  • 1. Data: 2016-07-11 21:15:10
    Temat: Overmax Camspot 4.1 - dziwne kolory
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Chwaliłem tę kamerę, to wywinęła mi jakiś dziwny numer.
    Od paru dni jeden z egzemplarzy wyświetla mi dziwne kolory - tam gdzie
    powinna być zieleń jest jasna róż/jasna czerwień albo żółć, a obraz w
    ogóle wygląda jakoś blado.
    Początkowo pomyślałem, że to awaria mechanicznego filtra ale jedna rzecz
    nie pasuje mi do tej teorii - po przysłonieniu obiektywu wciąż słychać
    przełączanie mechanizmu, a w mocny udało mi się zaobserwować różnicę
    pomiędzy trybem zwykłym i IR (obraz jest albo monochromatyczny, albo ma
    takie dziwne kolory).

    Sądziłem, że może to powód ustawień, ale hard reset niczego nie zmienił.

    Co może być powodem takiego stanu rzeczy? Mogę zrobić coś poza
    odesłaniem kamery do naprawy gwarancyjnej?

  • 2. Data: 2016-07-11 21:43:58
    Temat: Re: Overmax Camspot 4.1 - dziwne kolory
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Chwaliłem tę kamerę, to wywinęła mi jakiś dziwny numer.
    > Sądziłem, że może to powód ustawień, ale hard reset niczego nie zmienił.

    hr...Kamery, czy ustawień?

    > Co może być powodem takiego stanu rzeczy? Mogę zrobić coś poza
    > odesłaniem kamery do naprawy gwarancyjnej?

    Twój opis pasuje mi do przestawionego parametru "hue"/"odcień".
    A skoro masz kilka (sugeruje to fraza "jeden z egzemplarzy"), to jak się
    kończy podwójna podmiana, tzn. "dobra" kamera na miejsce "felernej" i
    odwrotnie (ale bez zamiany sterowników), czy problem przeskoczy wraz z
    kamerą, czy zostanie, gdzie był?

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 3. Data: 2016-07-11 22:43:12
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-07-11 o 21:43, HF5BS pisze:

    > hr...Kamery, czy ustawień?

    A co za różnica? Czy HR kamery nie powinien też zresetować ustawienia?
    Albo inaczej: jak zresetować ustawienia, bez przywracania kamery do
    stanu fabrycznego?

    > Twój opis pasuje mi do przestawionego parametru "hue"/"odcień".

    Problem w tym, że nigdzie nie widzę takiej opcji...

    Chwila, co i jak mam podmienić?

  • 4. Data: 2016-07-11 22:55:36
    Od: JaNus <bez@adresu>

> [...]
    > "felernej" i odwrotnie (ale bez zamiany sterowników), czy problem
    > przeskoczy wraz z kamerą, czy zostanie, gdzie był?

    Na pl.comp.pecet jest w zwyczaju zalecać wymianę zasilacza, tym
    wszystkim, którzy wychodzą poza tematykę grupy (taki żart środowiskowy).
    Ale w tym wypadku zasilanie faktycznie może być jedną z przyczyn.
    Dlatego gdy będziesz robił to, co proponuje "HF5BS" - to w takiej
    "przesiadce na herbatce" (u szalonego kapelusznika) uwzględnij też i
    zasilanie!

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 5. Data: 2016-07-11 23:00:54
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-07-11 o 22:55, JaNus pisze:

    > Dlatego gdy będziesz robił to, co proponuje "HF5BS" - to w takiej
    > "przesiadce na herbatce" (u szalonego kapelusznika) uwzględnij też i
    > zasilanie!

    Kamera zasilana z zasilacza zestawu, poprzez kabel ethernetowy. Z jednej
    strony, przy switchu przetlotka "wstrzykująca" zasilanie, z drugiej
    przeprowadzająca odwrotną operację. Ta druga została przeze mnie
    skrócona, aby mieściła się w puszcze przy kamerze.

    Długość kabla ethernetowego od zasilacza to jakieś 2-3 metry.

    Docelowo ta kamera (wraz z paroma innymi) ma być zasilana z zasilacza
    buforowego.

  • 6. Data: 2016-07-12 09:25:01
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > A co za różnica? Czy HR kamery nie powinien też zresetować ustawienia?

    Teoria potrafi się rozminąć z praktyką.

    > Albo inaczej: jak zresetować ustawienia, bez przywracania kamery do
    > stanu fabrycznego?

    Jedyne co widzę, reinstalacja sterów i programu obsługi.

    > Problem w tym, że nigdzie nie widzę takiej opcji...

