  • 1. Data: 2015-06-02 10:21:17
    Temat: DPF ciąg dalszy
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Witam,

    uwaga, znów będzie długie :)

    Dla tych, którzy nie pamiętają. Chevrolet Captiva 2l, przejechane 125
    tys. Filtr DPF wypala się co 50 km. Przez ten czas kilku mechaników
    (ogólnie niekompetencja poraża) oraz ASO. Pierwszych 3 mechaników
    diagnoza - wszystko ok, nie kopci, nie ma błędów jeździć i się nie
    zastanawiać, tankować lepsze paliwo. ASO stwierdziło podkładki pod
    wtryskami. Wymieniał mi je mechanik z mojej miejscowości. Sytuacja bez
    zmian.

    Za radą grupy uzbroiłem się w OBD, Torque i aplikację DPF info. Okazał
    się, że to są bez najmniejszych wątpliwości objawy wypalania się filtra.
    Ta aplikacja (komputer bosch i delphi(?)) pokazuje jakieś dziwne
    wartości % tzn: przez większość czasu zapełnienie filtra jest na
    poziomie 4%, jak wejdzie na 6% zaczyna się procedura wypalania, spada
    potem do 4%, 2%, 0%, po czym procedura się kończy i po kilku kilometrach
    wchodzi znowu na 4%.

    Okresowo także pojawiał się błąd p0401 (niedostateczny przepływ w
    zaworze egr). Wymieniłem ze znajomym egr na nowy (oryginalny), żeby już
    nie bawić się w czyszczenie (był tylko lekko brudny od sadzy, żadnej
    smoły) i bez najmniejszych wątpliwości wykluczyć ten element. Niestety
    błąd pojawia się nadal.

    Podsumowałem to wszystko, pojechałem do lepszego warsztatu (Bosch) i
    powiedziałem żeby sprawdzili wszystko jak leci. Diagnoza - turbina do
    wymiany (pokrzywione, połamane łopatki, leci z niej olej), podkładki pod
    wtryskami nie ruszone od nowości (!!!), w zasadzie ich nie ma,
    przedmuchy jak cholera, do wymiany także końcówka jednego wtryskiwacza,
    była jakaś spuchnięta.

    Okazało się, że poprzedni mechanicy nie zrobili NIC poza wymianą oleju.

    Turbina nowa (regenerowana), wszystko zrobione, wyczyszczone, wtryski
    parametry jak nowe. Powiedzieli, że ten błąd to też pewnie od tych
    przedmuchów, i że filtr powinien się już tak nie wypalać, a błąd
    zniknąć. Co ciekawe, tak naprawdę to poza ładnym gwizdem turbiny nie ma
    żadnych zmian w mocy czy kulturze pracy silnika (czyli ok)...

    Niestety sytuacja nadal constans. A nawet gorzej, bo 2x zapaliła mi się
    kontrolka DPF, co wcześniej nie miało miejsca.

    Znalazłem ofertę regeneracji filtrów przez wypalanie w piecu - niby
    usuwa 99% osadów, opinie są dobre. Podjechałem, facet podłączył manometr
    (nie można było tak od razu?) - filtr zapchany praktycznie na max.

    Pomyślałem, że musiałem go zapchać przez jazdę z uszkodzoną turbiną i
    wtryskiwaczem. Czyli wszystko jasne, euforia, że to już koniec sprawy.
    Wypalili filtr. Poniżej skan:

    http://pokazywarka.pl/srn7g1/

    Odebrałem auto. Wskazanie dpf info 0%, wszystko zresetowali. Jadę, po 2
    km 2%, zaraz potem 4% no i pierwsze wypalanie po 18km od wyjechania z
    warsztatu (?!). Zrobiłem ponad 200km i wypalanie miało miejsce od
    początku do końca 4 razy. Błąd p0401 nadal się okresowo pokazuje, a ja
    już jestem siwy...

    Wymienione:
    - czujnik ciśnienia filtra DPF
    - zawór egr
    - podkładki pod wtryskami (nie ma żadnych przedmuchów)
    - turbina
    - sprawdzone wtryski
    - zregenerowany dpf

    Sprawę traktuję już ambicjonalnie i muszę wypić to piwo, którego sobie
    pośrednio naważyłem jak stwierdziłem, że używany diesel, to może nie
    taki zły pomysł :)

    Co jeszcze można zrobić? Poza wycinką filtra oczywiście :) Ktoś wie
    jakie elementy jeszcze poza czujnikiem różnicy ciśnień inicjują
    rozpoczęcie procedury regeneracji? Czy i jak p0401 może być powiązany z
    tym zbyt częstym wypalaniem?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-06-02 10:43:09
    Temat: Re: DPF ciąg dalszy
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > jakie elementy jeszcze poza czujnikiem różnicy ciśnień inicjują
    > rozpoczęcie procedury regeneracji? Czy i jak p0401 może być powiązany z

    Moze da sie podejsc bardziej komputerowo i zresetowac komp lub
    przeladowac/zaktualizowac oprogamowanie?
    Wspolczuje, swego czasu przerabialem podobne problemy. Skonczylo sie na
    wtopieniu worka pieniedzy, nierozwiazanych klopotach, sprzedazy i
    zakupie dobrej poniemieckiej Skody, starszej o 2 lata...ktora zapewnila
    mi nieosagalny wczesniej poziom nirwany. Jedyne co przy niej zrobilem to
    wymiana przegubow i oleju/filtrow. Nie ma DPF, tylko dwumasa.

