  • 1. Data: 2012-03-14 17:39:01
    Temat: Czy teraz jest dobry moment na kupno PCta?
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Witam

    Zastanawiam się czy obecnie jest dobry moment by kupić nowy sprzęt
    (PCeta). Moje wątpliwości się biorą z tego powodu, że:

    1) nowy Windows jeszcze nie wyszedł (ale chyba wyjdzie w tym roku), więc
    standardy jakie on wprowadzi w oczywisty sposób zdezaktualizują
    istniejący sprzęt. Z drugiej strony w przewidywalnym czasie nie
    zamierzam kupować nowego Windowsa.

    2) nie orientuję się w zapowiedziach nowych podstawek procesorów, więc
    nie wiem, czy w perspektywie 0,5 roku wyjdzie nowy standard czy nie. A
    chciałbym kupić średnio wydajny procek z możliwością jego późniejszej
    wymiany na najmocniejszy (ale na takiej samej podstawce).

    3) nie jestem pewien czy lepiej kupić AMD czy Intela. Bo w sumie to
    Intel robi kompatybilne procki do procków AMD (więc ta kompatybilność
    nie musi być stu procentowa). Natomiast AMD ma do dyspozycji 1/10 tej
    kasy co Intel. Więc niby AMD wyznaczył standard, ale Intel powinien mieć
    lepsze procki z uwagi na to, że może więcej wydać na ich opracowanie.

    4) nie wiem jaką płytę wybrać, bo ceny 1000zł i więcej trochę mnie
    przerażają, a 750zł za płytę MicroATX to chyba kiepski interes.

    5) procki Intela mają poważną zaletę, że mają układ graficzny, co
    oznacza, że nie musiałbym od razu wydawać kasy na kartę graficzną, tylko
    jak by była taka konieczność to mógłbym ją kupić później. A z drugiej
    strony na stronach www.chip.pl w sekcji ranking 8 rdzeniowy procek AMD
    ma wyniki o 1/3 lepsze od porównywalnego cenowo procka Intela przy
    teście WinRar 4, ale nie ma on wbudowanej grafy. Poza tym płyty główne
    na obecną podstawkę Intela czyli Socket2011 mają ceny od 1000zł w górę i
    zdaje się, że one nie wyprowadzają sygnału z tych wbudowanych układów
    graficznych w procesory (więc i tak trzeba by kupić kartę grafiki).
    Rozwiązaniem był by starszy standard Socket1155, ale czy warto?

    Niezły kogiel-mogiel :}

    Przewidywany budżet:
    * procek z płytą za ok 1500zł

    Przewidywany system:
    * Windows7

    Przewidywane zastosowanie:
    * programowanie (częste kompilacje)
    * biurowe (prosta edycja tekstu i rzadziej jakichś arkuszy kalkulacyjnych)
    * internet (w tym filmiki youtube)
    * słuchanie muzy i oglądanie filmów

    Co dla mnie jest istotne:
    * stabilność i brak zwiech
    * po kilku latach możliwość wymiany procka na najszybszy na dane gniazdo
    procesora
    * rozbudowa pamięci
    * instalacja wielu kart w środku (więc raczej nie chętnie płyta MicroATX)

    Co dla mnie jest nie istotne:
    * podkręcanie (mam już dość)

    Doradźcie proszę, czy warto teraz kupować i co ew. warto było by kupić.

    dzięki i pozdro
    Szyk

  • 2. Data: 2012-03-14 18:02:32
    Temat: Re: Czy teraz jest dobry moment na kupno PCta?
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Szyk" <s...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Witam
    >

    > Niezły kogiel-mogiel :}

    Sorry, ale trafiłeś w sedno - mam na myśli twoja wiedzę...

    1. Jak nie chcesz kupować, to czym się martwisz?

    2. To pół roku, czy kilka lat?

    3. No tu to już pojechałeś na całego.... Intel robi kompatybilne....
    Dżizassss!!!!

    4. I Maryjo.....

    5. No - kogiel mogiel

    I tak szczerze, nawet po ochłonięciu, to trudno Ci odpowiedzieć.

  • 3. Data: 2012-03-14 18:09:30
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-03-14 18:39, Szyk wrote:
    > Witam
    >
    > Zastanawiam się czy obecnie jest dobry moment by kupić nowy sprzęt
    > (PCeta). Moje wątpliwości się biorą z tego powodu, że:

    Pytanie jest źle postawione, bo celem producentów jest *ciągłe*
    powodowanie tego, by użytkownicy zmieniali sprzęt. W innym wypadku nie
    mieliby co produkować.

