  • 1. Data: 2020-07-07 19:15:14
    Temat: DDR4 na 1.35v
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jak wiadomo DDR4 jest na 1.2v

    Sklepy czesto podają przy niektórych DDR4 napiecie 1.35v
    Wujek google dostarcza mętnych zeznań przeważnie zestrachanych
    overclockerów w nurcie ile jeszcze mozna zapodać woltów zanim
    pojawi się the magic white smoke.

    1.35v to napiecie

    a) przy którym w ogóle taki ram zadziała
    b) przy którym zadziała szybciej niż przy 1.2v
    c) płyta umi i sama tyle zapoda 1.35v na pamięci
    d) płyta nie umi i trzeba samemu nastawic 1.35v w bios
    e) jeszcze inne

    drugie pytanie czy te radiatory rogate na pamięciach to trzymaja się
    tylko na glucie i przy montażu jest szansa je zepchnąć ze scalaków albo
    razem ze scalakami odlepić od pcb?

    --
    Piter

    tanio to już było

  • 2. Data: 2020-07-07 21:39:43
    Temat: Re: DDR4 na 1.35v
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 07/07/2020 18:15, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > drugie pytanie czy te radiatory rogate na pamięciach to trzymaja się
    > tylko na glucie i przy montażu jest szansa je zepchnąć ze scalaków albo

    Ja mam w jednym kompie DDR4 1.35V (szybsze, 3200 MHz), taka jest ich
    specyfikacja i tyle każą BIOSowi im dać. I drugie kości w drugim kompie,
    DDR4 1.2V, 2400 MHz.
    A więc każda kość ma swoją specyfikacje i jej się trzyma, user nie
    powinien zmieniać aż tak drastycznie z 1.2 na 1.35 jeśli nie wie, co robi.

    a) Dawaj tyle prądu ile specyfikacja każe, chyba, że jesteś
    doświadczonym overclockerem
    b) Voltage nie ma wpływu na wydajność tylko na stabilność
    c) Wiele płyt jest "głupich", i musisz wejść do BIOSu i ustawić prędkość
    i voltage tak jak specyfikacja RAMu mówi, w moim przykładzie ja muszę
    ustawić u siebie 3200MHz 1.35V, w przeciwnym wypadku pracuje domyślnie
    jako 2400 MHz 1.2V

    A odnośnie radiatorów to gimmick, gówno to daje, można to nawet zdjąć
    jak Ci się nie podobają ;) Ale oczywiście ryzykujesz uszkodzenie
    scalaków, a więc twoja sprawa, czy chce Ci się je zdzierać.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2020-07-07 21:57:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:re2j20$v54$1$pioruns@news.chmurka.net>
    user pioruns pisze tak:

> [...]
    > przykładzie ja muszę ustawić u siebie 3200MHz 1.35V, w przeciwnym
    > wypadku pracuje domyślnie jako 2400 MHz 1.2V

    acha ale zapracują na 1.2v, to spoko.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 4. Data: 2020-07-07 22:05:15
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 07/07/2020 20:57, PiteR wrote:
    > in <news:re2j20$v54$1$pioruns@news.chmurka.net>

    > acha ale zapracują na 1.2v, to spoko.

    Tak jest, każda nowa kość zawsze włączy się na domyślnym, najwolniejszym
    2400/2133 MHz 1.2V (tyle płyty główne domyślnie RAMom dają), dopiero
    user może sobie ustawić 3200 MHz i inny voltage jak chce i jak
    specyfikacja RAMu tak zaleca.

    --
    pozdrawiam, pioruns