  • 1. Data: 2012-02-14 09:22:06
    Temat: kupno sprowadzonego od handlarza-oplaty przeze mnie vs przez handlarza
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    Witam
    Chce kupic pewne auto od handlarza. auto sprowadzone z Belgii. Mam kilka
    pytan odnosnie "zwyczajow" przy kupnie.
    Pan proponuje 2 opcje albo oplaty robie ja albo troche dokladam i robi on.
    1. Jesli zdecydowalbyum sie na pierwszy wariant to jak to jest rozgrywane -
    rozumiem ze z Nim (handlarzem) umowy juz w pl nie podpisze tylko pewnie
    bedzie chcial zebym podpisal umowe kupna od bylego wlasciela ??
    czy tez druga opcja jaka przychodzi mi do glowy to podpisanie umowy z
    handlarzem ale z miejscem zawarcia jeszcze w Belgii ?
    tak czy inaczej rozumiem ze czy pierwsza czy druga opcja do konca zgodna z
    prawem nie jest i w przypadku jakis "problemow" jestem w kompletnej d...ie ?

    2. Jesli On robi oplaty - jak w praktyce to wyglada. Jade ogladam, mowie ok
    podoba mi sie kupuje i co w tedy ?
    rozumeim ze on robi celny vat tlumaczenia i kupuje to na papierze od Niego ?
    handlarz chce jakas zaliczke zazwyczaj ? czy daje mu czesc kasy, biore auto,
    on robi oplaty i jak da doku to daje reszte ? czy jak ?

    Pozdrawiam i z gory dziekujza za odp.
    PanAdol

  • 2. Data: 2012-02-14 09:25:37
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    PanAdol nabazgrał(a):

> [...]
    > tak czy inaczej rozumiem ze czy pierwsza czy druga opcja do konca zgodna
    > z prawem nie jest i w przypadku jakis "problemow" jestem w kompletnej

    Jesteś w dupie jak zrobisz umowę na Belga ... nie bierz się nawet za to.

    > 2. Jesli On robi oplaty - jak w praktyce to wyglada. Jade ogladam, mowie
    > ok podoba mi sie kupuje i co w tedy ?
    > rozumeim ze on robi celny vat tlumaczenia i kupuje to na papierze od

    On ma zrobić wszystkie opłaty a ty z nim podpisujesz umowe a najlepiej bierz
    fakturę i żeby cena na fakturze była taka jaką zapłaciłeś bo może mieć potem
    problemy jak będzie zaniżona.

    > Niego ? handlarz chce jakas zaliczke zazwyczaj ? czy daje mu czesc kasy,
    > biore auto, on robi oplaty i jak da doku to daje reszte ? czy jak ?

    Nigdy żadnych zaliczek, jest auto płacisz, jedziesz swoim autem !!

  • 3. Data: 2012-02-14 10:31:41
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > Nigdy żadnych zaliczek, jest auto płacisz, jedziesz swoim autem !!

    i płacisz normalną salonowo/giełdową cenę.....
    Jak chcesz mieć auto dobre i w rozsądnych pieniądzach to:
    - znajdz kogoś kto ściąga samochody
    - powiedz mu co chcesz, w jakim stanie, (ogólnie z dużym marginesem)
    - on ci namierzy kilka aut, da zdjęcia i powie jaka kasa za auto i jaka dla
    niego..
    - wsiadasz z nim w samochód, jedziesz na miejsce, kupujesz od właściciela
    (albo kupujesz z jakiegoś ichniego komisu)
    - wracasz własnym samochodem i cenę masz przecietną polską, ale znasz stan
    auta, właśicciela, coś może wytargujesz na miejscu, sam załatwiasz wszystkie
    formalności
    - po powrocie, naprawiasz w aucie co trzeba, wymieniasz oleje, rozrząd i co
    trzeba
    - jeździsz zadowolony przez 5-6 lat...
    pozdr.
    gr

  • 4. Data: 2012-02-14 10:42:25
    Od: " Flyte" <f...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    jak tylko mozesz, to odpusc sobie handlarza. Poszukaj na internecie sam co
    Cie interesuje, jedz (najlepiej z kims) autobusem/samolotem. Placisz,
    wracasz na kolach, clisz, dopelniasz inne formalnosci i po zabiegu. Sam to
    przerabialem bez zadnych wczesniejszych doswiadzen. Jak tylko znasz jezyk,
    to sprawa prosta.
    Komisy czesto pomagaja przy formalnosciach. Calosc trwa 1-2 godziny. Masz
    pewnosc i satysfakcje.