    IMO Komputera nie kupuje się wtedy *kiedy jest dobry okres* tylko wtedy
    *kiedy się faktycznie potrzebuje*. Jeżeli masz sensowne zastosowanie, to
    kup i będziesz zadowolony, jeżeli nie, to nie kupuj. proste.

    Z takim drobiazgiem jak GPS kilka lat temu czekałem z 2 lata, bo nie
    było potrzeby, a to moze na jakis smartcos tam bedzie dziala etc etc.
    pojawila sie potrzeba to sie kupilo. Proste?

  • 4. Data: 2012-03-14 18:23:25
    Od: Kapec <n...@p...pl>

    Najlepszy moment na kupno peceta to sa wakacje wtedy ceny spadaja na pysk !

  • 5. Data: 2012-03-14 19:37:07
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "Szyk" ...

    > [ciach]
    > Niezły kogiel-mogiel :}

    Boze, widzisz i nie grzmisz.
    Programista i overclocker z wiedza na poziomie przedszkolaka.

    PS:
    C2D proponuje.

    --
    T.F.

  • 6. Data: 2012-03-14 20:04:03
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-03-14 19:02, Andy Niwiński pisze:

    > 3. No tu to już pojechałeś na całego.... Intel robi kompatybilne....
    > Dżizassss!!!!

    Zapewne chodziło mu o to, że to jednak AMD wydało jako pierwsze w pełni
    64 bitowe procesory dla mas do domowych komputerów - nie bez powodów M$
    na płytach z systemem 64bitowym ma katalog AMD zamiast panującego do tej
    pory x86.

  • 7. Data: 2012-03-14 20:13:08
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Szyk napisał:
    > Witam
    >
    > Zastanawiam się czy obecnie jest dobry moment by kupić nowy sprzęt
    > (PCeta).

    najniższeceny na hardware zwykle sa lipiec-poczatek sierpnia

  • 8. Data: 2012-03-14 22:20:09
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    > Doradźcie proszę, czy warto teraz kupować i co ew. warto było by kupić.

    Nie warto, ani dziś ani za rok. Przy takim podejściu i kompletnym braku
    orientacji jaki wykazujesz zawsze będziesz w plecy. Albo ktoś ci
    windowsa nowego zapowie za pół roku albo nie zagwarantuje mozliwości
    wymiany procka za 5 lat że o kompatybilności procesorów nie wspomnę.

    Kiedy warto kupić komputer ? ja kupuję wtedy gdy mi jest potrzebny,
    tobie chyba nie jest. albo twój post to zwykła prowokacja.

    aru

  • 9. Data: 2012-03-15 13:10:54
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.03.2012 18:39, Szyk pisze:
    > Witam
    >
    > Zastanawiam się czy obecnie jest dobry moment by kupić nowy sprzęt (PCeta).

    Najlepszy czas na kupno nowego sprzętu następuje kilka lat po zakupie
    poprzedniego.

    Choćbyś nie wiem co kupił, to i tak będzie o klasę (lub kilka klas)
    lepszy(*)/szybszy/wydajniejszy od tego na czym dotąd pracowałeś.

    (*) nie dotyczy rozdzielczości ekranów - kilka lat temu standardem w
    pionie było 800, teraz nam "ukradli" ok. 40px cennej pionowej
    rozdzielczości.

    p. m.

  • 10. Data: 2012-03-15 19:44:07
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-03-14 18:39, Szyk pisze:

> [...]
    > * programowanie (częste kompilacje)
    > * biurowe (prosta edycja tekstu i rzadziej jakichś arkuszy kalkulacyjnych)

    Wielki ciach. Kup to, co jest w Twoim budżecie, a o resztę się nie
    martw. Ewentualnie możesz zaoszczędzić na sprzęcie, kupując coś nieco
    słabszego, aby w przyszłości (jeśli przewidujesz w ogóle) móc
    upgrade'ować windowsa (legalnie).

    Nie wiem, co kompilujesz i jak to wygląda, nie wiem, jakiej wydajności
    potrzebujesz, ale biorąc pod uwagę wszystko to, co napisałeś -
    proponowałbym nie przejmować się PC'tem i kupić to, za co jesteś w
    stanie zapłacić - z taką myślą, że jak *to* stanie się wolne, zamulone i
    nie będzie nadawało się do Twoich zastosowań - zmienisz sobie na kolejne
    - budżetowe.