    Widocznie uznano, że już nie jest potrzebna. Za dawniejszych lat spotykałem
    to w programach sterujących.

    > Chwila, co i jak mam podmienić?

    Jeśli masz więcej niż jedną kamerę, to wydawało mi się proste - dwie kamery
    między sobą.
    Jak problem powędruje, problem przypisałbym do kamery, jak zostanie, to do
    ustawień.
    Wydaje mi się, że obciąć sobie połowę problemu do rozpoznania, to dużo, nie
    szukać po omacku wszędzie.
    Dobra... spadam z wątku.

  • 7. Data: 2016-07-12 09:30:46
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
    > Na pl.comp.pecet jest w zwyczaju zalecać wymianę zasilacza, tym
    > wszystkim, którzy wychodzą poza tematykę grupy (taki żart środowiskowy).
    > Ale w tym wypadku zasilanie faktycznie może być jedną z przyczyn.

    Żeby tylko w tym, to by naprawiacze nas ozłocili!

    > Dlatego gdy będziesz robił to, co proponuje "HF5BS" - to w takiej
    > "przesiadce na herbatce" (u szalonego kapelusznika) uwzględnij też i
    > zasilanie!

    Prawdopodobnie właśnie zasilaniem "załatwiłem" sobie dysk z cennymi danymi i
    czeka on sobie teraz na zmiłowanie, aż uzbieram na odzysk danych w labie...
    5V było za małe i logika cipiała, aż ocipiałe głowice prawdopodobnie zaczęły
    frezować nośnik... A ja nie zauważyłem tego w porę... Więc twoja uwaga jest
    ze wszechmiar słuszna.

  • 8. Data: 2016-07-12 09:38:15
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-07-12 o 09:25, HF5BS pisze:

    > Jedyne co widzę, reinstalacja sterów i programu obsługi.

    Nie rozumiemy się. To prosta kamera IP. Opisane problemy występują
    zarówno przy podglądzie przez ONVIF (np. na Androidzie) jak i w
    przypadku interfejsu WWW. Nie ma jako takich sterowników, a program do
    obsługi to kawałek nieskomplikowanego softu do wykrywania kamer i
    podglądu nadawanego przez nie obrazu. Praktycznie go nie używam.

    > Widocznie uznano, że już nie jest potrzebna. Za dawniejszych lat
    > spotykałem to w programach sterujących.

    Podstawowym pytaniem w takim razie jest, co zmieniło te ustawienia i
    dlaczego przetrwały one HR kamery?

    > Jeśli masz więcej niż jedną kamerę, to wydawało mi się proste - dwie
    > kamery między sobą.

    Ciągle nie rozumiem. Jak niby ma polegać ta podmiana kamer IP? Mam
    zamienić wtyczki RJ45 miejscami? :>

  • 9. Data: 2016-07-12 10:07:24
    Od: ajt <a...@a...com.pl>

    W dniu 2016-07-12 o 09:38, Atlantis pisze:

    > Ciągle nie rozumiem. Jak niby ma polegać ta podmiana kamer IP? Mam
    > zamienić wtyczki RJ45 miejscami? :>

    Zamienić miejscami KAMERY. Nie zestawy kamera+zasilacz+kabel i co tam
    jeszcze po drodze, tylko odpiąć same gołe kamery od sieci, zasilaczy i
    zamienić je miejscami :)
    Andrzej
    www.radom.city

  • 10. Data: 2016-07-12 10:38:20
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-07-12 o 10:07, ajt pisze:

    > Zamienić miejscami KAMERY. Nie zestawy kamera+zasilacz+kabel i co tam
    > jeszcze po drodze, tylko odpiąć same gołe kamery od sieci, zasilaczy i
    > zamienić je miejscami :)

    Jeszcze raz zapytam: co mi to da? :) Druga kamera jest zainstalowana
    zaraz obok. Kable doprowadzone do tej samej puszki. Zamienienie
    miejscami wtyczek RJ45 oznacza podłączenie do innego portu switcha i
    zasilanie z innego zasilacza.
    Poza tym problem z kolorami widoczny jest także na podglądzie WWW, a
    więc problem ewidentnie leży wewnątrz kamery.

    Ja rozumiem, że gdybyśmy mówili o kamerach analogowych - wtedy
    faktycznie można by podejrzewać, że jedno wejście analogowe w
    rejestratorze jest uszkodzone. Jednak jeszcze nie słyszałem, żeby
    cyfrowa kamera przekłamywała kolory z powodu podłączenia do wadliwego
    portu w switchu...