  • 1. Data: 2009-03-07 12:40:51
    Temat: Kondensat z komina
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    Czołem.

    Od czego zależy ilość kondensatu wytrącającego się w kominie kotła ?
    Bywały zimy ciężkie i po sezonie z komina wyleciało pół szklanki, a po
    ostatniej nijakiej zimie wylałem prawie litr. Miałem pompkę która pchała
    toto do kanalizacji ( różnica poziomów ok. pół metra ), ale notorycznie
    psuje się, zapycha albo się o tym zapomina. Nie dało by się tego jakoś
    inaczej rozwiązać ? Może by to wpiąć w najniższym miejscu w wyrzut wody
    ze zmywarki - jest szansa że zostanie zassane ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2009-03-07 14:36:58
    Temat: Re: Kondensat z komina
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Od czego zależy ilość kondensatu wytrącającego się w kominie kotła ?
    > Bywały zimy ciężkie i po sezonie z komina wyleciało pół szklanki, a po
    > ostatniej nijakiej zimie wylałem prawie litr.

    Od temperatury spalin, która skolei jest zależna od temperatury zasilania
    wody.
    Jak masz automatykę pogodową, to przy wyższej temperaturze masz mniejszy
    przepływ chłodniejszych spalin i się chętniej kondensuje.
    Np przykład: przy parametrach wody 50/40 max temperatura spalin oscyluje
    140-160 a przy 80/60 ->160-180.
    Kociołek kondensacyjny? chyba nie...

> [...]
    > dało by się tego jakoś inaczej rozwiązać ? Może by to wpiąć w najniższym
    > miejscu w wyrzut wody ze zmywarki - jest szansa że zostanie zassane ?

    Czym się martwisz przy takiej ilości? Grawitacyjnie nie da rady?
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 3. Data: 2009-03-07 16:18:18
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    Lagoda pisze:

    > Czym się martwisz przy takiej ilości? Grawitacyjnie nie da rady?

    Nie da się, dostępna kanalizacja jest pół metra wyżej. Ryć dziurę w
    ścianie żeby się dostać do kanalizy poniżej raczej odpada.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2009-03-08 01:13:02
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Witam

    Ten kondensat to po części kwas siarkowy, więc nic dziwnego,że pompka nie
    wytrzymuje.
    Wykorzystując strumień wyrzutu wody ze zmywarki, można spróbować zrobić
    pompkę inżektorową. Schemat na pewno dostępny w sieci.

    PP

  • 5. Data: 2009-03-08 07:15:16
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    PL(N)umber_One pisze:
> [...]
    > Wykorzystując strumień wyrzutu wody ze zmywarki, można spróbować zrobić
    > pompkę inżektorową. Schemat na pewno dostępny w sieci.

    Schemat znalazłem, martwi mnie trochę konieczność zastosowania dyszy,
    czyli tłumienia przepływu. Zmywarce może się to nie spodobać.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2009-03-09 08:27:01
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Ten kondensat to po części kwas siarkowy,

    Chyba raczej siarkawy jednak z tego co wiem.
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 7. Data: 2009-03-09 10:39:18
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    PeJot ( home) wrote:
    > Schemat znalazłem, martwi mnie trochę konieczność zastosowania dyszy,
    > czyli tłumienia przepływu. Zmywarce może się to nie spodobać.

    zawsze możesz zrobić pompę napędzaną powietrzem, coś ala mamut

    w oczyszczalniach ścieków często stosuje się do przepompowywania różnych
    cieczy

    jeffrey

  • 8. Data: 2009-03-13 16:35:27

    jezeli ci taka ilosc bardzo przeszkadza mozesz zastosowac specjalna pompke
    do kondensatu (sani condens, wilo, grundfoss). ale te pompki sa raczej do
    duzej ilosc kondensatu z kotlow kondesacyjnych