    From: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Datatool Digi - programowanie
    Date: Tue, 19 May 2009 18:35:26 +0000 (UTC)
    Sender: 6...@c...chello.pl

    Hej,
    Od dwoch dni probuje zaprogramowac wyswietlacz biegow firmy Datatool. Byl
    on zalozony przez poprzedniego wlasciciela i dzialal calkiem dobrze do
    czasu, gdy musialem odlaczyc zegary od zasilania. Wydaje mi sie, ze robie
    wszystko zgodnie z instrukcja, czyli:

    1.) Reset urzadzenia i przestawienie w tryb programowania za pomoca zwarcia
    na pomaranczowym kablu.
    2.) Zaprogramowanie ilosci biegow poprzez zwieranie pomaranczowego kabla
    3.) Wrzucenie 1 biegu i utrzymywanie obrotow pomiedzy 2-4k dopuki nie
    4.) zaswieci sie szybko numer biegu
    5.) Utrzymywanie obrotow dopuki nie pojawi sie kreska oznaczajaca, ze bieg
    zostal zapamietany.

    I tu sie wlasnie pojawia problem, chocbym nie wiem jak dlugo katowal
    motocykl na stojaku to nie jestem w stanie zaprogramowac wiecej niz 1-2
    biegow. Czytalem instrukcje na wszystkie mozliwe sposoby. Znalazlem nawet
    film na YT, ktory pokazuje jak powinno sie programowac urzadzenie:
    http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=4tuVMoSen
    t4

    U mnie to po prostu nie dziala. Nie ma zadnego algorytmu zgodnie z ktorym
    mozna dojsc do sytuacji, w ktorej bieg jest zapamietywany. Czasami
    dochodze do momentu, w ktorym numer biegu swieci sie szybciej, ale to
    wszystko. Raz czy dwa razy udalo mi sie jakims cudem zaprogramowac
    pierwszy bieg, ale to wszystko.

    Ktos z Was ma jakis pomysl co moge robic zle? Przypominam, ze wyswietlacz
    dzialal w pelni prawidlowo zanim nie odlaczylem zasilania od zegarow (co
    go zresetowalo).

    Z gory dzieki za pomoc.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3