  • 21. Data: 2012-02-14 21:06:49
    Temat: Re: Czy to nowy katolicki zwyczaj?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** AZ pisze tak:

    > No to jak Ty czujesz taki ubytek mocy to szacun.

    a dziękuję

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 22. Data: 2012-02-14 21:38:54
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Co do samego oszczedzania na swiatlach, to tez innym przypominam, jak nie
    > reaguja, to ich sprawa. Zagrozenia tym nie stwarzaja, przynajmniej

    I tu się mylisz. Z obowiązku świateł naczyliśmy się obserwować ruch po
    światłach samochodów. Zapewne niejednemu przydażyło się zobaczyć samochód w
    ostatniej chwili w różnych sytuacjach. Ja wiem że trzeba być czujnym bo
    piesi itepe ale nieoświetlony samochód nie jedzie tempem pieszego.

    > Technicznie moze byc tak, ze regulator w alternatorze jest zuzyty i nie
    > laduje aku jak trzeba. Tak jest teraz u mnie, czeka mnie wymiana/naprawa,
    > ale teraz nie mam czasu, wiec doladowuje zewnetrzna ladowarka. Nie kazdy
    > ma garaz i moze gosc po prostu oszczedza prad, czekajac az bedzie cieplej
    > by sie za to zabrac, a tymczasem wykorzystuje okazje by nieco podladowac
    > aku.

    Samochód niesprawny nie ma prawa znajdować się w ruchu.

    Marek

  • 23. Data: 2012-02-14 21:55:01
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    A to proste. Sam tak robię gdy zachodzi taka konieczność.
    --
    Jackare

  • 24. Data: 2012-02-15 00:48:22
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > I tu się mylisz. Z obowiązku świateł naczyliśmy się obserwować ruch po
    > światłach samochodów.

    I to jest bardzo zle przyzwyczajenie, wlasnie ze wzgledu na pieszych i
    rowerzystow (ktorzy nieraz jada szybciej niz samochody). Ostatnio
    wyjezdzalem z pewnego osiedla, wyjazd waski z bardzo kiepska
    widocznoscia drogi, ale jest lustro. Patrze w lustro - nie widac
    swiatel, no to ruszam i wtedy przemknal mi przed maska samochod bez
    swiatel. Na szczescie do niczego nie doszlo, ale nawet gdyby, to wiesz
    do kogo bym mial pretensje? Do siebie. Mam obowiazek widziec na drodze
    takze tych co zapomnieli wlaczyc.

    > Samochód niesprawny nie ma prawa znajdować się w ruchu.

    Moze i nie ma, ale czasem musi.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 25. Data: 2012-02-15 09:18:11
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 14.02.2012 PiteR <e...@f...pl> napisał/a:

    > Przy jeździe. Robi kangurka przy ruszaniu spod świateł. Przy minusie na
    > dworze przez pierwsze dwa trzy km.

    Przy ruszaniu trzeba dodać gazu. To naprawdę działa...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 26. Data: 2012-02-15 09:24:32
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Moze i nie ma, ale czasem musi.

    Nie może i już.

    Marek

  • 27. Data: 2012-02-15 15:22:12
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-02-14 15:36, 4CX250 pisze:
> [...]
    > normalka. Zapominalscy itede.
    > Czasem mrugam, tj wyłączam na sekundę i włączam aby dać nadjeżdżającemu sygnał że
    ma
    > wyłączone światła.
    > Czasem reagują na to i włączają, ale czasem jednak nie. Miałem jednak nieraz
    wrażenie że
    > kierowca bardzo dobrze wieł że jedzie bez świateł i np. machnął ręką albo skinął
    głową na
    > znak że wie, ale i tak ich nie właczył.
    > O co chodzi? Ano wczoraj miałem okazję jechać przed pojazdem przez dłuższy czas.
    Akurat
> [...]
    tego
    > katolickiego zwyczaju jest dość spora.
    > I nie żebym miał przeciw wieśniakom cokolwiek bo zawsze uważam że wieśniak to stan
    umysłu
    > a nie miejsce zamieszkania, ale najczęściej widuję takie nieoświetlone pojazdy
    akurat na
    > rejestracjach KNS czyli okolice Sącza. Spotkałem się często z określeniem
    "mieszkańcy
    > Kansas" od KNS, w sensie że to jakieś nieobyte dziwaki w jakimś pasku, golfie czy

    czasem ważniejsze jest żeby samochód odpalił niż żeby rozświetlał drogę w jasny dzień
    albo
    oświetlał zderzaki innych samochodów w korku. Jak ktoś dopiero co ledwo odpalił auto
    rozładował do zera akumulator, ewentualnie odpalał z kabli bo aku był za słaby, to
    chce
    podładować go trochę a jak robi krótki dystans to prądu nigdy za wiele :)
    PS. Wiem, że rozładowanego akumulatora nie powinno się ładować dużym prądem i lepiej
    by
    było zredukować prąd ładowania obciążając akumulator np. światłami, ale czasem
    sytuacja
    wymaga żeby naładować go na tyle, żeby odpalił po paru godzinach i przejechaniu
    wcześniej
    2km przy -20 'C

  • 28. Data: 2012-02-15 15:30:06
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-02-14 18:57, PiteR pisze:

    > o ile wiem to gaźnikowe zasilanie nie ma tak sprawnego sprzężenia
    > zwrotnego jak wtrysk z kompem.
    >
    > pewnie mam to zepsute :)

    Kiedyś w małym gaźnikowym silniku też miałem taki objaw jak Ty, czasem nawet
    alternator mi
    potrafił zdusić silnik jak włączyłem wiele odbiorników prądu a ssanie było wyłączone
    silnik nie do końca zagrzany.

  • 29. Data: 2012-02-15 17:05:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Krzysiek Kielczewski pisze tak:

    > Przy ruszaniu trzeba dodać gazu. To naprawdę działa...

    i co z tego gazu cfaniaczku? zdławi się
    widać że nie wiesz a zabierasz głos, ale to typowe dla polskich grup ;)

    trzeba podgrzać gaźnik, najlepiej prądem

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 30. Data: 2012-02-15 17:12:20
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-02-15 17:05, PiteR pisze:

    > i co z tego gazu cfaniaczku? zdławi się

    http://odjazdowenaklejki.pl/index.php?main_page=prod
    uct_reviews_info&products_id=632&reviews_id=76

    ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał