  • 1. Data: 2010-04-02 23:10:35
    Temat: Czym przeciąć magnes w prądownicy-dynamo
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    Witajcie ludki.
    Mam nietypowe zadanie do wykonania. Zamierzam rozbudować prądownicę (dynamo)
    i potrzebuję z niego przeciąć magnes. Czy ktoś z Was próbował ciąć magnes?
    Czym najlepiej to zrobić w warunkach domowych? Jestem w posiadaniu tokarki
    do metalu (jakby coś). Z wiązku z tym, że magnes jest w istocie dość kruchym
    materiałem, to czy jest możliwość jego przecięcia? Może stalową linką na
    zasadzie tarcia? (bynajmniej tak można przeciąć butelkę szklaną)

    pozdro
    BSE

  • 2. Data: 2010-04-03 05:16:15
    Temat: Re: Czym przeciąć magnes w prądownicy-dynamo
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bodzio SE ma nietypowe zadanie do wykonania:

    > Zamierzam rozbudować prądownicę (dynamo)

    To w ramach przygotowań do lanego poniedziałku?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%85downica

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2010-04-03 05:23:08
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    > Bodzio SE ma nietypowe zadanie do wykonania:

    > To w ramach przygotowań do lanego poniedziałku?
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%85downica
    >
    > --
    > Jarek

    Pewnie rozmyślałem jak tu oblać żonkę. Chodzi mi oczywiście o prądnicę ;)

  • 4. Data: 2010-04-03 08:17:05
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > i potrzebuję z niego przeciąć magnes. Czy ktoś z Was próbował ciąć magnes?

    Próbowałem ferryt. Szlifierką kątową z tarczą do cięcia metalu.
    Powinno też zadziałać.

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2010-04-03 08:25:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 3 Apr 2010 01:10:35 +0200, Bodzio SE napisał(a):

    > Czym najlepiej to zrobić w warunkach domowych?

    Ja bym spróbował ściernicą diamentową używaną do cięcia ceramiczynch płytek
    podłogowych.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2010-04-03 08:43:16
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    > Ja bym spróbował ściernicą diamentową używaną do cięcia ceramiczynch
    > płytek
    > podłogowych.

    Dziś spróbuję.

    dziękuję
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-04-03 09:14:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 3 Apr 2010 10:43:16 +0200, Bodzio SE napisał(a):

    > Dziś spróbuję.

    Zapomniałem dodać że ja bym próbował na wodę.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2010-04-03 09:36:11
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Bodzio SE <b...@v...pl> wrote:

    > (bynajmniej tak można przeciąć butelkę szklaną)

    Zapoznaj się w wolnych chwilach ze znaczeniem słowa "bynajmniej".
    Bo ono bynajmniej nie znaczy to samo, co przynajmniej ;-)

    J.

  • 9. Data: 2010-04-03 10:07:31
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Bodzio SE wrote:
> [...]
    > magnes jest w istocie dość kruchym materiałem, to czy jest możliwość
    > jego przecięcia? Może stalową linką na zasadzie tarcia? (bynajmniej

    magnes ferrytowy , neodymowy , samarowo -kobaltowy czy jeszcze inny?

  • 10. Data: 2010-04-03 10:11:14
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Dziś spróbuję.

    Pamiętaj, że magnesy są wrażliwe na temperaturę.
    Chodzi tu zarówno o utratę właściwości magnetycznych jak i utlenianie
    zastosowanych materiałów.

    Paweł