  • 1. Data: 2020-07-02 22:44:11
    Temat: RAM jedno i dwustronny
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Wiem, że jest taka właściwość RAM. Czy to można poznać po tych
    parametrach RANKS, BANKS?
    Ostatnio zaglądałem do takiego staruszka z DDR2 i są tam dwa różne modele
    modułów RAM po 1GB. Pojedynczo działają, ale obie na raz nie są wykrywane
    przez bios i windows - widać tylko 1GB. Dziwi mnie to, że przy tym hwinfo
    widzi oba moduły.
    No i jeden ma Ranks:1, Banks:8, drugi Ranks:2, Banks:4 Takie same
    taktowania.
    Który z nich jest jednostronny(wydaje mi się, że ten 1,8), a który dwu?
    Gdzieś znalazłem, że te laptopy były (jakaś stara Toshiba L30) takie
    kapryśne. Myślę, że jak się dobierze pod tym kątem druga kość to powinno
    zadziałać. Tylko chyba lepiej jak to będą jednostronne.

  • 2. Data: 2020-07-03 01:51:33
    Temat: Re: RAM jedno i dwustronny
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 02/07/2020 21:44, pueblo wrote:
> [...]
    > kapryśne. Myślę, że jak się dobierze pod tym kątem druga kość to powinno
    > zadziałać. Tylko chyba lepiej jak to będą jednostronne.

    Tak, jednostronne są nadal stabilniejsze do dzisiaj w porównaniu do
    dwustronnych. Wystarczy zobaczyć, co się działo przy wydaniu pierwszych
    Ryzenów 1xxx, kupowanie RAMu to było jak poszukiwanie świętego Graala,
    kość taktowana 3200 a najlepszym wypadku szła 3200 Mhz, w złym 2400, a w
    najgorszym w ogóle nie działała na danej płycie głównej ;) Upgrady BIOSu
    trwały miesiące jak nie kwartały a i do dzisiaj niektóre płyty główne
    się gryzą z dwustronnymi ramami, szczególnie jak zamontujesz 4 kości.

    Odpowiadając na twoje pytanie niestety nie wiem jak to wyczytać z
    ranks/banks, zobacz fizycznie czy nie ma modułów po dwóch stronach
    widocznych.
    A żeby rozwiązać twój problem to sprzedaj jedną z kości i kup inną z
    neta o identycznym rozstawieniu albo i identyczny model wtedy powinny
    działac dwa naraz.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2020-07-03 11:21:58
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-07-03 o 01:51, pioruns pisze:

    > Odpowiadając na twoje pytanie niestety nie wiem jak to wyczytać z
    > ranks/banks, zobacz fizycznie czy nie ma modułów po dwóch stronach
    > widocznych.

    https://www.oempcworld.com/support/singlevsdualram.h
    tml

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2020-07-03 13:41:37
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 03/07/2020 10:21, Irokez wrote:

    > https://www.oempcworld.com/support/singlevsdualram.h
    tml

    O, dzieki:)

    --
    pozdrawiam, pioruns

  • 5. Data: 2020-07-05 11:56:55
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj pioruns, 03 lip 2020 w news:rdn5hi$lru$1$pioruns@news.chmurka.net
    napisałeś/aś:

    tml

    > O, dzieki:)

    No to tak jak przypuszczałem. Dziwne jest to że ten laptop widział 2
    kości różnostronne, ale mniejsze. Dwóch różnostronnych większych nie
    widział chociaż miały takie same taktowania itp.