  • 3. Data: 2015-06-02 10:54:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 02 Jun 2015 10:21:17 +0200, twistedme

    > Wypalili filtr. Poniżej skan:

    Przed "regeneracją" jak to wyglądało?

    > Wymienione:
    > - czujnik ciśnienia filtra DPF

    Jeden? AFAIK są ich dwa/trzy w tandemie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2015-06-02 11:07:45
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 10:54, Myjk pisze:
    > Tue, 02 Jun 2015 10:21:17 +0200, twistedme

    > Przed "regeneracją" jak to wyglądało?

    > Jeden? AFAIK są ich dwa/trzy w tandemie.

    http://sklep2.equatro.ogicom.pl/media/products/505d8
    8af450aaffe1ef3fba7331dc282/images/thumbnail/big_PA2
    81248.JPG?lm=1417012564

  • 5. Data: 2015-06-02 12:02:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 02 Jun 2015 11:07:45 +0200, twistedme

    Ładny. Malezyjski. ;) Ale nadal jeden.

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2015-06-02 12:20:49
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 12:02, Myjk pisze:
    > Tue, 02 Jun 2015 11:07:45 +0200, twistedme

    > Ładny. Malezyjski. ;) Ale nadal jeden.

    a gdzie jest drugi?

    Jedna rurka bierze ciśnienie sprzed filtra, druga z zza i tyle. Jest
    jeszcze czujnik temperatury 96436269

  • 7. Data: 2015-06-02 12:38:01
    Od: p...@g...com

    --Co jeszcze można zrobić?

    a co bylo zrobione ? odhaczyc mozna punkt 2 i ew. 1 choc osobiscie zainwestowalbym
    pare zeta w OPCOM-a, Opel Antara chyba podejdzie podpytaj na forum ...

    1 porzadna diagnostyka (opcom/tech 2)
    2 podmianka czujnika dpf aby wykluczyc jego awarie
    3 szukanie nieszczelnosci w ukladzie

    pozostaje punkt 3 czyli prozaiczne szukanie dziury w calym :-)

    --Ktoś wie jakie elementy jeszcze poza czujnikiem różnicy ciśnień inicjują
    rozpoczęcie procedury regeneracji?

    ECU choc jesli jestes pewien stopnia wypelnienia to on MUSI byc wiekszy niz 80% zeby
    ECU dal sygnal ... ciekawym pomyslem wydaje sie tez mozliwosc oszukania czujnika temp
    plynu chlodzacego aby dawal do ECU mniej niz 70C co tez powinno przyblokowac
    wypalanie :-)

    P.

  • 8. Data: 2015-06-02 12:41:21
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spuchnięta.
    >
    > Okazało się, że poprzedni mechanicy nie zrobili NIC poza wymianą oleju.

    Ten mechanik, co wywieniał Ci podkładki pod wtryskami tez ich nie wymienił?
    Nie zauważyłeś, że ubywa Ci dużo oleju przez turbinę?
    Co połamało łopatki w turbinie?

> [...]
    > Co ciekawe, tak naprawdę to poza ładnym gwizdem turbiny nie ma żadnych
    > zmian w mocy czy kulturze pracy silnika (czyli ok)...

    Czy ten serwis Boscha nie naciągnął Cię na niepotrzebne naprawy?

> [...]
    > elementy jeszcze poza czujnikiem różnicy ciśnień inicjują rozpoczęcie
    > procedury regeneracji? Czy i jak p0401 może być powiązany z tym zbyt

    Czy masz szczelny dolot powietrza, rurki do EGR i układ wydechowy?
    Czy rurki do czujnika ciśnienia filtra DPF były jakoś sprawdzane?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2015-06-02 12:53:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 02 Jun 2015 12:20:49 +0200, twistedme

    > Jedna rurka bierze ciśnienie sprzed filtra, druga z zza i tyle. Jest
    > jeszcze czujnik temperatury 96436269

    Racja, mojakulpa.

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2015-06-02 12:59:04
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 12:41, yabba pisze:
> [...]

    > Ten mechanik, co wywieniał Ci podkładki pod wtryskami tez ich nie wymienił?
    > Nie zauważyłeś, że ubywa Ci dużo oleju przez turbinę?

    No właśnie kutafon nie ruszył tego w ogóle. Oleju nie ubywało na
    bagnecie wcale. Mówili, że najprawdopodobniej jakiś nagar musiał się tam
    dostać.

    > Czy ten serwis Boscha nie naciągnął Cię na niepotrzebne naprawy?

    Widzę, że to taka branża, że trzeba się dokładnie na wszystkim znać i
    stać za plecami "fachowca" i mówić mu co ma zrobić... Jakbym miał
    narzędzia i wiedzę, to bym sobie sam naprawiał. Widziałem turbinę, bo
    sam ją wymieniałem na zregenerowaną, pokazali mi końcówkę wtrysku,
    pokazali mi wydruki z testu. Nie wiem, czy mnie naciągnęli.

    > Czy masz szczelny dolot powietrza, rurki do EGR i układ wydechowy?
    > Czy rurki do czujnika ciśnienia filtra DPF były jakoś sprawdzane?

    Niby było, ale już nie ufam na słowo, każę jeszcze sprawdzić. Rurki mam,
    bo kupiłem razem z czujnikiem, to każę wymienić dla pewności. Ale któryś
    tam twierdził, że jakby były rurki nieszczelne, to wywalało by błąd,
    albo by się nie wypalał w ogóle, a nie co 50 km...

    Dzięki.