    Flyte

  • 5. Data: 2012-02-14 10:51:04
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-02-14 10:31, GR001 pisze:

> [...]
    > - powiedz mu co chcesz, w jakim stanie, (ogólnie z dużym marginesem)
    > - on ci namierzy kilka aut, da zdjęcia i powie jaka kasa za auto i jaka dla

    I w czym to jest lepsze od samodzielnego wyszukania takiego samochodu. W
    erze internetu pewne czynności dość mocno się uprościły.

    A.

  • 6. Data: 2012-02-14 10:51:29
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    GR001 nabazgrał(a):

> [...]
    > - powiedz mu co chcesz, w jakim stanie, (ogólnie z dużym marginesem)
    > - on ci namierzy kilka aut, da zdjęcia i powie jaka kasa za auto i jaka

    I liczysz na to że to nie znajmoy handlarza :)

    > - wsiadasz z nim w samochód, jedziesz na miejsce, kupujesz od właściciela
    > (albo kupujesz z jakiegoś ichniego komisu)

    I jako znawca tematu wiesz co podpisać (po niemiecku) jakie dokumenty
    potrzebne ... itd ....

    > - wracasz własnym samochodem i cenę masz przecietną polską, ale znasz
    > stan auta, właśicciela, coś może wytargujesz na miejscu, sam załatwiasz
    > wszystkie formalności

    Liczysz na to że znasz ....

    > - po powrocie, naprawiasz w aucie co trzeba, wymieniasz oleje, rozrząd i
    > co trzeba
    > - jeździsz zadowolony przez 5-6 lat...

    Po 5-6 latach cofasz licznik do 192 tyś i znajdujesz nowego szczęśliwego
    człowieka katującego dalej swoje ukochane TDI przez 5-6 lat :)

  • 7. Data: 2012-02-14 10:53:51
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Flyte nabazgrał(a):

> [...]
    > wracasz na kolach, clisz, dopelniasz inne formalnosci i po zabiegu. Sam
    > to przerabialem bez zadnych wczesniejszych doswiadzen. Jak tylko znasz

    I każdy 50latek szukający swego ukachengo TDI zna Niemiecki i wie jakie są
    porzebne papiery żeby było all ok ... :)

    > Komisy czesto pomagaja przy formalnosciach. Calosc trwa 1-2 godziny.

    Pan spocznie, pan usiądzie ... my wszystko fersteien .... :)

  • 8. Data: 2012-02-14 10:54:19
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    PanAdol nabazgrał(a):

    > Witam
    > Chce kupic pewne auto od handlarza. auto sprowadzone z Belgii.

    Z ciekawości masz VIN ??

  • 9. Data: 2012-02-14 10:54:55
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-02-14 09:22, PanAdol pisze:
> [...]
    > handlarz chce jakas zaliczke zazwyczaj ? czy daje mu czesc kasy, biore auto,
    > on robi oplaty i jak da doku to daje reszte ? czy jak ?

    Ciężko to coś nazwać handlem a gościa handlarzem.

    A.

  • 10. Data: 2012-02-14 11:03:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 09:22:06 +0100, PanAdol napisał(a):
> [...]
    > prawem nie jest i w przypadku jakis "problemow" jestem w kompletnej d...ie ?

    Tak, aczkolwiek .. podejrzewam ze 3/4 samochodow jest tak sprzedawana i
    klienci zyja :-)

    Urzedy celne tez nie glupie i potrafia zadac wlasciwe pytania, np jak pan
    przywiozl auto. A ty jestes madrzejszy i mowisz ze pozyczyles lawete.
    I masz nawet na to fakture. Z wczoraj :-)
    Albo pozyczyles od kolegi. I znasz nr rejestracyjny i nazwisko kolegi :-)

    > 2. Jesli On robi oplaty - jak w praktyce to wyglada. Jade ogladam, mowie ok
    > podoba mi sie kupuje i co w tedy ?
    > rozumeim ze on robi celny vat tlumaczenia i kupuje to na papierze od Niego ?

    Zapewne.

    > handlarz chce jakas zaliczke zazwyczaj ?

    Zaliczka wiez miedzy sprzedawca a klientem buduje :-)

    > czy daje mu czesc kasy, biore auto,
    > on robi oplaty i jak da doku to daje reszte ? czy jak ?

    Potrzebuje auto do zrobienia przegladu.
    No chyba ze ci sprzeda niezarejestrowane.

    J.