  • 1. Data: 2009-05-19 18:35:26
    Temat: Datatool Digi - programowanie
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Hej,
    Od dwoch dni probuje zaprogramowac wyswietlacz biegow firmy Datatool. Byl
    on zalozony przez poprzedniego wlasciciela i dzialal calkiem dobrze do
    czasu, gdy musialem odlaczyc zegary od zasilania. Wydaje mi sie, ze robie
    wszystko zgodnie z instrukcja, czyli:

    1.) Reset urzadzenia i przestawienie w tryb programowania za pomoca zwarcia
    na pomaranczowym kablu.
    2.) Zaprogramowanie ilosci biegow poprzez zwieranie pomaranczowego kabla
    3.) Wrzucenie 1 biegu i utrzymywanie obrotow pomiedzy 2-4k dopuki nie
    4.) zaswieci sie szybko numer biegu
    5.) Utrzymywanie obrotow dopuki nie pojawi sie kreska oznaczajaca, ze bieg
    zostal zapamietany.

    I tu sie wlasnie pojawia problem, chocbym nie wiem jak dlugo katowal
    motocykl na stojaku to nie jestem w stanie zaprogramowac wiecej niz 1-2
    biegow. Czytalem instrukcje na wszystkie mozliwe sposoby. Znalazlem nawet
    film na YT, ktory pokazuje jak powinno sie programowac urzadzenie:
    http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=4tuVMoSen
    t4

    U mnie to po prostu nie dziala. Nie ma zadnego algorytmu zgodnie z ktorym
    mozna dojsc do sytuacji, w ktorej bieg jest zapamietywany. Czasami
    dochodze do momentu, w ktorym numer biegu swieci sie szybciej, ale to
    wszystko. Raz czy dwa razy udalo mi sie jakims cudem zaprogramowac
    pierwszy bieg, ale to wszystko.

    Ktos z Was ma jakis pomysl co moge robic zle? Przypominam, ze wyswietlacz
    dzialal w pelni prawidlowo zanim nie odlaczylem zasilania od zegarow (co
    go zresetowalo).

    Z gory dzieki za pomoc.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 2. Data: 2009-05-19 18:58:48
    Temat: Re: Datatool Digi - programowanie
    Od: a...@g...com

    On 19 Maj, 20:35, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

    > Ktos z Was ma jakis pomysl co moge robic zle? Przypominam, ze wyswietlacz
    > dzialal w pelni prawidlowo zanim nie odlaczylem zasilania od zegarow (co
    > go zresetowalo).

    Nie pomogę ale ostatnio właśnie się zastanawiałem nad sensem istnienia
    takich urządzeń. No właśnie - jaki jest sens? Taki bajer?

    --
    Artur

  • 3. Data: 2009-05-19 19:30:47
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 19 Maj, 20:35, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

    > Nie pomogę ale ostatnio właśnie się zastanawiałem nad sensem istnienia
    > takich urządzeń. No właśnie - jaki jest sens? Taki bajer?

    Po prostu są motocykle w których uparcie próbuje się włączyć 6, gdy skrzynia
    kończy się na 5 biegu.
    I z drugiej strony. Niektórzy lubią mieć trochę mocy pod manetką i wiedzieć,
    że w zakręcie mają zapięty taki bieg jaki chcą.

    pozdr.
    Mystik

  • 4. Data: 2009-05-19 19:37:29
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 19 May 2009 11:58:48 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za
    a...@g...com
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Nie pomogę ale ostatnio właśnie się zastanawiałem nad sensem istnienia
    > takich urządzeń. No właśnie - jaki jest sens? Taki bajer?

    Mi sie przydawal do tego by nie szukac siodmego biegu i w trasie i nie redukowac
    do jedynki na ciasnych winklach. Poza tym to bajer, ale jak mi przestal dzialac
    to okazalo sie, ze bardzo przydatny :)

  • 5. Data: 2009-05-19 19:45:31
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 May 2009 11:58:48 -0700 (PDT), a...@g...com
    napisał(a):

    > No właśnie - jaki jest sens? Taki bajer?

    Nie jest to rzecz niezbędna, ale IMO użyteczna. Mi nieraz brakuje wiedzy
    (czyt. praktycznego doświadczenia na danym motocyklu) na jakim biegu
    akuratnie jadę - np. czasami nie wiem ile biegów mam 'zrzucić'
    dojeżdżając do kolejnych śiwateł/skrzyżowania.
    Sprawa nie jest strategiczna, ale prosty wyświetlacz załatwiłby akurat
    tą sprawę. Ot takie praktyczne podejście.

    Sebastian S.

  • 6. Data: 2009-05-19 21:47:35
    Od: a...@g...com

    On 19 Maj, 21:30, "Mystik" <m...@p...pl> wrote:

    > Po prostu są motocykle w których uparcie próbuje się włączyć 6, gdy skrzynia
    > kończy się na 5 biegu.
    Ja przez jakiś czas uparcie próbowałem wrzucać 7 ale już mi
    przeszło ;-)
    > I z drugiej strony. Niektórzy lubią mieć trochę mocy pod manetką i wiedzieć,
    > że w zakręcie mają zapięty taki bieg jaki chcą.

    A to tego się nie czuje? :-) Nie wiem jak to opisać ale to się po
    prostu czuje który bieg ma się zapięty, owszem trzeba trochę pojeździć
    sprzętem żeby taki odczyt był możliwy - mi on w zupełności
    wystarcza :-)

    Dzięki za odpowiedź.
    --
    Artur

  • 7. Data: 2009-05-19 22:21:57
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Piotr Klimek" wrote...
> [...]
    > on zalozony przez poprzedniego wlasciciela i dzialal calkiem dobrze do
    > czasu, gdy musialem odlaczyc zegary od zasilania.

    Wyglada na to, ze jakies impulsy nie dochodza do ukladu. Albo obrotomierza,
    albo predkosci. Proponuje sprawdzic bardzo dokladnie czy czasem nie
    poluzowal sie ktorys z przewodow. Jak odlaczales zegary jeden z nich mogl
    sie urwac, naderwac, wysunac.... zalezy jak byl podlaczony. Posprawdzaj
    dokladnie.
    Poza tym, jezeli robisz dokladnie jak na filmie pokazuja to wszystko powinno
    dzialac.

    Powodzenia
    --
    James

  • 8. Data: 2009-05-20 05:48:37
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    a...@g...com pisze:
    > Nie pomogę ale ostatnio właśnie się zastanawiałem nad sensem istnienia
    > takich urządzeń. No właśnie - jaki jest sens? Taki bajer?

    Dobrze wiedzieć ile biegów zostało w górę i w dół. U mnie na ten
    przykład z obrotów i dźwięku ciężko wyczuć, czy jadę na 5. czy na 6.
    biegu, zwłaszcza powyżej 150 km/h.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 9. Data: 2009-05-20 06:30:29
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 20 May 2009 00:21:57 +0200) ktos podajacy sie za James
> [...]

    > dokladnie.
    > Poza tym, jezeli robisz dokladnie jak na filmie pokazuja to wszystko powinno

    Tez mi to przyszlo do glowy, ale myslalem ze moze zanim zdejme znowu
    plastiki to ktos mi podpowie jaki blad robilem...

    Dzieki.