  • 1. Data: 2020-07-05 18:13:46
    Temat: Dysk SSD dla intefejsu SCSI LVD - jest takie coś?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Istnieje taki wynalazek? Dysk SSD z interfejsem SCSI LVD U160.
    Trzeba zastąpić dysk 18.5GB Seagate Cheetach ST318305LC SCSI LVD U160
    80pin SCA-2. Lubią padać i niewiele już tego jest.

    PS. nie jest prosto z resztą sprzętu, to SGI Octane z procesorem RISC,
    systemem IRIX (Unix) i filesystemem XFS.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2020-07-05 18:46:40
    Temat: Re: Dysk SSD dla intefejsu SCSI LVD - jest takie coś?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-07-05 o 18:13, Irokez pisze:
> [...]
    >
    > PS. nie jest prosto z resztą sprzętu, to SGI Octane z procesorem RISC,
    > systemem IRIX (Unix) i filesystemem XFS.

    Ten dysk to siedzi solo na kontrolerze, czy uczestniczy w jakimś RAID?

    Czy system go nie zajedzie?
    W serwerach obsługa TRIM jest od stosunkowo niedawna.

    Ja u dystrybutorów widzę najróżniejsze interfejsy dla SSD, ale żadnego z
    rodziny SCSI. Natomiast widziałem już serwer z SSD na SCSI, ale kilka
    lat temu. Nawet nie pamiętam, na jakim to spotkaniu było.

    W starych inernetach widzę Altima E3S320 na Ultra320 SCSI i w zasadzie
    niewiele więcej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2020-07-05 19:54:41
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-07-05 o 18:46, Adam pisze:

    > Ten dysk to siedzi solo na kontrolerze, czy uczestniczy w jakimś RAID?

    jeden

    > Czy system go nie zajedzie?
    > W serwerach obsługa TRIM jest od stosunkowo niedawna.

    a tego nie wiem czy zajedzie...

> [...]
    > lat temu. Nawet nie pamiętam, na jakim to spotkaniu było.
    >
    > W starych inernetach widzę Altima E3S320 na Ultra320 SCSI i w zasadzie

    Znalazłem też takie coś, ale jak to działa to już nie za bardzo:
    https://www.parhelia-bv.nl/storage/scsi-ssd/red-rock
    -technologies-rrt-35sfs-sc-detail

    hmm...

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2020-07-06 02:55:32
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Adam <a...@p...onet.pl>
    w artykule <news:rdt05i$b58$1$Adam@news.chmurka.net> pisze:

    > Ja u dystrybutorów widzę najróżniejsze interfejsy dla SSD, ale żadnego
    > z rodziny SCSI. Natomiast widziałem już serwer z SSD na SCSI, ale
    > kilka lat temu. Nawet nie pamiętam, na jakim to spotkaniu było.

    Przecież są SSD SAS - tego też nie widziałeś? Bo widzieć starsze
    interfejsy SCSI to jak zobaczyć SSD IDE/ATA. To już prędzej znajdzie się
    adapter/przejściówka z jakiegoś SCSI na SAS.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 5. Data: 2020-07-06 08:13:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-07-06 o 02:55, Andrzej P. Wozniak pisze:
> [...]
    > interfejsy SCSI to jak zobaczyć SSD IDE/ATA. To już prędzej znajdzie się
    > adapter/przejściówka z jakiegoś SCSI na SAS.

    Piszę o dysku SSD z interfejsem SCSI.
    To jest zupełnie inna konstrukcja niż SAS.
    Ponadto do kontrolerów SAS z reguły można wkładać dyski SATA, w tym SSD
    SATA.
    Natomiast nie przypominam sobie przejściówki SCSI 160 LVD na SAS, a w
    serwerach siedzę od czasów Novella 3.11
    Zresztą SAS i SCSI zupełnie inaczej gadają, trzeba by zrobić praktycznie
    cały pseudo-kontroler, razem z magistralą i terminowaniem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2020-07-06 16:49:56
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    w artykule <news:rdufdt$7io$1$Adam@news.chmurka.net> pisze:

    > Piszę o dysku SSD z interfejsem SCSI.
    > To jest zupełnie inna konstrukcja niż SAS.

    Niezupełnie. SAS oznacza Serial Attached SCSI, czyli założenia na pewnym
    poziomie są te same. Podstawowa jest różnica między złączem równoległym a
    szeregowym, podobnie jak między SATA a IDE/ATA czy Centronics a USB.

    > Ponadto do kontrolerów SAS z reguły można wkładać dyski SATA, w tym SSD
    > SATA.

    Jak widać, w przypadku współczesnych złączy szeregowych ktoś poszedł po
    rozum do głowy. Przynajmniej na jakiś czas, bo teraz SATA też niektórym
    zaczyna zawadzać.

    > Zresztą SAS i SCSI zupełnie inaczej gadają, trzeba by zrobić praktycznie
    > cały pseudo-kontroler, razem z magistralą i terminowaniem.

    Dlatego napisałem adapter/przejściówka. Jeśli wspomniany Red Rock robi
    kontrolery dysku SSD z interfejsem SCSI, to niby dlaczego na AliExpress ma
    nie być adapterów SAS-SCSI? Bo nikt o nie nie zapytał? Zamówisz, to
    zrobią, tylko pozostają dwa pytania:
    * Czy z rozwiązań dysk SATA/SAS SSD + adapter albo dysk z Red Rock któreś
    będzie istotnie tańsze?
    * Czy któreś rozwiązanie będzie dużo bardziej niezawodne?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 7. Data: 2020-07-07 22:43:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-07-06 o 16:49, Andrzej P. Wozniak pisze:
> [...]
    > któreś będzie istotnie tańsze?
    > * Czy któreś rozwiązanie będzie dużo bardziej niezawodne?

    No więc.. RedRock SLC 32GB to koszt 1400 dolarów plus wysyłka. I brak
    gwarancji że zadziała.

    Tak więc pomysł spalony, trzeba się obkupić w to co jeszcze jest z HDD
    dostępnego.

    zdrówko

    --
    Irokez