  • 1. Data: 2009-02-26 12:27:20
    Temat: Maszyna do wytwarzania 'g'
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Chodzi mi po głowie pomysł na wirówkę
    do filtrowania większej (10-20 litrów)
    ilości płynów. Konkretniej wyobrażam to sobie
    jako wirujące poziomo koło szprychowe
    (lub nawet same szprychy, bez spinającej je obreczy,
    lub nawet pojedynczy pręt), do którego (których) będą zamocowane
    (szczegoly niewazne) elementy poddawane przeciazeniu.
    Pytanie jest takie: na co postawic ? Czy na duza predkosc
    katowa, czy na duze R ? Sila jak wiadomo zalezy od
    promienia liniowo, a od predkosci katowej kwadratowo,
    ale sa na pewno jakies ograniczenia technologiczne.
    Jakie zastosowac lozysko i jaki system napedu ?
    Paski klinowe beda ok ? Chcialbym uzyskac maks. 20g.

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2009-02-26 15:28:41
    Temat: Re: Maszyna do wytwarzania 'g'
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie zastosowac lozysko i jaki system napedu ?
    > Paski klinowe beda ok ? Chcialbym uzyskac maks. 20g.

    Są takie urządzenia działające. Przykładowo w krwiodawstwie tak się coś tam
    od czego oddziela. Kiedyś widziałem szczątki tego i tam jest po prostu
    łożyskowane lekkie pudełko do wkładania próbówek bezpośrednio na osi
    silniczka elektrycznego.

  • 3. Data: 2009-02-26 17:25:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 26 Feb, 15:28, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > od czego oddziela. Kiedyś widziałem szczątki tego i tam jest po prostu
    > łożyskowane lekkie pudełko do wkładania próbówek bezpośrednio na osi

    W laboratoriach analitycznych mają wirówki powyżej 6000G, ale tam się
    wkłada mililitry...
    Konrad

  • 4. Data: 2009-02-26 18:47:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
    > W laboratoriach analitycznych mają wirówki powyżej 6000G, ale tam się
    > wkłada mililitry...
    > Konrad

    Zakładając, że wyrównoważysz wirnik, to mniej więcej zasada działania może
    być podobna. Rzecz w tym, że albo wkładamy co najmniej dwa pojemniki
    symetrycznie, albo dajemy przeciwwagę. Poza tym 10-20 litów jeśli będzie
    źle wyrównoważone, to może zacząć latać, więc proponuję to przytwierdzić do
    podłogi - wcześniej jakoś nie zauważyłem tych 20 litów.

    Zamiennie możesz zrobić, jak w wirówce do prania pionowy bęben z żebrami,
    który będzie wirował. Zaletą jest to, że samo się wyrównoważy. Wadą, że po
    zatrzymaniu na ściankach zostaje ciężkie, zaś lekkie spłynie. Nie piszesz
    do czego to ma mieć zastosowanie, więc trudno ocenić, na ile będzie to
    wadą.

  • 5. Data: 2009-02-26 19:52:28
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl>

    pluton wrote:
    > Witam,
    >
    > Chodzi mi po głowie pomysł na wirówkę
    > do filtrowania większej (10-20 litrów)

    Zacier ma sie 'odstac', czy myle osoby?

> [...]
    > Jakie zastosowac lozysko i jaki system napedu ?
    > Paski klinowe beda ok ? Chcialbym uzyskac maks. 20g.

    Pralka moze pracować połozona? Jesli tak, najmniejszym
    kosztem pracy uszczelniasz beben, dodajesz radialnie
    przegrodki, nieco grzebiesz w sterowaniu i gotowe.
    Obroty rzedu 1000 na minute, to daje 50 g juz 5cm od osi..
    hmm, nie walnalem sie gdzies w obliczeniach?

    pozdrawiam
    --
    bartekltg
    ...aby UseNet rósł w siłę a trolle żyły dostatnio.

  • 6. Data: 2009-02-26 22:10:09
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    bartekLTG napisał(a):

    > Zacier ma sie 'odstac', czy myle osoby?

    Chyba nie mylisz - OIDP ;)

    > Pralka moze pracować połozona? Jesli tak, najmniejszym
    > kosztem pracy uszczelniasz beben, dodajesz radialnie
    > przegrodki, nieco grzebiesz w sterowaniu i gotowe.

    Slyszalem opowiesci Polakow pracujacych na kontraktach w Iraku w latach
    80 zeszlego wieku, ze wlasnie w pralkach automatycznych trzymali zacier
    na kwaterach. :) Szczegolow technicznych nie znam niestety...

  • 7. Data: 2009-02-27 00:00:12
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    bartekLTG <b...@o...ciach.pl> napisał(a):

> [...]
    > Obroty rzedu 1000 na minute, to daje 50 g juz 5cm od osi..
    > hmm, nie walnalem sie gdzies w obliczeniach?

    Nie , tu mozna sprawdzić:
    http://www.centrifuge.org.uk/page.p?p=rcfrpmcalc

    WM

  • 8. Data: 2009-02-27 00:07:39
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl>

    WM wrote:

    > Nie , tu mozna sprawdzić:
    > http://www.centrifuge.org.uk/page.p?p=rcfrpmcalc

    Wyglada, ze pamietam wzorki;)

    PS, chyba nie wkleilem kalkulatora ostatnio:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&rls=com.microsoft%
    3Apl&q=%282*pi*1000%2F%2860s%29%29%5E2*5cm%2F%289.81
    m%2Fs%5E2%29&lr=

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-02-27 00:09:31
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl>

    zbigi wrote:

> [...]
    > latach 80 zeszlego wieku, ze wlasnie w pralkach automatycznych
    > trzymali zacier na kwaterach. :) Szczegolow technicznych nie znam

    Ale trzymali tylko, czy uzywali do czegos innego
    niz jako zbiornik gdzie dojrzewał?

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-02-27 07:31:55
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>