  • 1. Data: 2016-07-11 22:53:09
    Temat: Czym zmierzyć czas trwania cienia?
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    EHLO grupa

    jest sobie laser mocy znikomej (850mW) świecący na czerwono, którego
    promień tworzy barierę, którą to co jakiś czas przecinają różne obiekty
    zasłaniając odbiornik (którego jeszcze nie wymyśliłem). muszę dość
    precyzyjnie (z dokładnością ok 1ns) zmierzyć czas trwania tego cienia,
    gdy trwa on w sumie około 1us. z odmierzaniem czasu sobie poradzę,
    potrzebuję pomysłu na detektor i układ kształtowania sygnału
    wyjściowego, najlepiej w postaci gotowca, czyli czegoś w stylu
    www.jameco.com/Jameco/Products/ProdDS/1552931.pdf ale dostosowanego do
    wymagań

    ave!

    a.

  • 2. Data: 2016-07-12 07:54:56
    Temat: Re: Czym zmierzyć czas trwania cienia?
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 11 Jul 2016 22:53:09 +0200, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:
    > precyzyjnie (z dokładnością ok 1ns) zmierzyć

    Jako detektor weź sobie diodę PIN. Jakieś pikusekundowe są.

    Sygnał z diody, po kondycjonowaniu i zanegowaniu, puść sobie do TAC,
    czyli przetwornika czas na amplitudę, gotowe kupisz w każdym sklepie
    z elektroniką dla fizyki jądrowej. Polon takie robił, Oxford pewnie
    ma. Z TAC puść do klasyfikatora impulsów, czyli MCA.

    Teoretycznie TAC i MCA sam możesz zrobić. TAC to z grubsza
    kondensator ładowany od startu do stopu. MCA możesz zastąpić
    komparatorem.

    Czymś takim robi się np. pomiar czasu przelotu cząstki przez
    detektor.

  • 3. Data: 2016-07-12 09:03:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-12 o 07:54, slawek pisze:
    > Polon takie robił
    Myślałem, że już nie istnieje.
    Teraz tak patrzę i chyba to zwie się Polon beta.

    Robert

  • 4. Data: 2016-07-12 15:18:42
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

> [...]
    > ładowany od startu do stopu. MCA możesz zastąpić komparatorem.
    >
    > Czymś takim robi się np. pomiar czasu przelotu cząstki przez detektor.

    ale to o 3 rzędy wielkości lepsze i droższe i precyzyjniejsze niż
    potrzebne... moje "obiekty" są widzialne gołym okiem, bez większego
    wysiłku :)

    a.

  • 5. Data: 2016-07-12 16:09:12
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 11.07.2016 o 22:53, Artur Miller pisze:
    > EHLO grupa
    >
    > jest sobie laser mocy znikomej (850mW) świecący na czerwono, którego
    > promień tworzy barierę,

    850mW?
    Jeszcze widzisz?

  • 6. Data: 2016-07-12 16:48:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Miller" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >obiekty zasłaniając odbiornik (którego jeszcze nie wymyśliłem). muszę
    >dość precyzyjnie (z dokładnością ok 1ns) zmierzyć czas trwania tego

    Poszukalbym/sprawdzil transceivery do sieci LAN.
    1Gb/s to dzis standard, powinno byc w miare tanio.

    J.

  • 7. Data: 2016-07-12 20:46:11
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-12 o 16:09, t-1 pisze:

    > 850mW?
    > Jeszcze widzisz?

    sorry, miało być uW :)

    a.

  • 8. Data: 2016-07-12 20:48:35
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-12 o 16:48, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Artur Miller" napisał w wiadomości grup
    >
    > Poszukalbym/sprawdzil transceivery do sieci LAN.
    > 1Gb/s to dzis standard, powinno byc w miare tanio.
    >
    > J.

    też mialem taki pomysł, choćby wspomniany HFBR2416, na 160MBaud. gdzieś
    leży garść, popróbuję w wolnej chwili sprawdzić czy w ogóle się nadaje
    takie rozwiązanie, obniżając tymczasowo wymagania.

    a.

  • 9. Data: 2016-07-13 00:01:05
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Jul 2016 15:18:42 +0200, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:
    > ale to o 3 rzędy wielkości lepsze i droższe i precyzyjniejsze niż
    > potrzebne... moje "obiekty" są widzialne gołym okiem, bez większego
    > wysiłku :)

    Inne podejście to zliczanie impulsów z generatora (np. ile taktów
    procesor dostał) w czasie gdy to coś jakoś leciało. Przy 16MHz
    powinno dać się uzyskać rozdzielczość rzędu 100 nanosekund.

    Ważne aby detektor światła był dostatecznie szybki. "Zwykła
    Fotodioda" powinna dać radę, fotooporniki i fotoogniwa raczej nie.

  • 10. Data: 2016-07-13 00:14:16
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-13 o 00:01, slawek pisze:

> [...]
    >
    > Ważne aby detektor światła był dostatecznie szybki. "Zwykła Fotodioda"
    > powinna dać radę, fotooporniki i fotoogniwa raczej nie.

    część cyfrowa nie jest problemem. chodzi właśnie mi o ten detektor,
    dostaję wysypki jak widzę w układzie kondensator nie służący do
    blokowania zasilania :D

    a.