  • 21. Data: 2009-03-07 11:55:12
    Temat: Re: Czym skleic notorycznie pekające buty w przemyśle
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 07 Mar 2009 04:26:13 +0100, tornad wrote:

    >Wiesz co? Chyba masz racje. Tu w Usa w "home depot" juz z polowa polek dzialu
    >elektrycznego zajeta jest przez energooszczedne, pozawijane w rozne esy

    Tylko ze tam nie ma "banu" na zarowki, czy moze grozacego w
    najblizszej przyszlosci banu na zarowki, bo juz sa nie wiem co ta unia
    uchwalila..

    >floresy "zarowki", na ktorych przykladowo pisze 40 W a pobor mocy kilkanascie
    >wat... Tyle, ze one sie tez "spalaja". Ale pomijajac to, maja dwie wady;

    Spalaja, ale zasadniczo znacznie dluzej pracuja. Co w domu moze nie ma
    znaczenia, ale firmie gdzie oznacza to pracownika z drabina juz tak.

    Co prawda sa i takie ktore przestaja dzialac po pol roku, ale ja
    jestem twardy, wyciagam paragon, ide wymienic na nowa :-)

    >pierwsza, zapalaja sie za sekunde, ktora wydaje sie wiecznoscia a swieca pelna
    >moca dopiero po ulywie kilku minut.

    No i to jest problem, ze UE zakazuje zarowek, tymczasem sa miejsca
    gdzie one pozostaja najlepsze. No ale moze LEDy sie tam wstawi ..

    >A po drugie, sieja zakloceniami EM tak, ze
    >np. fal srednich, w pomieszczeniu w ktorym ona swieci, nie da sie sluchac.

    Juz i tak sie nie da. Komputer, laptop, dvd, telewizor, fax, ladowarki
    do telefonu, router - i to wszystko na impulsowych zasilaczach.

    >Facet dorabia sobie triody do starych antykow, ktore w ten sposob ozywia. Albo
    >poki jeszcze na wsiach sa, kupie sobie zapas lamp naftowych...

    Acetylenowe !
    A propos - czytalem jakis tam Vehicle Code - acetylenowe reflektory
    ciagle dopuszczone w USA do uzytku.

    > A propos, w Krosnie stoi stary pomnik "niejakiego" I. Lukasiewicza. Nie wiem
    >co ile, ale co dwa miesiace, gora pol roku, dostaje od Radcow Miejskich nowa,
    >mosiezna kopie jego lampy naftowej, bo ta, ktora trzymal na dloni, mimo ze
    >jest do niej przysrubowana, regularnie sie "wypala";). Oryginalna "swiecila"
    >od zawsze, pewnie z kilkadziesiat lat i jakos sie trzymala, dopiero w ostanich
    >latach, zapewne z powodu globalnego ocieplenia, te lampy notorycznie gina.

    Bo sie lampy kupic nie da, a sie przydaje.
    Inna sprawa ze latarki coraz lepsze.

    A we Wroclawiu jest pomnik Fredry ze szpada .. i ta szpada tez
    regularnie ginie.

    J.

  • 22. Data: 2009-03-08 12:12:52
    Temat: Re: Czym skleic notorycznie pekaj?ce buty w przemy?le
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

    > A we Wroclawiu jest pomnik Fredry ze szpada .. i ta szpada tez
    > regularnie ginie.

    O Matko Boska! Szpada to ginie z pomnika szermierza (pl. Uniwersytecki),
    a z pomnika Fredry ginie pióro. Ale jest ono plastikowe i rajcy miejscy
    zamówili kilkanaście, na tzw. zaś.

    A tak przy okazji - czy ktoś może wymyślił jakiś bardzo prosty układ,
    który mógłby zastąpić padniętą elektronikę w takiej świetlówce
    energooszczędnej?

    Grzexs

  • 23. Data: 2009-03-09 06:45:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 08 Mar 2009 13:12:52 +0100, Grzexs wrote:
    >A tak przy okazji - czy ktoś może wymyślił jakiś bardzo prosty układ,
    >który mógłby zastąpić padniętą elektronikę w takiej świetlówce
    >energooszczędnej?

    Ten uklad w srodku juz jest bardzo prosty, a czesciej pada sama rura
    niz elektronika.

    J.