek

  • 95. Data: 2013-07-11 18:49:05
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Akurat jesli chodzi o SMS, to najprosciej je wrzucic do bazy danych
    > billingowych, ktora operator trzyma dobrze zorganizowana dla wlasnej
    > wygody :-)

    > http://www.dobreprogramy.pl/Polska-znow-pobila-wlasn
    y-rekord-w-sprawdzaniu-bilingow-obywateli,Aktualnosc
    ,31263.html
    > 1.8 mln zapytan w 2011. 7 tysiecy w kazdy dzien roboczy ..

    1 zapytanie na 12 sekund :-) Grepujmy to :-)

  • 96. Data: 2013-07-11 19:04:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > 1 zapytanie na 12 sekund :-) Grepujmy to :-)

    Urban legend :-) Większość z tych zapytań jest o dane posiadacza, kierowane
    jednocześnie do wszystkich opów. To raz.
    Bilingów jest może z 10%, podsłuchy... szacuję na małe kilka %. Tak samo
    zapis SMS-ów.

  • 97. Data: 2013-07-11 19:58:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek napisał:

    > Urban legend :-) Większość z tych zapytań jest o dane posiadacza,
    > kierowane jednocześnie do wszystkich opów.

    To oni w zasadzie powinni dzwonić na jakieś 118 913 (ewentualnie
    w wersji turbo special service, płatne podwójnie).

    --
    Jarek

  • 98. Data: 2013-07-11 21:04:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    > To oni w zasadzie powinni dzwonić na jakieś 118 913 (ewentualnie
    > w wersji turbo special service, płatne podwójnie).

    No więc to dla mnie jest jakąś paranoją. No, ale nie ja stanowię i
    egzekwuję prawo :-P

  • 99. Data: 2013-07-11 21:54:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

> [...]
    > jednocześnie do wszystkich opów. To raz.
    > Bilingów jest może z 10%, podsłuchy... szacuję na małe kilka %. Tak samo

    Ustalmy może najpierw to, że (teoretycznie przynajmniej) operatorzy
    treści SMSów nie przechowują, a służby (wciąż teoretycznie) o to nie
    pytają, chyba że w ramach "podsłuchu".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 100. Data: 2013-07-11 22:18:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Bitnetem wlasnie.

    Tyle że simtel20 nie był podpięty do BITNETu.
    Nie, nie wiem tego na pewno, ale przecież gdyby był, to to by nie miało
    większego sensu, zwłaszcza w kontekście BITNETu w USA (w kontekście EARN
    - może bardziej).

    Poza tym, słyszałeś o BITNET na TOPS-20? TCP/IP albo inny kermit, jasne,
    ale BITNET?

    > Ba, te kolejke lacza bitnetu - nie tylko simtela, mozna bylo nagrac na
    > tasiemke, przeslac pociagiem/samolotem/poczta w inne miejsce i wgrac
    > do systemu jakby normalnie przeszla. Stosowano tez jak sie lacze nie
    > wyrabialo.

    Dokładnie to samo rutynowo robiłem z kolejkami UUCP :-)

    > Hm, wydaje mi sie ze mieli bezposrednie podlaczenie do bitnetu.

    To jak się tam nazywali, i czemu tej nazwy nikt nie używał?
    --
    Krzysztof Hałasa